Turen går til New York!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2014

Studerendemor

Baagøe skriver:

Hej alle.

Min veninde og jeg rejser til New York senere på året og vi skal være der i 7 hele dage. Derfor vil jeg høre om I har nogen gode fif til steder, vi skal besøge. Gerne knap så kendte steder.

Selvfølgelig skal vi se de gængse som

Frihedsgudinden
Ellis Island
Empire State Building
Ground Zero
Moma
Guggenheim
Times Square
Wall Street
NBC Studios
Etc.

Men jeg håber I har et par gode overraskelser og forslag

Kh. Linda

Når jeg er i New York, elsker jeg:

Picnic i Central Park med mad fra Whole Foods Market (og måske en lille tømmemænds-lur)

Shopping, cafe, mærke atmosfæren, samle inspiration, se på mennesker i Greenwich Villige og Williamsburg - Brooklyn

Weekendbrunch i Harlem, efterfulgt af et spontant besøg på et af de små uafhængige jazz/soul museer, der ligger rundt omkring.

Koncert på Birdland. Nogle af verdens dygtigste jazzmusikere optræder her og stemningen er indbegrebet af New York for mig.  http://www.birdlandjazz.com/

Sen aftensmad i Little Italy. 

Gode steder, I allerede har på listen. Jeg synes at Ellis Island er meget spændende. Tag det i samme hug, som Frihedsgudinden - så slipper I for at stå i kø to gange (køen kan virkelig være lang, men det plejer at gå relativt hurtigt)

Rigtig god tur. New York slår aldrig fejl 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

tine1985

Jeg har 2 anbefalinger:

1. Hvis i er i Harlem eller Brooklyn så synes jeg helt klart at i skal finde en kirke med gudstjeneste. Det er en helt fantastisk oplevelse. Der er så meget energi og gæstfrihed under sådan en godpel gudstjeneste. Vi blev i hvertfald taget virkelig godt imod da vi dukkede op til en tilfældig gudstjeneste i en lille lokal kirke. Vi blev bedt om at præsentere os selv så de kunne byde os velkommen med fællessang i rundkreds hånd i hånd Og trmmeslageren var selvfølgelig klædt i sort, med høj hat, en masse guldsmykker og solbriller Det var præcis som man forestiller sig og en af de oplevelser som står højest på min liste når jeg tænker tilbage på New York

2. Min anden anbefaling vil helt klart være: Drop subway og busser så meget som overhovedet muligt! Jeg gik så meget at jeg 2 gange på 2 uger måtte købe nye sko mens jeg var ude, fordi jeg simpelthen havde gået mine sko helt i stykker Alle de ting vi stødte tilfældigt på på vores gåtur fra A til B har helt klart været meget mere værd, for mig, end de store turist attraktioner. Ikke at jeg anbefaler at undgå de andre ting, for det skal selvfølgelig også opleves Men synes helt klart at NY skal opleves fra fortorvet hvis man skal have den rigtige New Yorker stemning med!

Nårh ja, så var det også virkelig sjovt at se the Knicks spille basketball på hjemmebane. Vi gik all in med skumfingre, hatte, hotdogs og store øl, og der var SÅ god stemning! Så det vil jeg også anbefale!

Nu må jeg hellere stoppe inden jeg kommer i tanker om tusind andre ting Men jeg håber at i kan bruge mine forslag. Og så skal jeg lige tilføje at jeg er MEGA misundelig!!!! New York er virkelig det mest fantastiske sted jeg nogensinde har besøgt!

God tur!

Anmeld

26. marts 2014

Pige2009

bøllen skriver:

Vi tar afsted tirsdag i næste uge.

Vi er blevet anbefalet

Rockefeller center fremfor Empire State.

