Hvor mange jobansøgninger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

Annette A

Babymor1013 skriver:

Jeg sendte omkring 100 ansøgninger for 15 år siden. De eneste der indkaldte mig til samtale, var den arbejdsplads - hvor jeg stadig er ansat  Det var en ansøgning som kontorelev, og jeg er blevet hængende lige siden 

En rigtig solstrålehistorie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

Masig

Annette A skriver:

Det var da trist.

Hvad var du oprindeligt uddannet indenfor?

Det må være sindsygt svært at tro på det når det bare ikke lykkes.

De bedste ønsker til dig fremover.

Det er rigtig svært, jeg har også mistet modet mange gange, og er bestemt ikke motiveret for at blive ved med at skrive ansøgninger, når man alligevel altid får afslag...

Jeg er uddannet akademiker, inden for kommunikation, men der bliver uddannet alt for mange akademikere i forhold til de jobs der er til dem.... Så det var fem års spild og et stort su-lån som jeg så kan betale af på nu, uden at have fået noget for det 

Men jeg håber jeg snart får en elevstilling, så jeg kan komme igang igen, man bliver voldsomt frustreret af at gå hjemme og føle man ikke kan bruges til noget... 

Anmeld

23. marts 2014

Studerendemor

Annette A skriver:

måtte du sende før du blev indkaldt til samtale og evt. fik arbejde?

Er begyndt at søge men mangler vistnok troen på det, da mange siger at det er så vanskeligt at få arbejde.

Så må lige høre jer derude hvad I har oplevet/oplever på både godt og ondt i søgen efter et arbejde.

Jeg sendte i sin tid tre ansøgninger, hvor jeg kom til samtale til dem alle og fik det ene job. 

Jeg er ret pågående (tangerende til at være agressiv) i min jobsøgning. Når jeg finder et interressant job, ringer jeg straks derud og aftaler en tid, hvor jeg kan besøge stedet - uanset hvor langt der er og hvor besværligt det end er. Så får jeg en lille samtale forærende.

I de perioder, hvor jeg har stået uden arbejde har jeg lavet frivilligt arbejde eller projekter, der både har givet mig en masse god og varieret erfaring, samt "kød" på mit CV.

Jeg skræddersyr altid mine ansøgninger og kunne ikke drømme om at lave en standart ansøgning - det er så gennemskueligt og virker ikke seriøst. 

Når jeg så bliver indkaldt til samtale, skriver jeg inden et manuskript, hvor jeg stiller mig selv de mest almindelige spørgsmål, man ofte bliver stillet til en samtale. Jeg sidder naturligvis ikke og læser op til samtalen, men jeg har fået gjort mig nogle overvejelser, som jeg kan hive fat i - det er især godt, hvis man som mig, kan risikere at den berømte klap nogen gange går ned.

Og selvfølgelig kan du da få et job. Se tiden med jobsøgning som et fuldtidsjob og få sat struktur på arbejdet. Fx: I dag skal jeg ringe til disse tre jobs, og skrive en ansøgning til det sted, jeg besøgte i går. 

Held og lykke

Anmeld

23. marts 2014

serinasmor

Jobsøgning er svært !

Det kommer helt sikkert også an på din uddannelse. Selv er jeg grafisk uddannet og det er en vildt svær branche at få hul på.

Jeg blev uddannet i 2012. Jeg har indtil sidst i november sidste år sendt eller været ude med 2-300 ansøgninger .. været til 2 mappefremvisninger 2 job samtaler og 3 praktiksamtaler.
Jeg har været i 3 praktikker, den sidste endte i det løntilskudsjob jeg sidder i pt (hvor jeg er fritaget fra jobsøgning) jeg bliver fastansat til maj.

For mig har vejen frem været uopfordrede ansøgninger som har været specielle og genkendelige. Jeg har tilbudt praktik i alle de uopfordrede ansøgninger

Find den stil der passer til dig hvis du har mod på at aflevere dine ansøgninger personligt kan det virkelig give pote .

Det allervigtigste er faktiskt ikke at give o. Det kan nemlig ses i måden du skriver på. Rank ryggen og få en veninde til at give dig en peptalk om nødvendigt

Anmeld

23. marts 2014

MR-82

Annette A skriver:

Det var ellers en flot statistik du har der.

