Anonym skriver:
Jeg har lige fået 100.000 ind på kontoen. Gennem mit job har jeg en kritisk sygdomsforsikring, og da jeg i januar fik diagnosen sclerose, søgte jeg dette engangsbeløb.
Sagen er, at jeg ikke føler mig spor syg på nær problemer med synet på det ene øje og perioder med voldsom træthed. Jeg passer mit fuldtidsjob og har ingen sygedage, og det er sådan set bare scanningsbilleder, der har dannet grundlag for diagnosen, som har været på vej i nogle år. Ifølge lægerne kan jeg sagtens være så heldig, at mit sygdomsforløb ikke bliver meget værre end nu, da det hidtil er gået så langsomt, men med denne diagnose er intet sikkert.
Det er mange penge, jeg har fået, og alligevel - hvis det går helt galt med helbreddet, og jeg må opgive mit job, så batter pengene ikke det store. Vi ville, i værste fald, alligevel skulle sælge huset, hvis jeg blev uarbejdsdygtig.
De fleste råder mig til at bruge pengene på noget, der glæder mig. En rejse for hele familien til min bror i USA står højt på ønskelisten. Derudover trænger huset til en grundig omgang, bl.a. et nyt badeværelse - min mand kan selv lave det meste, så det er mest materialerne, der koster. Og dels vil det gøre mig glad at få huset i bedre stand, dels vil det forhøje værdien, HVIS det nu ender med et salg.
Nu bliver jeg bare lidt usikker på, om det er for dumt at bruge pengene - eller mange af dem - på rejse og renovering. Vil jeg ærgre mig, hvis det går hurtigt ned ad bakke, og jeg dtår uden job om et par år? Skal jeg holde pengene tilbage til "hvis nu"?
Jeg vil jo også ærgre mig frygteligt, hvis jeg - igen i værste fald - aldrig får den drømmerejse, som nu er inden for rækkevidde. Jeg KAN jo blive for syg til at rejse nogensinde igen.
Hvad ville du gøre?
Nu kender jeg sygdommen, da jeg har den tæt inde på livet...
Jeg ville helt klart rejse alt det jeg kunne, imens det er muligt.. Renovering kan i altid, da det kun er materialer i skal skaffe, og det kan i spare op til på sigt...
ja du kan være heldig med sygdommen, men det er desværre ganske få, hvor den ikke udvikler sig... Og håber da klart at du er en af dem, men modsat kan den også tage hurtig fart, så derfor ville jeg rejse, da det ikke muligt, hvis den først udvikler sig....