Spanien i august med 3 årig - for varmt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2014

Angelspot

lineog4 skriver:

Kommer helt an på forventningerne til ferien. Hvis I er til lange gåture i større byer og en masse museumsbesøg, så er der nok andre tidspunkter der er mere egnet.

Men er I til at tage den lidt mere med ro og indlægge en masse tid i og ved vand så er det da perfekt.

Vi har været afsted til Italien (også helt nede syd) med børnene fra de var cirka 1 år gamle (den ene var kun 10 mnd første gang) og i telt så ingen air condition. Vi har også været i ROM i juli men så med en camping plads et stykke ude fra byen og med et lille forventningsniveau om hvad vi kunne se, men nåede da både Peters kirken, colleseum, Pantheon og andre gamle sten ;-) og der var lillebror lige et år.

Så husk, skygge en masse vand man kan hoppe i og god solcreme og en masse tid, så er det fantastisk

Vores forventninger vil altid svare til hvad vores søn kan og gider. Det eneste vi regner med at se, er den kæmpe vandpark der er i nærheden af lejligheden

Tror jeg gør det til et større nummer end det egentlig er, men jeg vil bare gerne have at vi allesammen får en hyggelig tur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

Troldemommi

Angelspot skriver:

Åhh ja det er med at passe på, hvis man ikke kan tåle det

Han klarede det faktisk meget godt med sommeren sidste år. Han rendte rundt i ingenting så det kan han sikkert godt gøre igen.

Det er også meget med 45 grader. Hvor gammel var din datter der og hvor var i henne da det var så varmt?

Glæd dig, Alicante er skøn 

Monica

Anmeld

25. marts 2014

Angelspot

Mor i Aarhus skriver:

Jeg ville købe solcreme hjemmefra. 

Hav altid væske med uanset hvor vi er. Vi har altid vand og juice på os. 

De tidlige morgentimer er gode at bruge på stranden. Ved middagstid og indtil kl 15, plejer vi at være enten i skyggen eller indendørs, hvor vi læser, tegner, spiller spil og lign. Så måske I kunne have bøger, farveblyanter og en malebog samt et par spil med. Det fylder selvfølgelig i bagagen, men jeg synes at det er det værd. (Farveblyanter og papir kan naturligvis også bare købes dernede)

Solhat, ikke at forglemme. 

Tak for tips, dejligt at have lidt at gå ud fra

Anmeld

25. marts 2014

twinny

Angelspot skriver:

Det lyder som en meget god løsning med væske og melon

Det er også lidt vildt med 40 grader, er det ikke? Jeg selv får næsten pip når der er 30 Men heldigvis så kan børnene jo lege i vandkanten eller sidde med et spil under parasollen

Jo helt vildt. Men det er os lige i højsæsonen.  Nej, jeg tror der er større chance for jeg ikk klarer den.  

Anmeld

25. marts 2014

FogL

Kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet, når du siger 32 grader
Bor i et land hvor der om sommeren bliver 45 grader - og min datter er nu 2 år.. Selvfølgelig går vi ikke til stranden og sådan, når det er så varmt, men nu har vi 32 grader, og hun har faktisk stadig lange bukser på når vi er ude

Så nej, vil ikke mene det er et problem God tur

Anmeld

25. marts 2014

Lykke:)

Angelspot skriver:

Jeg vil lige høre om i har nogle erfaringer med at tage til udlandet, i de varme sommer måneder, med et barn omkring de 3 år?

Vi overvejer at tage afsted og har hørt os frem til, at der er ca 32 grader i gennemsnit i Spanien når vi har ferie i uge 32. 

Vi ved ikke om det vil være for meget for et barn med den varme. Der er selvfølgelig ac i lejligheden, men vil man overhovedet kunne tage barnet med til sådan et varmt land og få en god oplevelse på den tid af året? Eller vil det være klogest at vente?

I kan i SAGTENS

Anmeld

25. marts 2014

Moma

Det kan du sagtens. Vi har været af sted hver sommer med vores børn. Bare sørg for solcreme (vi køber altid hjemmefra, fordi det er svært at finde uden parabener i udlandet), solhat m.m.

De fleste børn elsker sol og sommer, hvor de kan bade og hygge.

Anmeld

26. marts 2014

Angelspot

Freyjasmor skriver:

Kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet, når du siger 32 grader
Bor i et land hvor der om sommeren bliver 45 grader - og min datter er nu 2 år.. Selvfølgelig går vi ikke til stranden og sådan, når det er så varmt, men nu har vi 32 grader, og hun har faktisk stadig lange bukser på når vi er ude

Så nej, vil ikke mene det er et problem God tur

Hehe jeg kan godt forstå du smiler lidt af mig, med den erfaring du har :
Umiddelbart tænker jeg at der er tor forskel på, om man er vant til varmen eller ikke. Hvis man bor i et land med høje temperaturer, så er kroppen mere vant til det, end hvis vi kommer fra et koldere land og søger varmen. Vi går ikke fra -10 grader til +30 så allerede der er vi et godt stykke på vej Men det er svært at bedømme hvordan børnene reagerer i den varme, når vi så sjældent har så høje grader herhjemme. Og vi er ikke vant til at rejse.

Men dejligt at høre at det sagtens kan lade sig gøre, jeg tror også vi har besluttet at give det et forsøg

Ihh hvor jeg glæder mig 

Anmeld

26. marts 2014

MorDk

Jeg har rejst med en 10 mdr gammel knægt til grækenland uden problemer.

Anmeld

26. marts 2014

Sandratoft

Angelspot skriver:

Vi skal bo ude ved østkysten, tæt ved Alicante. Så det gør sikkert en forskel som du skriver. 

Er der noget bestemt du tænker man kan gøre eller forberede sig på inden afrejse?

Vi skal til Alicante med en 2-3 måneders gammel baby til september Du må endelig lige skrive en liste med do's and dont's når du kommer hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.