Hvor mange jobansøgninger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

Annette A

Babymor1013 skriver:

Jeg sendte omkring 100 ansøgninger for 15 år siden. De eneste der indkaldte mig til samtale, var den arbejdsplads - hvor jeg stadig er ansat  Det var en ansøgning som kontorelev, og jeg er blevet hængende lige siden 

En rigtig solstrålehistorie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

Masig

Annette A skriver:

Det var da trist.

Hvad var du oprindeligt uddannet indenfor?

Det må være sindsygt svært at tro på det når det bare ikke lykkes.

De bedste ønsker til dig fremover.

Det er rigtig svært, jeg har også mistet modet mange gange, og er bestemt ikke motiveret for at blive ved med at skrive ansøgninger, når man alligevel altid får afslag...

Jeg er uddannet akademiker, inden for kommunikation, men der bliver uddannet alt for mange akademikere i forhold til de jobs der er til dem.... Så det var fem års spild og et stort su-lån som jeg så kan betale af på nu, uden at have fået noget for det 

Men jeg håber jeg snart får en elevstilling, så jeg kan komme igang igen, man bliver voldsomt frustreret af at gå hjemme og føle man ikke kan bruges til noget... 

Anmeld

23. marts 2014

Studerendemor

Annette A skriver:

måtte du sende før du blev indkaldt til samtale og evt. fik arbejde?

Er begyndt at søge men mangler vistnok troen på det, da mange siger at det er så vanskeligt at få arbejde.

Så må lige høre jer derude hvad I har oplevet/oplever på både godt og ondt i søgen efter et arbejde.

Jeg sendte i sin tid tre ansøgninger, hvor jeg kom til samtale til dem alle og fik det ene job. 

Jeg er ret pågående (tangerende til at være agressiv) i min jobsøgning. Når jeg finder et interressant job, ringer jeg straks derud og aftaler en tid, hvor jeg kan besøge stedet - uanset hvor langt der er og hvor besværligt det end er. Så får jeg en lille samtale forærende.