Mange penge - lige pludselig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Bruge de fleste af pengene til glæde - eller holde dem tilbage, hvis nu?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.737 visninger
29 svar
27 synes godt om
25. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg har lige fået 100.000 ind på kontoen. Gennem mit job har jeg en kritisk sygdomsforsikring, og da jeg i januar fik diagnosen sclerose, søgte jeg dette engangsbeløb. 

Sagen er, at jeg ikke føler mig spor syg på nær problemer med synet på det ene øje og perioder med voldsom træthed. Jeg passer mit fuldtidsjob og har ingen sygedage, og det er sådan set bare scanningsbilleder, der har dannet grundlag for diagnosen, som har været på vej i nogle år. Ifølge lægerne kan jeg sagtens være så heldig, at mit sygdomsforløb ikke bliver meget værre end nu, da det hidtil er gået så langsomt, men med denne diagnose er intet sikkert. 

Det er mange penge, jeg har fået, og alligevel - hvis det går helt galt med helbreddet, og jeg må opgive mit job, så batter pengene ikke det store. Vi ville, i værste fald, alligevel skulle sælge huset, hvis jeg blev uarbejdsdygtig. 

De fleste råder mig til at bruge pengene på noget, der glæder mig. En rejse for hele familien til min bror i USA står højt på ønskelisten. Derudover trænger huset til en grundig omgang, bl.a. et nyt badeværelse - min mand kan selv lave det meste, så det er mest materialerne, der koster. Og dels vil det gøre mig glad at få huset i bedre stand, dels vil det forhøje værdien, HVIS det nu ender med et salg. 

Nu bliver jeg bare lidt usikker på, om det er for dumt at bruge pengene - eller mange af dem - på rejse og renovering. Vil jeg ærgre mig, hvis det går hurtigt ned ad bakke, og jeg dtår uden job om et par år? Skal jeg holde pengene tilbage til "hvis nu"? 

Jeg vil jo også ærgre mig frygteligt, hvis jeg - igen i værste fald - aldrig får den drømmerejse, som nu er inden for rækkevidde. Jeg KAN jo blive for syg til at rejse nogensinde igen. 

Hvad ville du gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

Carina:-)

Helt klart bruge dem.

Du aner ikke hvad fremtiden bringer,-Men helt sikkert en rejse/renovering vil give glæde og minder også i fremtiden 

Så afsted med jer 

Anmeld

25. marts 2014

Mama85

Den er svær. For hvis du bliver uarbejdsdygtig så rækker 100.000 ikke langt, men omvendt hvis du bliver så syg at du ikke kan rejse, og at I i mellemtiden bruger pengene på renovering på et hus som I ender med at sælge alligevel, og nok ikke tjener pengene ind igen, så ville det da være surt at ikke have taget den rejse du drømmer om hvis jeg var i dit sted, så ville jeg helt sikkert satse på at sygdommen ikke forværres, og tage på den tur 

Anmeld

26. marts 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Jeg har lige fået 100.000 ind på kontoen. Gennem mit job har jeg en kritisk sygdomsforsikring, og da jeg i januar fik diagnosen sclerose, søgte jeg dette engangsbeløb. 

Sagen er, at jeg ikke føler mig spor syg på nær problemer med synet på det ene øje og perioder med voldsom træthed. Jeg passer mit fuldtidsjob og har ingen sygedage, og det er sådan set bare scanningsbilleder, der har dannet grundlag for diagnosen, som har været på vej i nogle år. Ifølge lægerne kan jeg sagtens være så heldig, at mit sygdomsforløb ikke bliver meget værre end nu, da det hidtil er gået så langsomt, men med denne diagnose er intet sikkert. 

Det er mange penge, jeg har fået, og alligevel - hvis det går helt galt med helbreddet, og jeg må opgive mit job, så batter pengene ikke det store. Vi ville, i værste fald, alligevel skulle sælge huset, hvis jeg blev uarbejdsdygtig. 

De fleste råder mig til at bruge pengene på noget, der glæder mig. En rejse for hele familien til min bror i USA står højt på ønskelisten. Derudover trænger huset til en grundig omgang, bl.a. et nyt badeværelse - min mand kan selv lave det meste, så det er mest materialerne, der koster. Og dels vil det gøre mig glad at få huset i bedre stand, dels vil det forhøje værdien, HVIS det nu ender med et salg. 

Nu bliver jeg bare lidt usikker på, om det er for dumt at bruge pengene - eller mange af dem - på rejse og renovering. Vil jeg ærgre mig, hvis det går hurtigt ned ad bakke, og jeg dtår uden job om et par år? Skal jeg holde pengene tilbage til "hvis nu"? 

Jeg vil jo også ærgre mig frygteligt, hvis jeg - igen i værste fald - aldrig får den drømmerejse, som nu er inden for rækkevidde. Jeg KAN jo blive for syg til at rejse nogensinde igen. 

Hvad ville du gøre? 

Jeg havde beholdt dem på kontoen. 

Og hvis jeg så ville ha renoveret eller på ferie, så havde jeg sparet op på anden vis.

Anmeld

26. marts 2014

kesuh

Rejse-oplevelse for livet!! det er once in a lifetime!

Renovering gør man sgu hele livet, så det kan man altid få klaret..

Gemme pengene. Ingen aner hvad fremtiden bringer.. Så jeg ville personligt vælge rejsen og få en oplevelse ud af det, noget jeg altid har drømt om at opleve

Nu skal det ikke skræmme dig, men jeg kender en der har sclerose.. og det er ikke blevet bedre med tiden..

Anmeld

26. marts 2014

mogms

Rejsen, i kan vel bo ved familien, så er det flyve turen der koster mest. Husk 1000 billeder, og nyd turen 300%

Lidt renovering / materialer

Gem resten til når det bliver træls (sygdommen) og læg mere til side løbende, med tanke på evt hus og hjælpe middeler i fremtiden. 

Anmeld

26. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville rejse, og gemme resten. 

Så ville jeg spare op til renovering. 

Anmeld

26. marts 2014

JH12

Synes du skal tage på drømme rejsen og gemme resten af pengene ..

Anmeld

26. marts 2014

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hvad ville du gøre? 

Man lever kun én gang. Gør dig selv glad. Når du ligger på dit dødsleje, vil du ikke ligge og tænke " godt jeg har en stor opsparing".

Anmeld

26. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ville foreslå f.eks. at tage rejsen i år i en billig periode at rejse i.. altså uden for ferie perioderne...

sætte resten ind på opsparing, og så tage lidt ad gangen til huset....

f.eks. start med en lille ting så beløbet på opsparingen stadig har lidt at vokse af og ikke forsvinder helt i løbet af ingen tid...

værdi i huset er en god ting hvis det ender i et salg...

men en drømmerejse er også vigtig fordi den kan give dig et ekstra boost hvis det går galt om ikke så længe...

det at tænke tilbage på at du fik taget turen og den bare var fantastisk ville helt sikkert hjælpe på humøret og energien når/hvis det bliver værre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.