Spanien i august med 3 årig - for varmt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.296 visninger
26 svar
12 synes godt om
25. marts 2014

Angelspot

Jeg vil lige høre om i har nogle erfaringer med at tage til udlandet, i de varme sommer måneder, med et barn omkring de 3 år?

Vi overvejer at tage afsted og har hørt os frem til, at der er ca 32 grader i gennemsnit i Spanien når vi har ferie i uge 32. 

Vi ved ikke om det vil være for meget for et barn med den varme. Der er selvfølgelig ac i lejligheden, men vil man overhovedet kunne tage barnet med til sådan et varmt land og få en god oplevelse på den tid af året? Eller vil det være klogest at vente?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

Studerendemor

Angelspot skriver:

Jeg vil lige høre om i har nogle erfaringer med at tage til udlandet, i de varme sommer måneder, med et barn omkring de 3 år?

Vi overvejer at tage afsted og har hørt os frem til, at der er ca 32 grader i gennemsnit i Spanien når vi har ferie i uge 32. 

Vi ved ikke om det vil være for meget for et barn med den varme. Der er selvfølgelig ac i lejligheden, men vil man overhovedet kunne tage barnet med til sådan et varmt land og få en god oplevelse på den tid af året? Eller vil det være klogest at vente?

Det kommer helt an på, hvor I skal være. Midt inde i landet, fx Madrid, er ulideligt. Men ude ved kysterne er der skønt - varmt, men skønt. Der bor jo også børn i Spanien... Gør  som de lokale. Skygge, vand, solcreme og siesta indendørs i de varmeste timer. 

Har boet i sydspanien og været på ferie med børn flere gange efterfølgende. Det har aldrig været et problem. 

Anmeld

25. marts 2014

bvk

Min datter klarer snildt op til 45 grader (selvfølgelig med masser væske), men det afhænger selvfølgelig af det enkelte barn.. da jeg var barn fik jeg hedeslag straks temperaturen rundede 25 grader..

så afhængigt af, hvordan han/hun håndterede sommervejret sidste år, ville jeg klart turde rejse med forventning om en god tur.

Anmeld

25. marts 2014

Angelspot

Mor i Aarhus skriver:

Det kommer helt an på, hvor I skal være. Midt inde i landet, fx Madrid, er ulideligt. Men ude ved kysterne er der skønt - varmt, men skønt. Der bor jo også børn i Spanien... Gør  som de lokale. Skygge, vand, solcreme og siesta indendørs i de varmeste timer. 

Har boet i sydspanien og været på ferie med børn flere gange efterfølgende. Det har aldrig været et problem. 

Vi skal bo ude ved østkysten, tæt ved Alicante. Så det gør sikkert en forskel som du skriver. 

Er der noget bestemt du tænker man kan gøre eller forberede sig på inden afrejse?

Anmeld

25. marts 2014

Angelspot

bvk skriver:

Min datter klarer snildt op til 45 grader (selvfølgelig med masser væske), men det afhænger selvfølgelig af det enkelte barn.. da jeg var barn fik jeg hedeslag straks temperaturen rundede 25 grader..

så afhængigt af, hvordan han/hun håndterede sommervejret sidste år, ville jeg klart turde rejse med forventning om en god tur.

Åhh ja det er med at passe på, hvis man ikke kan tåle det

Han klarede det faktisk meget godt med sommeren sidste år. Han rendte rundt i ingenting så det kan han sikkert godt gøre igen.

Det er også meget med 45 grader. Hvor gammel var din datter der og hvor var i henne da det var så varmt?

Anmeld

25. marts 2014

twinny

Altså jeg skal til grækenland med to drengene på næsten 3 år i juli måned og 40 grader og sikkert mere.  Jeg regner med væske, skygge og uvdragter er løsning. Også masser melon og andet frugt. 

Anmeld

25. marts 2014

lineog4

Kommer helt an på forventningerne til ferien. Hvis I er til lange gåture i større byer og en masse museumsbesøg, så er der nok andre tidspunkter der er mere egnet.

Men er I til at tage den lidt mere med ro og indlægge en masse tid i og ved vand så er det da perfekt.

Vi har været afsted til Italien (også helt nede syd) med børnene fra de var cirka 1 år gamle (den ene var kun 10 mnd første gang) og i telt så ingen air condition. Vi har også været i ROM i juli men så med en camping plads et stykke ude fra byen og med et lille forventningsniveau om hvad vi kunne se, men nåede da både Peters kirken, colleseum, Pantheon og andre gamle sten ;-) og der var lillebror lige et år.

Så husk, skygge en masse vand man kan hoppe i og god solcreme og en masse tid, så er det fantastisk

Anmeld

25. marts 2014

modesty

Ja selvfølgelig, vi havde vores søn med til Goa sidste vinter, da han var halvandet, det var superfedt. Kender mange der har haft deres små børn med til Thailand, og det er også vores plan til næste vinter.

Men som en anden nævner - det er nok en god idé primært at holde sig til kystområder.

Jeg holdt mig i skyggen med sønnike i de timer hvor solen var stærkest (12-15). Vi kunne måske godt have været ude i den med masser af solbeskyttelse, men jeg syntes faktisk også selv at det var for voldsomt, så der hang vi primært ud under palmerne. 

Vi bruger aldrig aircondition, da jeg synes at man vænner sig meget bedre til varmen uden (og jeg bliver altid forkølet af AC). Hvis man bor tæt ved vandet og lader vinduet stå åbent, er det fint.

Anmeld

25. marts 2014

Studerendemor

Angelspot skriver:

Vi skal bo ude ved østkysten, tæt ved Alicante. Så det gør sikkert en forskel som du skriver. 

Er der noget bestemt du tænker man kan gøre eller forberede sig på inden afrejse?

Jeg ville købe solcreme hjemmefra. 

Hav altid væske med uanset hvor vi er. Vi har altid vand og juice på os. 

De tidlige morgentimer er gode at bruge på stranden. Ved middagstid og indtil kl 15, plejer vi at være enten i skyggen eller indendørs, hvor vi læser, tegner, spiller spil og lign. Så måske I kunne have bøger, farveblyanter og en malebog samt et par spil med. Det fylder selvfølgelig i bagagen, men jeg synes at det er det værd. (Farveblyanter og papir kan naturligvis også bare købes dernede)

Solhat, ikke at forglemme. 

Anmeld

25. marts 2014

Angelspot

twinny skriver:

Altså jeg skal til grækenland med to drengene på næsten 3 år i juli måned og 40 grader og sikkert mere.  Jeg regner med væske, skygge og uvdragter er løsning. Også masser melon og andet frugt. 

Det lyder som en meget god løsning med væske og melon

Det er også lidt vildt med 40 grader, er det ikke? Jeg selv får næsten pip når der er 30 Men heldigvis så kan børnene jo lege i vandkanten eller sidde med et spil under parasollen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.