Var din første og anden autostol af samme mærke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2014

CaWi

Autostol.dk skriver:

Ja spørgsmålet siger næsten sig selv.

Købte i samme mærke autostol i 9-18 kg. (9-36kg.) klassen, som jeres babystol?

Altså hvis jeres 0-13 kg. stol var en Römer - købte i så også Römer i 9-18 kg. klassen?

Hvis du vil dele din begrundelse for valget og hvorfor i valgte det samme mærke eller et anden mærke - så skriv gerne nedenfor.

Begge vores er af mærket Maxi Cosi.
Vi synes de er pæne, sikkerheds mæssigt gode, og så sidder vores dreng bedst i dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

Pcokate

Autostol.dk skriver:

Altså hvis jeres 0-13 kg. stol var en Römer - købte i så også Römer i 9-18 kg. klassen?

Hvis du vil dele din begrundelse for valget og hvorfor i valgte det samme mærke eller et anden mærke - så skriv gerne nedenfor.

Nej første var en maxi og nr to en romer og sidste en fra thansen (husker ikke mærket)

Anmeld

3. april 2014

Aabye

Autostol.dk skriver:

Vi havde en römer 0-13 kg som den første autostol.. 
Den har vi faktisk brugt til begge unger.. 

Da vi skulle skifte over skiftede vi til BeSafe Izi "et-eller-andet" 9-18 kg.. Jeg kommer nok aldrig tilbage til römer igen..

Ikke fordi vi ikke kan lide Römer.. Vi kan bare meget bedre lidt BeSafe.. Vores drenge sidder noget bedre i BeSafe'en end de gjorde i Römeren. Den er super nem at sætte i bilen med selen, (vi har desvære ikke iso-fix i vores bil - sådan noget gammel skrammel)... Og så kan jeg RIGTIG godt lide at stolen kan lægges ned hvis ungerne falder i søvn, så de ikke sidder i en vildt akavet stilling og sover.. 

Anmeld

3. april 2014

tarkoflen

Autostol.dk skriver:

Ok - tak for info. 

Spændende, at i overvejer en Besafe efter i har haft så mange Römer.

Må jeg spørge hvorfor du undre dig over det? Som du kan se overvejer vi også en besafe som den næste, så er da lidt interesseret i om du ikke mener de lever op til dine forventninger til en autostol?

Anmeld

3. april 2014

M (:

Vi havde en römer babystol, men har en cybex sirona som 2. stol. Dette valg faldt på baggrund af, at vi i en konkurrence havde vundet en valgfri cybex stol, og så var det meget vigtigt for os, at mellemstolen også kunne bagudvendes. Vores søn er 13 mdr., og vender endnu bagud. Dette bliver han ved med til der ikke længere er plads. 

Vores næste barn vil nok komme i en cybex sirona fra starten af (0-18 kg). 

Anmeld

3. april 2014

vitapigen

Vi købte Recaro som babyautostol, men da min datter var 5 mdr. måtte vi låne en römer da hun simpelthen blev mast i en Recaro.

Så den næste størrelse blev en römer da vi var glade for den vi lånte som babyautostol. Og det er vi godt tilfredse med

Recaro er bestemt ikke for buttede børn

Anmeld

3. april 2014

NoahEmil

Vi har haft rømer i alle tre grupper, da jeg synes at med rømer, er man aldrig i tvivl om at det en god og sikker stol.

Anmeld

4. april 2014

Autostol.dk

tarkoflen skriver:

Nej det gør vi ikke. Vi har lånt en röhmer til babystol, men jeg tror det ender med en besafe izi plus som den næste stol, da det er vigtigt for os, at vores datter sidder bagudvendt så længe som muligt.

Jeg har ikke set, at röhmer laver en bagudvendt, men vi har også overvejet en britax hi-way ll men den skal bestilles hjem fra Sverige, og det gør det lidt mere bøvlet.

Vi er ikke 100 % fastlagt endnu! så nu må vi se

Römer har lavet flere bagudvendte stole - de hedder bare Britax, da det er deres anden mærke - men 100% de samme stole.

http://www.autostol.dk/oversigt-bagudvendte-autostole/ 

Anmeld

4. april 2014

Autostol.dk

Karla skriver:

Nej, vores nuværende autostol er en maxi cosi pebble, og stolen hun skal i næste gang er en Römer dualfix. Valget stod med dualfix eller maxi cosi 2way Pearl, vi endte med at købe dualfix, da den kom på tilbud

Ok - for ellers ville jeg nok ha valgt 2way, da den er meget højere i ryggen end dualfix.

Anmeld

4. april 2014

tarkoflen

Autostol.dk skriver:

Römer har lavet flere bagudvendte stole - de hedder bare Britax, da det er deres anden mærke - men 100% de samme stole.

http://www.autostol.dk/oversigt-bagudvendte-autostole/ 

Hej igen

Jeg er helt med på, at Britax er det samme som römer, men vil du anbefale, at vi vælger en britax frem for en besafe? Så vidt jeg kan finde ud af, så forhandles britax ikke herhjemme, og det er en af årsagerne til at vi kigger på besafe. Vi har ikke isofix i bilen, så det skal være en selebaseret base, der sidder på, og ud fra hvad jeg har kunne læse har besafe vundet guld i den svenske plus test?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.