Mulighed for kønsabort efter NF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.365 visninger
25 svar
75 synes godt om
4. april 2014

mor88

Jeg stødte på denne artikel omkring kønsabort i danmark og at man indenfor den nærmeste fremtid vil få tilbudt en kønsbestemmende blodprøve sammen med nf.

http://voresborn.dk/gravid/foedsel-og-barsel/8921- gravide-kan-vaelge-konsabort-med-ny-blodprove

Jeg stiller mig kritisk overfor dette, og tror ikke det er noget jeg kommer til at benytte mig af, men hvad er jeres holdninger til dette? Er det OK? Eller er vi gået for vidt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2014

MorTilEn2013Dreng

mor88 skriver:

Jeg stødte på denne artikel omkring kønsabort i danmark og at man indenfor den nærmeste fremtid vil få tilbudt en kønsbestemmende blodprøve sammen med nf.

http://voresborn.dk/gravid/foedsel-og-barsel/8921- gravide-kan-vaelge-konsabort-med-ny-blodprove

Jeg stiller mig kritisk overfor dette, og tror ikke det er noget jeg kommer til at benytte mig af, men hvad er jeres holdninger til dette? Er det OK? Eller er vi gået for vidt?

Synes det er gået for vidt. Og især når de så tager en abort pga kønnet burde de fandme ikke have lov til at få børn. Bliver så sur over det.

Det er jo fuldstændig ligemeget om hvad køn det er.

Anmeld

4. april 2014

esioul

mor88 skriver:

Det er gået for vidt.

Kan slet ikke forstå den egoistiske tankegang.

Anmeld

4. april 2014

Soleil

mor88 skriver:

Det er helt klart at gå for vidt!! Jeg synes godt nok at det er grotesk!!!

Anmeld

4. april 2014

Frk. Petersen

mor88 skriver:

det er fuldstændig forfærdeligt!

Anmeld

4. april 2014

modesty

En vis gruppe, som er udsat for bestemte kromosomfejl, vil få tilbudt blodprøven, ikke som kønstest, men for at udelukke at der er tale om de kromosomfejl. Det står jo sort på hvidt i artiklen, så jeg synes at din formulering er lige lovlig sensationalistisk. Du vil ikke selv kunne vælge om du vil benytte dig af den - du vil kun få den tilbudt hvis du er i farezonen m.h.t. de konkrete kromosomfejl. Desuden står der jo også at man sandsynligvis vil sørge for at resultatet foreligger efter abortgrænsen.

Jeg mener (som stort set alle andre) at det er helt forkert at få foretaget en abort på baggrund af køn, og jeg er enig med fagpersonerne der udtaler sig i artiklen, at der vil være tale om et helt ekstremt lille antal kvinder der overhovedet vil overveje at få foretaget en abort grundet kønnet. 

Når det så er sagt, er der selvfølgelig tale om en glidebane, og holdninger kan ændres med tiden. Det ville ikke genere mig hvis man tog en beslutning om at det var ulovligt at få oplyst køn før abortgrænsen. Så blodprøven udelukkende kunne bruges ift kromosomfejl.

Anmeld

4. april 2014

MorDk

Det er simpelthen gået for vidt! 

Jeg er bange for at det i dén grad vil blive misbrugt 

Anmeld

4. april 2014

mor88

MiichellaMalou skriver:

Synes det er gået for vidt. Og især når de så tager en abort pga kønnet burde de fandme ikke have lov til at få børn. Bliver så sur over det.

Det er jo fuldstændig ligemeget om hvad køn det er.

Men når det allerede bliver tilbudt på privatklinikker og er på vej i det offentlige er det nok fordi der er en efterspørgsel efter det. Hvem er det så der gør brug af tidlig kønsbestemmelse? Er det familier med 5 drenge der ønsker sig en pige eller er det etniske grupper måske?

Anmeld

4. april 2014

mor88

MorDk skriver:

Det er simpelthen gået for vidt! 

Jeg er bange for at det i dén grad vil blive misbrugt 

Men når det allerede bliver tilbudt på privatklinikker og er på vej i det offentlige er det nok fordi der er en efterspørgsel efter det. Hvem er det så der gør brug af tidlig kønsbestemmelse? Er det familier med 5 drenge der ønsker sig en pige eller er det etniske grupper måske?

Anmeld

4. april 2014

modesty

Prøven bliver brugt for at identificere de kromosomfejl som prøven er til for at identificere. Den bliver ikke tilbudt indenfor abortgrænsen.

Og skal det nu også gøres til et racistisk argument? Ej come on, altså...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.