Margarine eller smør på brødet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.361 visninger
30 svar
27 synes godt om
22. marts 2014

Annette A

Hej. Er lidt forvirret omkring smørelse på brødet for synes der er så mange meninger og undersøgelser om fedtstoffer som peger i mange retninger. Jeg bruger ikke selv smør eller margarine på brød, men min kæreste og vores børn gør og vil jo gerne købe noget til dem, der ikke er alt for usundt.

Smør og blandingsprodukter tænker jeg er meget usundt, men har hørt for nylig at der er delte meninger om det blandt eksperter. Margarine som findes i mange varianter får jeg ihvertfald ikke kæresten til at spise, mens børnene tager det som de får, så det har jeg da indflydelse på.

Men hvad køber I og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

ano14316

Rigtig smør, ikke blandingsprodukter eller margarine er min holdning...

Men det er jo fedt og det er bedst uden noget fra ungerne har en vis alder...

Anmeld

22. marts 2014

L&V

Annette A skriver:

Hej. Er lidt forvirret omkring smørelse på brødet for synes der er så mange meninger og undersøgelser om fedtstoffer som peger i mange retninger. Jeg bruger ikke selv smør eller margarine på brød, men min kæreste og vores børn gør og vil jo gerne købe noget til dem, der ikke er alt for usundt.

Smør og blandingsprodukter tænker jeg er meget usundt, men har hørt for nylig at der er delte meninger om det blandt eksperter. Margarine som findes i mange varianter får jeg ihvertfald ikke kæresten til at spise, mens børnene tager det som de får, så det har jeg da indflydelse på.

Men hvad køber I og hvorfor?

Ku ik drømme om og spise margarine adder badder. Der er stor forskel på de smørbare blandingsprodukter og indholdet af olie men hvis man vil ha det "bedste" så ska man jo vælge smør

Anmeld

22. marts 2014

Annette A

ano14316 skriver:

Rigtig smør, ikke blandingsprodukter eller margarine er min holdning...

Men det er jo fedt og det er bedst uden noget fra ungerne har en vis alder...

Ja det er bare ikke så nemt med vores 11-årige. Han er meget glad for sit smør desværre. Men hælder også til det du siger og ville også ønske manden droppede al det smør, men ak, de er afhængige.

Derfor kunne jeg godt tænke mig et sundere alternativ men det er der nok ikke rigtig. Kun at undlade det.

Anmeld

22. marts 2014

Annette A

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Ku ik drømme om og spise margarine adder badder. Der er stor forskel på de smørbare blandingsprodukter og indholdet af olie men hvis man vil ha det "bedste" så ska man jo vælge smør

Er det fordi det er renere og dermed "sundest"?

Ville helst de droppede det smørelse, men både sønnen på 11 og manden er meget afhængige af deres smør.

Anmeld

22. marts 2014

Louise H.

Min kæreste og datter får Kærgården eller den billige fra rema. Og jeg spiser for det meste lätta eller becel

Anmeld

22. marts 2014

Annette A

Louise <3 Isabella skriver:

Min kæreste og datter får Kærgården eller den billige fra rema. Og jeg spiser for det meste lätta eller becel

Ja de to sidstnævnte har jeg også selv brugt førhen og har en vis tiltro til er ok. Så måske børnene må overgå til dem.

Anmeld

22. marts 2014

L&V

Annette A skriver:

Er det fordi det er renere og dermed "sundest"?

Ville helst de droppede det smørelse, men både sønnen på 11 og manden er meget afhængige af deres smør.

margarine er jo bare slam fra alt det andet. kærgården osv er smør med olie derved et blandings produkt og smør er kærnet mælk..

Så ja alm smør er da sundest hvis man kan tale lm sundhed i forhold toil smør

Anmeld

22. marts 2014

Annette A

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

margarine er jo bare slam fra alt det andet. kærgården osv er smør med olie derved et blandings produkt og smør er kærnet mælk..

Så ja alm smør er da sundest hvis man kan tale lm sundhed i forhold toil smør

Ok tak for svaret.

Anmeld

22. marts 2014

Louise H.

Annette A skriver:

Ja de to sidstnævnte har jeg også selv brugt førhen og har en vis tiltro til er ok. Så måske børnene må overgå til dem.

Det tror jeg også min datter gør en dag, hun kan rigtig godt lide det. Men hun er lille af sin alder, så hun skal fedes lidt op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.