The High  Line 

Vi skal også til Top of the rock, da det skulle være det bedste spot ud over byen. Men vi vil også gerne til Empire State Building - bare så vi kan sige, at vi har været der

Vi har købt et New York Pass, hvor man får gratis adgang til mere end 80 forskellige attraktioner, hvilket sparer os en masse penge. Har I også det?

http://www.newyorkpass.com/En/

Anmeld

26. marts 2014

Pige2009

Annemette07 skriver:

Vil lige tilføje at skal i i Empire statebuilding så gør det om aftenen ! Det er så smukt at se det hele lyse poppe fra :-)

Det er hermed noteret!

Anmeld

26. marts 2014

Pige2009

Mor Christa skriver:

Yes, den sex and the city tour er lækker Det kan anbefales!

Hvilken tur tog I og hvor lang tid varede den? Jeg synes, det er en jungle, da vi helst ikke vil have en tur længere end 1-2 timer

Anmeld

26. marts 2014

Pige2009

BabyMus skriver:

Er du / I til chokolade? For så har jeg kun to ord at sige: Max Brenner!

Om vi er til chokolade?! Vi er nærmest afhængige! Mange tak - den må vi ind forbi

Anmeld

26. marts 2014

Mor Christa

Baagøe skriver:

Hvilken tur tog I og hvor lang tid varede den? Jeg synes, det er en jungle, da vi helst ikke vil have en tur længere end 1-2 timer

Må indrømme at jeg ikke kan huske hvilken en vi tog, men den tog et par timer.. tror mellem 2 og 3 timer

Anmeld

26. marts 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nu har jeg ikke selv været i New York, men har en veninde der plager gevaldigt for en fælles tur derover, så mon ikke vi snart skal afsted

Hun har boet derovre i et par år, og en af de ting, hun taler lystigt om, er den store M&M butik (hvis man ellers er til sådan noget pjat )

Ville også bare ønske jer god tur - det bliver da fantastisk

Anmeld

26. marts 2014

Mor Christa

Det kan godt være lidt forvirrende når det er første gang man er der, med alle de neighbourhoods der er i New York, her er lige en liste med en beskrivelse over de forskellige, og et billede så du også kan visualisere det lidt

http://www.tripadvisor.com/Travel-g60763-s204/New-York-City:New-York:Neighborhoods.html

og

http://strangemaps.wordpress.com/2006/09/24/10-manhattan-neighbourhoods/

Anmeld

26. marts 2014

bøllen

Janey skriver:

Som andre skriver mangler Highline, Central Park og Brooklyn Bridge på listen, men ellers tror jeg ikke, der er plads til så meget mere på jeres liste. Man bruger hurtigt meget tid på de enkelte attraktioner, hvis man skal se dem ordentligt.

For rigtig at få indtrykket af byen NYC ville jeg tage en tur i Top of the Rock i Rockefeller Center i dagslys, da man får et rigtig godt view ud over byen og Central Park herfra, og så ville jeg tage op i Empire State Building om aftenen og se alle byens lys.

Ang. shopping er der rigtig mange muligheder. Der er den store og voldsomt menneskefyldte Century 21 ved World Trade Center Site (Ground Zero). Den er stor og der er som regel mange tilbud men også voldsomt fyldt med mennesker. Butikken har en lidt mindre og knapt så overrendt afdeling oppe omkring 67th Street. Af lignende forretninger er der Loehmanns og Burlington Coat Factory, som også begge er outlet-butikker. Er I til sko har sko-outletten DSW også nogle butikker rundt om i byen. Derudover er der naturligvis også Verdens største stormagasin Macys. Hvis I tager derhen, så husk jeres pas, så I kan fået visitor-kort, som giver 10% rabat med nogle få undtagelser.

Et andet sædvanligt indslag på vores ture til NYC er en tur forbi Bouchon Bakery i Time Warner Centeret, der ligger ved Central Park (Colombus Circle hjørnet), hvor de har fremragende kager og varm kakao. Jeg har også en liste med gode spisesteder, men anbefalingerne afhænger af jeres budget.

Hvis I ikke har været der før, så vær opmærksom på, at man meget nemt bliver afhængig af byen. Jeg er netop i gang med arrangere min 9. tur derover

Hvis du kan anbefale gode spisesteder til børnefamilie vil jeg gerne se dem  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.