Annette A skriver:
måtte du sende før du blev indkaldt til samtale og evt. fik arbejde?
Er begyndt at søge men mangler vistnok troen på det, da mange siger at det er så vanskeligt at få arbejde.
Så må lige høre jer derude hvad I har oplevet/oplever på både godt og ondt i søgen efter et arbejde.

Jeg sendte i sin tid tre ansøgninger, hvor jeg kom til samtale til dem alle og fik det ene job.
Jeg er ret pågående (tangerende til at være agressiv) i min jobsøgning. Når jeg finder et interressant job, ringer jeg straks derud og aftaler en tid, hvor jeg kan besøge stedet - uanset hvor langt der er og hvor besværligt det end er. Så får jeg en lille samtale forærende.
I de perioder, hvor jeg har stået uden arbejde har jeg lavet frivilligt arbejde eller projekter, der både har givet mig en masse god og varieret erfaring, samt "kød" på mit CV.
Jeg skræddersyr altid mine ansøgninger og kunne ikke drømme om at lave en standart ansøgning - det er så gennemskueligt og virker ikke seriøst.
Når jeg så bliver indkaldt til samtale, skriver jeg inden et manuskript, hvor jeg stiller mig selv de mest almindelige spørgsmål, man ofte bliver stillet til en samtale. Jeg sidder naturligvis ikke og læser op til samtalen, men jeg har fået gjort mig nogle overvejelser, som jeg kan hive fat i - det er især godt, hvis man som mig, kan risikere at den berømte klap nogen gange går ned.
Og selvfølgelig kan du da få et job. Se tiden med jobsøgning som et fuldtidsjob og få sat struktur på arbejdet. Fx: I dag skal jeg ringe til disse tre jobs, og skrive en ansøgning til det sted, jeg besøgte i går.
Held og lykke
Anmeld