vasker i tøj i vaskemiddel uden parfume i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

Dorthe1986

Da jeg blev gravid gik jeg over til svanemærket, altså neutral og lignende og vasker stadig både Emils og mit eget tøj i uparfumeret vaskemiddel. Især da han var helt lille var det vigtigt for mig at mit tøj ikke var fyldt med kunstige lugte, så han netop kunne dufte mig og ikke blev helt ør i hovedet af alt det parfume

Men køber altid uparfumeret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

dpb

san skriver:

sagen er den at jeg snart skal føde min baby, og så skal jeg til at vaske alt tøjet osv. Jeg kan godt lide når tøjet dufter bare lidt af vaskemiddel. Så nu tænker jeg om jeg skal vaske babys tøj i neutralt vaskemiddel, hvad gør og syntes  i?  

Syntes i hvert fald du skal vælge et uparfumeret vaskemiddel.... om det så er Neutral, Änglemark (bruger jeg selv) eller et andet mærke Kodeordet er bare uparfumeret

Og så vil jeg altså lige gøre opmærksom på at hvis du vælger metoden med at vaske dit eget tøj med parfume, kan der stadig sidde rester til når du så vasker babys tøj...  

Har før skrevet herinde at vi for nogle mdr. siden stod uden vaskemaskine og måtte låne min fars... han bruger dog både parfumeret vaskemiddel og skyllemiddel... men jeg kunne ikke få vasket mit tøj deri (Jeg har parfumeallergi), da det selv efter flere tomme maskine som start og så min kæreste og ungernes tøj i en vask med ekstra skyl, stadig lugtede af parfume Så det var kun det mest nødvendig vi fik vasket i den tid... for var heller ikke meget for at ungernes tøj blev vaske deri...

Qnuz

Anmeld

24. marts 2014

StineC

Vi vasker alt i Rema1000's parfumefri vaskeserie. Det kan anbefales og synes det er ligeså godt (hvis ikke bedre) end f.eks. Neutral der er rigtig dyrt. Vi brugte også parfumeret vaskemiddel inden vi fik vores datter, men skiftede da jeg blev gravid. Synes ikke det er noget problem at undvære parfumeduften, føler faktisk næsten at tøjet er renere når det er vasket i parfumefri

Anmeld

24. marts 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Her bruger vi altid Neutral til alt vask. Jeg synes det er godt.

Anmeld

24. marts 2014

san

dpb skriver:

Syntes i hvert fald du skal vælge et uparfumeret vaskemiddel.... om det så er Neutral, Änglemark (bruger jeg selv) eller et andet mærke Kodeordet er bare uparfumeret

Og så vil jeg altså lige gøre opmærksom på at hvis du vælger metoden med at vaske dit eget tøj med parfume, kan der stadig sidde rester til når du så vasker babys tøj...  

Har før skrevet herinde at vi for nogle mdr. siden stod uden vaskemaskine og måtte låne min fars... han bruger dog både parfumeret vaskemiddel og skyllemiddel... men jeg kunne ikke få vasket mit tøj deri (Jeg har parfumeallergi), da det selv efter flere tomme maskine som start og så min kæreste og ungernes tøj i en vask med ekstra skyl, stadig lugtede af parfume Så det var kun det mest nødvendig vi fik vasket i den tid... for var heller ikke meget for at ungernes tøj blev vaske deri...

Qnuz

Jeg vil nu stadig vaske vores tøj i alm vaskemiddel med parfume, og så vaske mit barns tøj i neutralt vaskemiddel, at der så sidder lidt rester i maskinen er jeg ikke så "forskrækket" over

Anmeld

24. marts 2014

serinasmor

Hvis jeg havde mulighed for at vælge ville jeg vaske uden parfume... Det har jeg bare ikke for vi har ikke egen vaskemaskine ... Kan dog oftest få lov til at fravælge skyllemiddel og gør det altid når det er muligt - det sker dog ret tit at maskinen går i baglås så det heller ikke er muligt... Ikke en holdbar løsning men det er hvad mulighederne er hvor vi bor nu ...

Anmeld

24. marts 2014

dpb

san skriver:

Jeg vil nu stadig vaske vores tøj i alm vaskemiddel med parfume, og så vaske mit barns tøj i neutralt vaskemiddel, at der så sidder lidt rester i maskinen er jeg ikke så "forskrækket" over

Det er såmænd også helt fint Man skal gøre som man har det bedst med

Ville blot gøre opmærksom på det, da mange ikke tænker over det

Qnuz

Anmeld

24. marts 2014

2721

san skriver:

sagen er den at jeg snart skal føde min baby, og så skal jeg til at vaske alt tøjet osv. Jeg kan godt lide når tøjet dufter bare lidt af vaskemiddel. Så nu tænker jeg om jeg skal vaske babys tøj i neutralt vaskemiddel, hvad gør og syntes  i?  

Ja, alt herhjemme er uden parfume

Anmeld

24. marts 2014

Billemyre

Herhjemme bruger vi slet ikke vaskemiddel, men vasker med Ecoballs.
http://helsebasen.dk/product/ecoballs-150-til-150- vaske-i-vaskemaskinen-1978/
Og det vil vi også fortsætte med, efter vi har fået børn.
Det kan sagtens tage svære pletter, specielt hvis man køber deres pletfjerner med, og det er sindssygt billigt i længden!
(Vi købte en pakke for to år siden, og har endnu ikke været nødt til at bestille en ny.)

Det er fantastisk - men dufter selvfølgelig ikke af parfume

Anmeld

24. marts 2014

san

dpb skriver:

Det er såmænd også helt fint Man skal gøre som man har det bedst med

Ville blot gøre opmærksom på det, da mange ikke tænker over det

Qnuz

Det er også helt fint for ja, der er jo nok mange som ikke tænker på det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.