Gift, fængsel og kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2014

Marts<3

SandraXOXO skriver:

Du havde jo så ret desværre. Det går simpelthen over min forstand at nogle kan være så ubetænksomme! Stakkels kone og børn! :-(

Jeg er helt enig! Det er så dumt gjort...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2014

Mom2

Anonym skriver:

Skriver på vegne af en veninde som oplever det værste lige nu. Hun er på barsel, har tre lidt større børn. Hende og ægtefællen er begge på kontanthjælp. Og nu er han anholdt i udlandet. Hun ved ikk hvad hun skal gøre mht i økonomien, da han ikke har mødt op til aktivering. Og der er regninger og børn der skal sørges for. Hun er også noget til det stadie, hvor hun overvejer skilsmisse og vil flytte. Men det vigtigste lige nu er, regningerne og børnene. Nogle der ved noget omkring det?

Der er kun en ting at gøre, hun skal ringe til ydelseskonteret i hendes kommune og snakke med dem, for hun burde kunne få enkelt ydelse

Anmeld

29. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Prøv at søge om enkeltydelse. Ellers ville jeg kontakte børne- og familieafdeling.

du kan også prøve at stille det samme spørgsmål på facebook siden praksiscenter.dk 

der må være nogle socialrådgiver der kan give dig bedre svar 

Anmeld

29. marts 2014

Mimic

Loan skriver:

Det er faktisk ikke tilladt at forlade landet når man er på kontanthjælp, end ikke engang et lille smut over grænsen er tilladt. Så jeg kunne forestille mig en rigtig træls situation hvor kontanthjælpen annulleres og en mulig tilbage betaling i værste tilfælde.

Så jeg tror hun kan forvente en meget svær økonomi

Hvis man har været på kontanthjælp i over et år, er det tilladt at tage på ferie i udlandet, dog skal man selv betale, da man mister de dage, man ikke står til rådighed, og man må gerne tage en tur over grænsen, så længe det er i de tidsrum af dagen hvor det ikke forventes at man står til rådighed (altså om aftenen)

Til TS: jeg ville råde din veninde til at tage kontakt til hendes sagsbehandler på mandag og evt få et møde i stand, så hun ikke mister alt for meget på det her, hvis de er gift, kan hun desværre komme i en rigtig stor klemme

Anmeld

5. april 2014

Patriark

mor:) skriver:

Prøv at søge om enkeltydelse. Ellers ville jeg kontakte børne- og familieafdeling.

du kan også prøve at stille det samme spørgsmål på facebook siden praksiscenter.dk 

der må være nogle socialrådgiver der kan give dig bedre svar 

Hvad skulle kommunens familieafdeling dog kunne gøre? Andet end at minde forældrene om forældreansvarsloven og forsørgelsespligten..... Uansvarlige forældre.

Anmeld

5. april 2014

Pcokate

Patriark skriver:

Hvad skulle kommunens familieafdeling dog kunne gøre? Andet end at minde forældrene om forældreansvarsloven og forsørgelsespligten..... Uansvarlige forældre.

De kan bla hjælpe med det psykologiske aspekt i det her, så familien kan komme på rette køl igen. 

Anmeld

5. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Patriark skriver:

Noget familierådgivning

og sålænge der er børn involveret, har de så ikke pligt til også at hjælpe med økonomi/bolig hvis familien skulle nå dertil hvor der ikke er penge til husleje? 

Anmeld

5. april 2014

Patriark

mor:) skriver:

Noget familierådgivning

og sålænge der er børn involveret, har de så ikke pligt til også at hjælpe med økonomi/bolig hvis familien skulle nå dertil hvor der ikke er penge til husleje? 

Næh, de har pligt til, at sikre barnets tarv. Ikke familiens(som sådan).

Anmeld

5. april 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Man må slet ikke forlade landet når man er på kontanthjælp. Det er sku for dumt, at gøre det. Man skal stå til rådighed og det kan man ikke, hvis man ikke er i landet.

Jeg synes selvfølgelig at det er rigtig synd for familien, at faren vælger, at være så egoistisk, at tage til udlandet. Håber de får den hjælp de skla have

Anmeld

5. april 2014

SandraXOXO

Hej. Er der en lille update på familien? Håber de fik lidt hjælp. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.