Gift, fængsel og kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.480 visninger
31 svar
7 synes godt om
29. marts 2014

Anonym trådstarter

Skriver på vegne af en veninde som oplever det værste lige nu. Hun er på barsel, har tre lidt større børn. Hende og ægtefællen er begge på kontanthjælp. Og nu er han anholdt i udlandet. Hun ved ikk hvad hun skal gøre mht i økonomien, da han ikke har mødt op til aktivering. Og der er regninger og børn der skal sørges for. Hun er også noget til det stadie, hvor hun overvejer skilsmisse og vil flytte. Men det vigtigste lige nu er, regningerne og børnene. Nogle der ved noget omkring det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2014

SandraXOXO

Det må vel være en form for uforudset udgift, i og med hun nok ikke havde kunne forudse hendes mand ville 'løbe fra sin del af regningerne. Så kan hun prøve at søge enkeltydelse måske?

Anmeld

29. marts 2014

Marts<3

Vild situation og stå i! Træls...

Men kan kun se 1 løsning, og det er og ringe til kommunen! De danske myndigheder ved vel han er anholdt? Vi kan jo på ingen måde fortæl hvordan den her situation skal tackles. Ved kun at jeg personligt var gået AMOK på min mand, hvis han satte vores familie i sådan en situation!

Men hvordan kommer man i den situation hvor man med børn og kone blir anholdt i udlandet? Må man overhovedet forlade landet når man er på kontanthjælp??

Sorry, men det lyder virkelig dumt han har gjort.

Anmeld

29. marts 2014

SandraXOXO

Marts<3 skriver:

Men kan kun se 1 løsning, og det er og ringe til kommunen! De danske myndigheder ved vel han er anholdt? Vi kan jo på ingen måde fortæl hvordan den her situation skal tackles. Ved kun at jeg personligt var gået AMOK på min mand, hvis han satte vores familie i sådan en situation!

Men hvordan kommer man i den situation hvor man med børn og kone blir anholdt i udlandet? Må man overhovedet forlade landet når man er på kontanthjælp??

Nu kan vi jo ikke vide om han besøger sin gamle mor i Thailand og er blevet anholdt selv om han intet har gjort. Det behøver jo ikke være stoffer og vold i Sunny Beach.

Anmeld

29. marts 2014

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Kan ikk være mere enig. Og hun er også gået fuldstændig ned med det her. Hun hørte Ikke fra ham Nogle dage, Og efterlyste ham hos politiet i dk. hvor de så kom frem til, at han er anholdt i udlandet. Puha... Alene med 4 børn, og ingen penge, og ingen opkald fra manden. Ej altså. Men ja, det må vel være en form for enkeltydelse. 

Anmeld

29. marts 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Det må vel være en form for uforudset udgift, i og med hun nok ikke havde kunne forudse hendes mand ville 'løbe fra sin del af regningerne. Så kan hun prøve at søge enkeltydelse måske?

Ja, fandt aktivloven £81 om enkeltydelse. Tak for svar.

Anmeld

29. marts 2014

Loan

Det er faktisk ikke tilladt at forlade landet når man er på kontanthjælp, end ikke engang et lille smut over grænsen er tilladt. Så jeg kunne forestille mig en rigtig træls situation hvor kontanthjælpen annulleres og en mulig tilbage betaling i værste tilfælde.

Så jeg tror hun kan forvente en meget svær økonomi

Anmeld

29. marts 2014

Marts<3

SandraXOXO skriver:

Nu kan vi jo ikke vide om han besøger sin gamle mor i Thailand og er blevet anholdt selv om han intet har gjort. Det behøver jo ikke være stoffer og vold i Sunny Beach.

Det er jo med sikkerhed meget usandsynligt! Men håber det er så enkelt...

Anmeld

29. marts 2014

Marts<3

Anonym skriver:

Kan ikk være mere enig. Og hun er også gået fuldstændig ned med det her. Hun hørte Ikke fra ham Nogle dage, Og efterlyste ham hos politiet i dk. hvor de så kom frem til, at han er anholdt i udlandet. Puha... Alene med 4 børn, og ingen penge, og ingen opkald fra manden. Ej altså. Men ja, det må vel være en form for enkeltydelse. 

Ubehageligt for hende... Håber hun har masser af familie og venner som kan hjælpe...

Anmeld

29. marts 2014

SandraXOXO

Marts<3 skriver:

Det er jo med sikkerhed meget usandsynligt! Men håber det er så enkelt...

Du havde jo så ret desværre. Det går simpelthen over min forstand at nogle kan være så ubetænksomme! Stakkels kone og børn! :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.