Gift, fængsel og kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2014

BabyMiracle <3

MoarHvidovre skriver:

Man må slet ikke forlade landet når man er på kontanthjælp. Det er sku for dumt, at gøre det. Man skal stå til rådighed og det kan man ikke, hvis man ikke er i landet.

Jeg synes selvfølgelig at det er rigtig synd for familien, at faren vælger, at være så egoistisk, at tage til udlandet. Håber de får den hjælp de skla have

Jeg bliver lige nød til at blande mig i det med at man ikke må tage til udlandet på kontanthjælp.. 

Jeg har selv været på kontanthjælp, og hvis man havde været på kh i mere end 1 år i streg, så har man ret til 5 ugers ferie.. Hvis man så vil rejse til udlandet, så skal man ringe til sin økonomiske rådgiver, og hun skal bekræfte det, derefter skal man på kommunen, som kopiere ens billet og pas ud på et stykke papir, og når du kommer tilbage fra udlandet skal man på kommunen og får gjort det samme 

PS. Jeg var i Tyrkiet i november i 2012, på kontanthjælp, under min ferie 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2014

EKBJ

Marts<3 skriver:

Vild situation og stå i! Træls...

Men kan kun se 1 løsning, og det er og ringe til kommunen! De danske myndigheder ved vel han er anholdt? Vi kan jo på ingen måde fortæl hvordan den her situation skal tackles. Ved kun at jeg personligt var gået AMOK på min mand, hvis han satte vores familie i sådan en situation!

Men hvordan kommer man i den situation hvor man med børn og kone blir anholdt i udlandet? Må man overhovedet forlade landet når man er på kontanthjælp??

Sorry, men det lyder virkelig dumt han har gjort.

Selvfølgelig må man forlade landet mår man er på KH. Jeg har været på ferie mens jeg var på KH. Og skal afsted igen på mandag. Så det er noget sludder. 

Anmeld

5. april 2014

TNBC

SandraXOXO skriver:

Nu kan vi jo ikke vide om han besøger sin gamle mor i Thailand og er blevet anholdt selv om han intet har gjort. Det behøver jo ikke være stoffer og vold i Sunny Beach.

Man må slet ikke være i udlandet på kh, så bliver du trukket. du må ikke engang tage over Sverige.  

Anmeld

5. april 2014

TNBC

EKBJ skriver:

Selvfølgelig må man forlade landet mår man er på KH. Jeg har været på ferie mens jeg var på KH. Og skal afsted igen på mandag. Så det er noget sludder. 

Ja hvis du har været på kh i et år og kun 5uger. 

Anmeld

5. april 2014

SandraXOXO

Yurie skriver:

Man må slet ikke være i udlandet på kh, så bliver du trukket. du må ikke engang tage over Sverige.  

Jo det må man i visse tilfælde gerne. Feks har jeg hørt om folk der har fået lov at besøge forældre i udlandet, samt at man kan søge om at ta ferie enten selvbetalt eller med løn fra kommunen. Det er hvis man gør det i det skjulte eller efter at have fået et nej, at det er forbudt.

Anmeld

5. april 2014

EKBJ

Yurie skriver:

Ja hvis du har været på kh i et år og kun 5uger. 

Jeg havde ik været på Kh i et år dengang og der var ingen problemer. De skulle bare vide hvor, hvornår og hvor længe. Og blev heller ik trukket i penge..

Anmeld

5. april 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
BabyMiracle <3 skriver:

Jeg bliver lige nød til at blande mig i det med at man ikke må tage til udlandet på kontanthjælp.. 

Jeg har selv været på kontanthjælp, og hvis man havde været på kh i mere end 1 år i streg, så har man ret til 5 ugers ferie.. Hvis man så vil rejse til udlandet, så skal man ringe til sin økonomiske rådgiver, og hun skal bekræfte det, derefter skal man på kommunen, som kopiere ens billet og pas ud på et stykke papir, og når du kommer tilbage fra udlandet skal man på kommunen og får gjort det samme 

PS. Jeg var i Tyrkiet i november i 2012, på kontanthjælp, under min ferie 

Ja, man har krav på ferie, men så får man feriepenge og ikke kontanthjælp - og jeg tror ikke, at det er angivet i dette tilfælde.

Anmeld

5. april 2014

Marts<3

EKBJ skriver:

Jeg spurgte om man MÅTTE forlade landet. Jeg kender ikke reglerne... Det var ikke facts, men et spørgsmål.

God ferie...

Anmeld

5. april 2014

TNBC

EKBJ skriver:

Jeg havde ik været på Kh i et år dengang og der var ingen problemer. De skulle bare vide hvor, hvornår og hvor længe. Og blev heller ik trukket i penge..

Nej hvor skal jeg da klage, når jeg kommer hjem, for jeg fik af vide at jeg ikke engang måtte rejse over Sverige, fordi det er udland, for at besøge min familie.

Anmeld

5. april 2014

TNBC

SandraXOXO skriver:

Jo det må man i visse tilfælde gerne. Feks har jeg hørt om folk der har fået lov at besøge forældre i udlandet, samt at man kan søge om at ta ferie enten selvbetalt eller med løn fra kommunen. Det er hvis man gør det i det skjulte eller efter at have fået et nej, at det er forbudt.

Jeg fik af vide at jeg ikke måtte tage over Sverige, for at besøge familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.