Margarine eller smør på brødet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

ano14316

Annette A skriver:

Ja det er bare ikke så nemt med vores 11-årige. Han er meget glad for sit smør desværre. Men hælder også til det du siger og ville også ønske manden droppede al det smør, men ak, de er afhængige.

Derfor kunne jeg godt tænke mig et sundere alternativ men det er der nok ikke rigtig. Kun at undlade det.

Et alternativ kan jo være hjemmerørt mayonnaise, det består jo kun af æggeblomme og så kan du jo vælge at bruge en god koldpresset rapsolie, eller en gos solsikkekerner eller hvad du nu vil... Så er det ikke animalsk fedt, der er gode fedtsyrer fra olien og man kan smøre et meget tyndt lag på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

Papillon

Hvis du har en halv time, kan du måske se dette afsnit af Madmagasinet:  http://www.dr.dk/tv/se/madmagasinet-bitz-frisk/madmagasinet-bitz-frisk-7

Husker jeg ikke helt galt, er konklusionen, at blandingsprodukter er sundest

Anmeld

23. marts 2014

L&V

Annette A skriver:

Ja de to sidstnævnte har jeg også selv brugt førhen og har en vis tiltro til er ok. Så måske børnene må overgå til dem.

jeg ville personligt ik gi et lillebarn becel. De har brug for masser af det gode fedt og det er jo det der er pillet ved i becel

Anmeld

23. marts 2014

B&J

Her hedder det kun kærgården 

Anmeld

23. marts 2014

LMX

Margarine er da ikke slam så vidt jeg ved.

Smør og margarine er lavet af vidt forskellige ting.

Smør er animalsk fedt hvor margarine er lavet af planteolier.

Jeg går udfra at vi snakker om plantemargarine. Og ift til fedtindhold så har det alle dage været sundere end smør, men smør smager bedre hvis du spørger mig 

Anmeld

23. marts 2014

CaWi

Hos os spiser vi enten kærgården eller det der ligner, ellers rigtig smør. Plantemargarine smager bare ikke godt.

Med mindre dine børn og mand er overvægtige, eller har andre livsstils sygdomme, så ville jeg altså bare lade dem spise smør. Så længe de ellers spiser sundt og varieret

Anmeld

23. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Plantemargerine til hverdag og når der er lidt ekstra i budgettet eller vi får gæster til boller og hygge bruger vi smør...

Anmeld

23. marts 2014

Annette A

Louise <3 Isabella skriver:

Det tror jeg også min datter gør en dag, hun kan rigtig godt lide det. Men hun er lille af sin alder, så hun skal fedes lidt op

Ja sådan er det også med mine to yngste. Det er mere den store, han kan ikke helt tåle alt for mange kalorier længere.

Anmeld

23. marts 2014

Annette A

ano14316 skriver:

Et alternativ kan jo være hjemmerørt mayonnaise, det består jo kun af æggeblomme og så kan du jo vælge at bruge en god koldpresset rapsolie, eller en gos solsikkekerner eller hvad du nu vil... Så er det ikke animalsk fedt, der er gode fedtsyrer fra olien og man kan smøre et meget tyndt lag på...

Sjovt du skriver det. min mor har lige haft en blodprop i hjernen og fik af vide hun heller skulle spise mayonaisse da det var et sundere fedtstof.

Tak for rådet.

Anmeld

23. marts 2014

Annette A

Papillon skriver:

Hvis du har en halv time, kan du måske se dette afsnit af Madmagasinet:  http://www.dr.dk/tv/se/madmagasinet-bitz-frisk/madmagasinet-bitz-frisk-7

Husker jeg ikke helt galt, er konklusionen, at blandingsprodukter er sundest

Ok super og tak for linket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.