Til jer på kontanthjælp .. HJÆLP ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2014

liten-mamma

Hej piger ..

Må jo nok indse at jeg slet ikke er klar til uddannelse pt. grundet en masse ting ..

Men jeg er helt blank på det område omkring kontanthjælp !

Har været inde og kigge på hjemmesiden men fatter hat af det ! Så , til jer der er enlige , og har børn .. Hvor meget får i udbetalt om mdr. ?? 

Jeg er enlig, har 1 barn og min kommune har vurderet mig som uddannelse parat (starter uddannelse til august).

Jeg får 89?? altså lige knap 9.000 kr udbetalt Kan desværre ikke huske det præcise tal 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2014

Frk. Petersen

morethanperfect skriver:

Hvorfor skal man min. ha 14000 ??

Det siger reglerne.. Ellers kan jeg ikke forstå hvorfor mange af mine veninder og jeg selv får det

Anmeld

2. april 2014

liten-mamma

Jeg er enlig, har 1 barn og min kommune har vurderet mig som uddannelse parat (starter uddannelse til august).

Jeg får 89?? altså lige knap 9.000 kr udbetalt Kan desværre ikke huske det præcise tal 

Udover det får jeg så også boligstøtte på 3466 kr og friplads til min datter  

Så det kan sagtens løbe rundt.

Anmeld

2. april 2014

Muffinmus

Tænker enligheden IKKE er defineret af ægteskab mere, men kun om han overnatter hos dig i ny og næ, køber ind til jer eller lign ting. Så er man ikke enlig længere.

Men bor og sover han udelukkende i Sverige og betaler han intet til husholdningen så bliver du betragtet som enlig. :-) Så kan du søge tilskudene:-)

Anmeld

2. april 2014

SandraXOXO

Frk. Petersen skriver:

Du SKAL minimum have 14000 før skat, så få lige fat på din kommune og sig der er en fejl! Jeg er ikke enlig og får 14000 før skat!

Må jeg lige spørge, de 14000 før Skat får du vel kun fordi du er aktivitetsparat og får tillægget for aktivering? For hvis man feks er uddannelsesparat får man nemlig ikke så meget.

Anmeld

2. april 2014

Frk. Petersen

SandraXOXO skriver:

Må jeg lige spørge, de 14000 før Skat får du vel kun fordi du er aktivitetsparat og får tillægget for aktivering? For hvis man feks er uddannelsesparat får man nemlig ikke så meget.

Nej jeg er meldt som udd. parat.

Anmeld

2. april 2014

SandraXOXO

Frk. Petersen skriver:

Nej jeg er meldt som udd. parat.

Mærkeligt, men selvfølgelig godt for dig, i min kommune er man som uddannelsesparat kun berettiget 5700 kr før skat. Uden mulighed for tillæg når man er i aktivering.

Anmeld

2. april 2014

Frk. Petersen

SandraXOXO skriver:

Mærkeligt, men selvfølgelig godt for dig, i min kommune er man som uddannelsesparat kun berettiget 5700 kr før skat. Uden mulighed for tillæg når man er i aktivering.

Der er altså de samme regler i alle kommuner.. Men det er fordi jeg er på barsel og har forsørger pligt tror jeg..

Anmeld

2. april 2014

SandraXOXO

Frk. Petersen skriver:

Der er altså de samme regler i alle kommuner.. Men det er fordi jeg er på barsel og har forsørger pligt tror jeg..

Nå ja på barsel får man den høje sats fordi man jo teknisk set hverken har mulighed for uddannelse lige nu og her og ej heller kan deltage i aktivering. Havde bare misforstået dig. :-D

Anmeld

2. april 2014

Mom2

Frk. Petersen skriver:

Det er fordi du er på barsel du får så meget, ikke fordi du er forsørger...
Lige så snart du er færdig på barsel ryger du ned på kh satsen som er den samme som SU, fordi du er uddannelses parat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.