Margarine eller smør på brødet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2014

Annette A

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

jeg ville personligt ik gi et lillebarn becel. De har brug for masser af det gode fedt og det er jo det der er pillet ved i becel

Nej vil også vente til de er lidt større for de trænger også til mere sul på kroppen alligevel og så få den store på 11 år til at spise det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

Annette A

Hos os spiser vi enten kærgården eller det der ligner, ellers rigtig smør. Plantemargarine smager bare ikke godt.

Med mindre dine børn og mand er overvægtige, eller har andre livsstils sygdomme, så ville jeg altså bare lade dem spise smør. Så længe de ellers spiser sundt og varieret

Problemet er heller ikke de små, de kan godt tåle det nogen år endnu tror jeg. Den ældste på 11 år skal dog passe lidt på vægten men er jo fysisk aktiv. Min mand er nok den det er værst med. Godt nok er han super slank og vi spiser generelt sundt, men han dyrker ingen motion overhovedet og rører sig meget lidt, så han har ikke godt af det medmindre han blev lidt mere aktiv i hverdagen.

Anmeld

23. marts 2014

EAF

Annette A skriver:

Hej. Er lidt forvirret omkring smørelse på brødet for synes der er så mange meninger og undersøgelser om fedtstoffer som peger i mange retninger. Jeg bruger ikke selv smør eller margarine på brød, men min kæreste og vores børn gør og vil jo gerne købe noget til dem, der ikke er alt for usundt.

Smør og blandingsprodukter tænker jeg er meget usundt, men har hørt for nylig at der er delte meninger om det blandt eksperter. Margarine som findes i mange varianter får jeg ihvertfald ikke kæresten til at spise, mens børnene tager det som de får, så det har jeg da indflydelse på.

Men hvad køber I og hvorfor?

Smør, smør og smør - elsker en godt lag smør på min rugbrød - helt ud til kanterne  Er opvokset på landet og kan ikke fordrage brød uden smør bortset fra en leverpostejmad hvor det ikke er nødvendigt  

Anmeld

23. marts 2014

Annette A

SummaSummarum skriver:

Smør, smør og smør - elsker en godt lag smør på min rugbrød - helt ud til kanterne  Er opvokset på landet og kan ikke fordrage brød uden smør bortset fra en leverpostejmad hvor det ikke er nødvendigt  

Anmeld

23. marts 2014

CaWi

Annette A skriver:

Problemet er heller ikke de små, de kan godt tåle det nogen år endnu tror jeg. Den ældste på 11 år skal dog passe lidt på vægten men er jo fysisk aktiv. Min mand er nok den det er værst med. Godt nok er han super slank og vi spiser generelt sundt, men han dyrker ingen motion overhovedet og rører sig meget lidt, så han har ikke godt af det medmindre han blev lidt mere aktiv i hverdagen.

Hvad med at den store starter med meget skrabet smør, og så langsomt går over til intet?
Altså det er jo i bund og grund en vane sag

Anmeld

23. marts 2014

lineog4

Her er det kærgården og almindelig smør, men det er faktisk kun den mindste der skal have det på brødet... 

Men jeg er nu ikke så forskrækket over smør, og steger gerne frikadeller og fiskefilet i en god blanding af smør og olivenolie for at få den rigtige smag. Pandekager kun i smør for ellers er de ikke rigtige 

Smør er ikke farligt i små mængder. I det hele taget er fedt ikke farligt i små mængder og vi har godt af det. For mig handler mad om smag, derfor steger jeg i det som giver den smag jeg vil have i maden. Og skal der smøres noget på brødet skal det igen være det der giver den smag jeg ønsker, smør giver en smag, en advocado en anden, Mayo en 3. Osv.

Anmeld

23. marts 2014

Annette A

CAWI skriver:

Hvad med at den store starter med meget skrabet smør, og så langsomt går over til intet?
Altså det er jo i bund og grund en vane sag

Ja præcis. Ja det er måske en bedre ide.

Anmeld

23. marts 2014

Carina:-)

Bruger smør og øko kærgården.

Kunne aldrig finde på at bruge margarine -ikke engang til at stege i. 

Anmeld

23. marts 2014

ESV

Jeg læste på et tidspunkt at stegemargarine kun er 3 E numre da at være maling der fik jeg det faktisk dårligt og gik over til kun at stege i ren smør eller olie. På brødet bruger hverken min datter eller jeg noget min kæreste bruger bakkedal, kærgården eller et andet blandings produkt

Anmeld

23. marts 2014

EnSødMor

Jeg voksede op på landet, hvor vi stegte alt vores mad i en MASSE fedt, der fedt gemte vi i bøtter, eller købte fedt hos den lokale brugs, så smørede vi ellers vores madder med det.. ;-) 

senere hen gik vi hen til smør, aldrig har jeg spist en rugbrødsmad uden smør, jeg syntes det er så kedeligt, og pålægget falder af brødet! ;-) 

Jeg kunne finde værre ting end smør, så en lille klar skrabet smør gør bestemt ikke spor! Men margarine, føj, det smager ikke særlig godt!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.