Til jer på kontanthjælp .. HJÆLP ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2014

Mom2

morethanperfect skriver:

Hmm ja okay .. Men de kan vel gå ind og se mine sager fra sidst jeg var på kontanthjælp ??
For så ville de jo godt kunne se grunden til at jeg ikke er udd. parat ..

De ser på hvordan du har det nu og ikke gamle sager... Men du skal snakke med dig sagsbehandler, for det er ham/hende der putter dig i en kasse og bestemmer hvor du hører til = hvilken ydelse du er berettiget til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

ano14316

morethanperfect skriver:

Tusind tak for hjælpen -

Men der er noget jeg ikke helt forstår ..

De der aktivitets tillæg .. 

Hvis man er forsørger og sammelevende får man 7185 kr. Men hvis man er enlig får man kun 617 kr. ??
Det gir da ingen mening når man er alene at få så lidt  .. ??

Det er fordi at grund kontanthjælpen er meget lavere.. kh+aktiveringstillæg giver omkring 14000..

Anmeld

1. april 2014

MorTilEn2013Dreng

morethanperfect skriver:

Hej piger ..

Må jo nok indse at jeg slet ikke er klar til uddannelse pt. grundet en masse ting ..

Men jeg er helt blank på det område omkring kontanthjælp !

Har været inde og kigge på hjemmesiden men fatter hat af det ! Så , til jer der er enlige , og har børn .. Hvor meget får i udbetalt om mdr. ?? 

Jeg får 14.000kr før skat nu men det er kun fordi jeg er på barsel. Så snart min barsel slutter ville jeg ryge ned på uddannelseshjælp.

Anmeld

1. april 2014

female

Nogle af de tilbagemeldinger som du får er desværre lidt vildledende.
Som andre også næver afhænger din ydelse af, om du er at betragte som uddannelsesparat eller aktivitetsparat. Du vil være uddannelsesparat, hvis du med den rette indsats forventes at kunne starte på en uddannelse inden for et år.
Du vil som alt overvejende hovedregel blive mødt som uddannelsesparat ved første visitationssamtale (med mindre at du helt åbenbart har nogle svære problemer).
Uden at jeg kender dig og din situation vil jeg også tro, at du efter visitationsperioden på tre mdr. vil være uddannelsesparat, når det var planen, at du ville starte på uddannelse. Hvis vi ser bort fra ydelsen, er det jo også alt andet lige positivt, hvis systemet tror på, at man kan komme videre inden for et år!

Hvis du vurderes uddannelsesparat vil din ydelse være som beskrevet i LAS 23. Som enlig forsørger er ydelsen på knap 12.000 kr. (Hvis du er på barsel får du, hvad der svarer til den gml kontanthjælpssats på 14.000 kr).

Anmeld

2. april 2014

M &.I

Jeg er enlig i det jeg et gift på arabisk og ikke et registret ægteskab. Plus min mand ingen Opholdstilladelse har DK kun i Sverige

nåh ok  

Anmeld

2. april 2014

ZaraJaza

MiichellaMalou skriver:

Jeg får 14.000kr før skat nu men det er kun fordi jeg er på barsel. Så snart min barsel slutter ville jeg ryge ned på uddannelseshjælp.

Jeg skal snart søge barsel på jobcenteret ,, får jeg så ikke også 14000 som enlig? - jeg synes bare der står derinde at man får 13.575 før skat hvis man er under 25?

Anmeld

2. april 2014

MorTilEn2013Dreng

ZaraJaza skriver:

Jeg skal snart søge barsel på jobcenteret ,, får jeg så ikke også 14000 som enlig? - jeg synes bare der står derinde at man får 13.575 før skat hvis man er under 25?

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg var nemlig allerede på barsel da den nye lov trådte i kraft ved ikke om man kan nu.

Anmeld

2. april 2014

wamse

Jeg får 10200 udbetalt på kontanthjælp. Jeg er over 30

Jeg er ved at finde anden bolig, da jeg ikke har råd til at blive siddende her

Anmeld

2. april 2014

Rikke2404

Frk. Petersen skriver:

Du SKAL minimum have 14000 før skat, så få lige fat på din kommune og sig der er en fejl! Jeg er ikke enlig og får 14000 før skat!

Det gør jeg også. Jeg er heller ikke enlig

Anmeld

2. april 2014

trunte89

Du kan se satsers på beskæftigelses ministeriets hjemmeside.

Din indtægt vil være afhængig af om din sagsbehandler vurdere dig uddannelses parat eller aktivitets parat. Som uddannelses parat vil det være 11700 før skat og som aktivitets parat er det 14200 før skat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.