Nej det er også bare fordi jeg hele tiden får af vide hvor svært det er og selvom jeg er nyuddannet så er det over 2 år siden fordi jeg har fået to børn sidenhen og erfaring på området har jeg kun fra mine studiepraktikker. Er bange for at det er dårlige odds da det eneste jeg kan fremvise er et eksamensbevis.

Men ja det nytter jo ikke at miste modet.

Jeg startede også udelukkende med et eksamensbevis og ingen erfaring indenfor det jeg søgte. Vend det til din fordel. Det behøver ikke nødvendigvis være en ulempe at være helt grøn. Du kan jo formes Held og lykke med jobsøgningen. Hvis du giver den en skalle og forbereder dig ordentligt inden du søger og kommer til samtale, så skal det nok lykkes

Anmeld

23. marts 2014

Annette A

Mor i Aarhus skriver:

Jeg sendte i sin tid tre ansøgninger, hvor jeg kom til samtale til dem alle og fik det ene job. 

Jeg er ret pågående (tangerende til at være agressiv) i min jobsøgning. Når jeg finder et interressant job, ringer jeg straks derud og aftaler en tid, hvor jeg kan besøge stedet - uanset hvor langt der er og hvor besværligt det end er. Så får jeg en lille samtale forærende.

I de perioder, hvor jeg har stået uden arbejde har jeg lavet frivilligt arbejde eller projekter, der både har givet mig en masse god og varieret erfaring, samt "kød" på mit CV.

Jeg skræddersyr altid mine ansøgninger og kunne ikke drømme om at lave en standart ansøgning - det er så gennemskueligt og virker ikke seriøst. 

Når jeg så bliver indkaldt til samtale, skriver jeg inden et manuskript, hvor jeg stiller mig selv de mest almindelige spørgsmål, man ofte bliver stillet til en samtale. Jeg sidder naturligvis ikke og læser op til samtalen, men jeg har fået gjort mig nogle overvejelser, som jeg kan hive fat i - det er især godt, hvis man som mig, kan risikere at den berømte klap nogen gange går ned.

Og selvfølgelig kan du da få et job. Se tiden med jobsøgning som et fuldtidsjob og få sat struktur på arbejdet. Fx: I dag skal jeg ringe til disse tre jobs, og skrive en ansøgning til det sted, jeg besøgte i går. 

Held og lykke

Ja kan godt høre du går til det med en ildhu der er misundelsværdig.

Det er mange gode råd og inspiration du giver. Nu er jeg desværre den tilbageholdende type der mest føler jeg er i vejen, så det er svært at give et indtryk der modsiger det for meget, men jeg prøver og håber.

Det er svært når man aldrig har haft et arbejde at tro man har noget at byde ind med. Men selvfølgelig er det vejen frem at gøre som du skriver. Det er jo det en arbejdsplads har brug for.

Men tak for rådene, det er stof til eftertanke.

Anmeld

23. marts 2014

EAF

Som pædagog.

Hvad er din branche?

Ja det er lidt af et lotteri hvor man konkurrerer mod konkurrenter man ikke kender kvaliteten af. Det gør det også sværere når man ikke helt ved hvad der gør udfaldet og bare grubler på hvad der taler for en og hvad der taler imod.

Pædagog 

Jeg kan kun anbefale at læse indgående om institutionen du søger hos, især nøgleordene om hvilken pædagog de søger, bide mærke i deres forventninger - eller tage dit cv og en 1 sides ansøgning med og møde op f.eks en fredag og måske bare lidt kækt tage småkager med og så sige noget i stil med at jeg ville bare lige forbi med en ansøgning og har taget lidt godt med til fredagspausen - det virkede for mig og kom til jobsamtale på den måde - der var 800 ansøgere til tre opslåede stillinger. Det højeste antal jeg har været oppe imod endnu. Nu er der vist typisk mellem 100-300. 

