Mulighed for kønsabort efter NF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2014

Anonymo

mor88 skriver:

Jeg stødte på denne artikel omkring kønsabort i danmark og at man indenfor den nærmeste fremtid vil få tilbudt en kønsbestemmende blodprøve sammen med nf.

http://voresborn.dk/gravid/foedsel-og-barsel/8921- gravide-kan-vaelge-konsabort-med-ny-blodprove

Jeg stiller mig kritisk overfor dette, og tror ikke det er noget jeg kommer til at benytte mig af, men hvad er jeres holdninger til dette? Er det OK? Eller er vi gået for vidt?

Kan ikke forstå dem der vælger en kønsabort, syntes det er meget egoistisk.

Hvis man vælger at få børn burde man da vide at der er altså to køn at vælge i mellem. Jeg ville ikke kunne vælge mit barn fra pga. køn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2014

ESV

mor88 skriver:

Jeg stødte på denne artikel omkring kønsabort i danmark og at man indenfor den nærmeste fremtid vil få tilbudt en kønsbestemmende blodprøve sammen med nf.

http://voresborn.dk/gravid/foedsel-og-barsel/8921- gravide-kan-vaelge-konsabort-med-ny-blodprove

Jeg stiller mig kritisk overfor dette, og tror ikke det er noget jeg kommer til at benytte mig af, men hvad er jeres holdninger til dette? Er det OK? Eller er vi gået for vidt?

Det er gået SÅ meget for vidt det hører ingen steder hjemme og burde absolut ikke tillades! Det er ikke en bluse hvor man bytter til en anden farve for fanden

Anmeld

4. april 2014

Louisejulia

Børn er vel børn, uanset hvad køn de har. 

Jeg synes det er gået for vidt at man kan vælge et barn fra Pga. Køn. 

Anmeld

4. april 2014

Mama85

mor88 skriver:

Men når det allerede bliver tilbudt på privatklinikker og er på vej i det offentlige er det nok fordi der er en efterspørgsel efter det. Hvem er det så der gør brug af tidlig kønsbestemmelse? Er det familier med 5 drenge der ønsker sig en pige eller er det etniske grupper måske?

Har en familie med 5 drenge mere ret til at at få denne test end etniske grupper, sådan at de kan vælge et drengebarn fra, så de kan få en pige? Det er da lige så forkert..�� 

Anmeld

5. april 2014

san

Syntes bestemt ikke om det... Der er så mange der kæmper for at få børn, som desværre ikke har den mulighed.. Og at andre så skulle kunne vælge køn, det er i mine øre bare ikke i orden.. 

Anmeld

5. april 2014

mulle85

jeg synes det er skrækkeligt den mulighed findes, ønsker selv min næste bliver en pige da jeg har 2 drenge, men ku aldrig drømme om og få en abort af den grund, ville elske mit barn ligemeget køn så selvom jeg evt aldrig fik mit ønske med en pige ville en dreng være ligeså velkommen, synes det er skræmmende du udenlukkende kan slå et sundt og rask barn ihjel pga forkert køn!:/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.