Jeg vil lige høre om i har nogle erfaringer med at tage til udlandet, i de varme sommer måneder, med et barn omkring de 3 år?
Vi overvejer at tage afsted og har hørt os frem til, at der er ca 32 grader i gennemsnit i Spanien når vi har ferie i uge 32.
Vi ved ikke om det vil være for meget for et barn med den varme. Der er selvfølgelig ac i lejligheden, men vil man overhovedet kunne tage barnet med til sådan et varmt land og få en god oplevelse på den tid af året? Eller vil det være klogest at vente?
Ja selvfølgelig, vi havde vores søn med til Goa sidste vinter, da han var halvandet, det var superfedt. Kender mange der har haft deres små børn med til Thailand, og det er også vores plan til næste vinter.
Men som en anden nævner - det er nok en god idé primært at holde sig til kystområder.
Jeg holdt mig i skyggen med sønnike i de timer hvor solen var stærkest (12-15). Vi kunne måske godt have været ude i den med masser af solbeskyttelse, men jeg syntes faktisk også selv at det var for voldsomt, så der hang vi primært ud under palmerne.
Vi bruger aldrig aircondition, da jeg synes at man vænner sig meget bedre til varmen uden (og jeg bliver altid forkølet af AC). Hvis man bor tæt ved vandet og lader vinduet stå åbent, er det fint.

Anmeld