Spanien i august med 3 årig - for varmt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2014

Angelspot

Sandratoft skriver:

Vi skal til Alicante med en 2-3 måneders gammel baby til september Du må endelig lige skrive en liste med do's and dont's når du kommer hjem

Haha jamen det kan du tro jeg skal gøre

Det er også modigt at I tager en næsten nyfødt med, men jeg kan forstå herinde, at det jo mere handler om hvordan man tænker på turen og om man forbereder sig. Så kan man jo gøre det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

Pige2009

Angelspot skriver:

Jeg vil lige høre om i har nogle erfaringer med at tage til udlandet, i de varme sommer måneder, med et barn omkring de 3 år?

Vi overvejer at tage afsted og har hørt os frem til, at der er ca 32 grader i gennemsnit i Spanien når vi har ferie i uge 32. 

Vi ved ikke om det vil være for meget for et barn med den varme. Der er selvfølgelig ac i lejligheden, men vil man overhovedet kunne tage barnet med til sådan et varmt land og få en god oplevelse på den tid af året? Eller vil det være klogest at vente?

Jeg har været i Egypten i august med min datter på 3 år. Der var ca. 40 grader hver dag, men min datter trivedes rigtig godt og hyggede sig i poolen og i skyggen. Hun havde tre forskellige badeheldragter med korte ben og ærmer, samt faktor og så havde hun en solhat på og det virkede helt perfekt.

Bare sørg for at medbringe en drikkedunk, så jeres barn selv kan gå op og hente vand - det synes de er rigtig sjovt

Anmeld

26. marts 2014

Sandratoft

Angelspot skriver:

Haha jamen det kan du tro jeg skal gøre

Det er også modigt at I tager en næsten nyfødt med, men jeg kan forstå herinde, at det jo mere handler om hvordan man tænker på turen og om man forbereder sig. Så kan man jo gøre det hele

Det er også noget af at sats, håber ikke vi kommer til at være alt for irriterende i flyveren, heldigvis tager turen kun 3,5 timer

Vi skal derned med min familie og har lejet et sommerhus, så håber vi får en god tur, selvom jeg ved det kræver en del forberedelse

Anmeld

27. marts 2014

FogL

Angelspot skriver:

Hehe jeg kan godt forstå du smiler lidt af mig, med den erfaring du har :
Umiddelbart tænker jeg at der er tor forskel på, om man er vant til varmen eller ikke. Hvis man bor i et land med høje temperaturer, så er kroppen mere vant til det, end hvis vi kommer fra et koldere land og søger varmen. Vi går ikke fra -10 grader til +30 så allerede der er vi et godt stykke på vej Men det er svært at bedømme hvordan børnene reagerer i den varme, når vi så sjældent har så høje grader herhjemme. Og vi er ikke vant til at rejse.

Men dejligt at høre at det sagtens kan lade sig gøre, jeg tror også vi har besluttet at give det et forsøg

Ihh hvor jeg glæder mig 

I sommer var der da en masse dage med 30 grader i Danmark, ved jeg
Det er ikke fordi jeg er vant til det, tværtimod.. Hader at være her om sommeren, så det er ikke fordi jeg på nogen måde bruger det

Anmeld

27. marts 2014

Angelspot

Freyjasmor skriver:

I sommer var der da en masse dage med 30 grader i Danmark, ved jeg
Det er ikke fordi jeg er vant til det, tværtimod.. Hader at være her om sommeren, så det er ikke fordi jeg på nogen måde bruger det

Du har ret, jeg tror ikke jeg skal være nervøs, men har bare haft mange tanker omkring det. Dejligt at høre nogle forskellige meninger

Anmeld

27. marts 2014

M &.I

Angelspot skriver:

Jeg vil lige høre om i har nogle erfaringer med at tage til udlandet, i de varme sommer måneder, med et barn omkring de 3 år?

Vi overvejer at tage afsted og har hørt os frem til, at der er ca 32 grader i gennemsnit i Spanien når vi har ferie i uge 32. 

Vi ved ikke om det vil være for meget for et barn med den varme. Der er selvfølgelig ac i lejligheden, men vil man overhovedet kunne tage barnet med til sådan et varmt land og få en god oplevelse på den tid af året? Eller vil det være klogest at vente?

jeg har være i sommer i Spanien, da var min søn ca 14 mdr .,selvom det er varm havde han kun body på .., så han ikke sveder... 

Anmeld

27. marts 2014

Lotus86

Vi var i Thailand med vores søn da han var 8 måneder gammel, han er 2,8 år nu, og har været med masser af gange siden, varmen har aldrig været et problem, tværtimod. Mht. forberedelse, så er det ikke anderledes end hvis man er hjemme, det er de samme ting man har brug for lige meget hvor man er Dog vil jeg anbefale nogle små overraskelser til flyveturen, feks. små snacks og lidt nyt legetøj, så er der lidt at beskæftige sig med Og en parasol til klapvognen, ser så tit forældre i udlandet med deres børn siddende i en klapvogn hvor solen banker lige ned på dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.