Som andre skriver mangler Highline, Central Park og Brooklyn Bridge på listen, men ellers tror jeg ikke, der er plads til så meget mere på jeres liste. Man bruger hurtigt meget tid på de enkelte attraktioner, hvis man skal se dem ordentligt.
For rigtig at få indtrykket af byen NYC ville jeg tage en tur i Top of the Rock i Rockefeller Center i dagslys, da man får et rigtig godt view ud over byen og Central Park herfra, og så ville jeg tage op i Empire State Building om aftenen og se alle byens lys.
Ang. shopping er der rigtig mange muligheder. Der er den store og voldsomt menneskefyldte Century 21 ved World Trade Center Site (Ground Zero). Den er stor og der er som regel mange tilbud men også voldsomt fyldt med mennesker. Butikken har en lidt mindre og knapt så overrendt afdeling oppe omkring 67th Street. Af lignende forretninger er der Loehmanns og Burlington Coat Factory, som også begge er outlet-butikker. Er I til sko har sko-outletten DSW også nogle butikker rundt om i byen. Derudover er der naturligvis også Verdens største stormagasin Macys. Hvis I tager derhen, så husk jeres pas, så I kan fået visitor-kort, som giver 10% rabat med nogle få undtagelser.
Et andet sædvanligt indslag på vores ture til NYC er en tur forbi Bouchon Bakery i Time Warner Centeret, der ligger ved Central Park (Colombus Circle hjørnet), hvor de har fremragende kager og varm kakao. Jeg har også en liste med gode spisesteder, men anbefalingerne afhænger af jeres budget.
Hvis I ikke har været der før, så vær opmærksom på, at man meget nemt bliver afhængig af byen. Jeg er netop i gang med arrangere min 9. tur derover 
Anmeld