Har du tidligere erfaring som uuddannet og hvilken erfaring kan du bringe i spil? Kan du lide naturen, er du til bevægelse, struktur, spontan, fleksibel osv.  Og standardansøgninger virker altså også  Bare sørg for at den er den rettet til den inst. og at navnet på både leder og inst. er rigtigt. Man behøver ikke opfinde den dybe tallerken hver gang. 

Anmeld

23. marts 2014

Annette A

MR-82 skriver:

Jeg startede også udelukkende med et eksamensbevis og ingen erfaring indenfor det jeg søgte. Vend det til din fordel. Det behøver ikke nødvendigvis være en ulempe at være helt grøn. Du kan jo formes Held og lykke med jobsøgningen. Hvis du giver den en skalle og forbereder dig ordentligt inden du søger og kommer til samtale, så skal det nok lykkes

Tak det giver da håb når du skriver sådan.

Anmeld

23. marts 2014

Annette A

SummaSummarum skriver:

Pædagog 

Jeg kan kun anbefale at læse indgående om institutionen du søger hos, især nøgleordene om hvilken pædagog de søger, bide mærke i deres forventninger - eller tage dit cv og en 1 sides ansøgning med og møde op f.eks en fredag og måske bare lidt kækt tage småkager med og så sige noget i stil med at jeg ville bare lige forbi med en ansøgning og har taget lidt godt med til fredagspausen - det virkede for mig og kom til jobsamtale på den måde - der var 800 ansøgere til tre opslåede stillinger. Det højeste antal jeg har været oppe imod endnu. Nu er der vist typisk mellem 100-300. 

Har du tidligere erfaring som uuddannet og hvilken erfaring kan du bringe i spil? Kan du lide naturen, er du til bevægelse, struktur, spontan, fleksibel osv.  Og standardansøgninger virker altså også  Bare sørg for at den er den rettet til den inst. og at navnet på både leder og inst. er rigtigt. Man behøver ikke opfinde den dybe tallerken hver gang. 

Tak for de super gode råd og ja gennemgår altid jobopslagene grundigt og sikrer mig jeg målretter den til den givne institutions forventninger også fordi det er jo et ønske jeg har om at få jobbet og derfor skal det jo gøres ordentligt.

Ja ligger altid vægt på at naturen, legen og udelivet er en af mine absolutte styrker og at jeg som linjefag har haft sundhed, krop og bevægelse og er et område jeg er meget interesseret i. Noget jeg har erfaret gennem mine studiepraktikker og kender mine styrker rigtig godt samt mine svagheder. Jeg mangler selvtillid fordi jeg aldrig har haft et arbejde men ved at jeg er stærk både fagligt og praktisk som jeg har fået det af vide af mine studievejledere og har gode karakterer på mit eksamensbevis.

Men alligevel ved man jo konkurrencen er hård og du har helt sikkert ret i at man nogen gange må byde ind med nogen alternativer til standardannoncerne. Variation og blive ved med at holde fanen højt.

Og igen tak for rådene, det er stof til eftertanke.

Anmeld

23. marts 2014

Annette A

serinasmor skriver:

Jobsøgning er svært !

Det kommer helt sikkert også an på din uddannelse. Selv er jeg grafisk uddannet og det er en vildt svær branche at få hul på.

Jeg blev uddannet i 2012. Jeg har indtil sidst i november sidste år sendt eller været ude med 2-300 ansøgninger .. været til 2 mappefremvisninger 2 job samtaler og 3 praktiksamtaler.
Jeg har været i 3 praktikker, den sidste endte i det løntilskudsjob jeg sidder i pt (hvor jeg er fritaget fra jobsøgning) jeg bliver fastansat til maj.

For mig har vejen frem været uopfordrede ansøgninger som har været specielle og genkendelige. Jeg har tilbudt praktik i alle de uopfordrede ansøgninger

Find den stil der passer til dig hvis du har mod på at aflevere dine ansøgninger personligt kan det virkelig give pote .

Det allervigtigste er faktiskt ikke at give o. Det kan nemlig ses i måden du skriver på. Rank ryggen og få en veninde til at give dig en peptalk om nødvendigt

Du har helt ret og jobsøgning og være ledig er super hårdt når det ikke er det man vil.

Tak for dine gode råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.