Hvor mange jobansøgninger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

MR-82

En ansøgning og en samtale både sidste og forrige gang jeg søgte job. Var i beskæftigelse mens jeg søgte. Du må sandelig ikke miste modet inden du overhovedet er kommet igang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

Masig

måtte du sende før du blev indkaldt til samtale og evt. fik arbejde?

Er begyndt at søge men mangler vistnok troen på det, da mange siger at det er så vanskeligt at få arbejde.

Så må lige høre jer derude hvad I har oplevet/oplever på både godt og ondt i søgen efter et arbejde.

Har været ledig siden oktober '10 (inkl en barsel), har slet ikke tal på hvor mange ansøgninger jeg har sendt... Har været til nogle få samtaler... Har nu opgivet og startet en ny uddannelse, som kræver en elevplads, men heller ikke her ser det lyst ud med stillinger desværre 

Anmeld

22. marts 2014

Clisolka

Er begyndt at søge men mangler vistnok troen på det, da mange siger at det er så vanskeligt at få arbejde.

Så må lige høre jer derude hvad I har oplevet/oplever på både godt og ondt i søgen efter et arbejde.

Jeg sendte omkring 100 ansøgninger for 15 år siden. De eneste der indkaldte mig til samtale, var den arbejdsplads - hvor jeg stadig er ansat  Det var en ansøgning som kontorelev, og jeg er blevet hængende lige siden 

Anmeld

22. marts 2014

BabyMus

Uha, jeg har ikke lige et tal på hvor mange jeg har søgt. Men har været til 12 samtaler uden et job. Eller jo, jeg fik det ene, men det var kun et halvt års løntilskud. Jeg har nu været ledig i næsten to år. Har kun tre måneders dagpenge tilbage og så overgår jeg til arbejdsmarkedsydelse.

Jeg har søgt ind som lægesekretærelev og håber SÅ meget jeg kommer ind. Både fordi det selvfølgelig er noget jeg vil, men også fordi så kan man endelig se en ende på den her l*rte situation.

Anmeld

22. marts 2014

Åse

25 ansøgninger 2 samtaler fik begge Jobs

Anmeld

22. marts 2014

Annette A

MR-82 skriver:

En ansøgning og en samtale både sidste og forrige gang jeg søgte job. Var i beskæftigelse mens jeg søgte. Du må sandelig ikke miste modet inden du overhovedet er kommet igang

Det var ellers en flot statistik du har der.

Nej det er også bare fordi jeg hele tiden får af vide hvor svært det er og selvom jeg er nyuddannet så er det over 2 år siden fordi jeg har fået to børn sidenhen og erfaring på området har jeg kun fra mine studiepraktikker. Er bange for at det er dårlige odds da det eneste jeg kan fremvise er et eksamensbevis.

Men ja det nytter jo ikke at miste modet.

Anmeld

22. marts 2014

Annette A

Wampires skriver:

det kommer meget an på område du søger indenfor og dine erfaringer samt geografiskt og om du har kørekort eller skal med offentlig transport...

jeg er ledig på 5. år inkl. 1 års barsel... Har slet ikke tal på ansøgninger og nye måder at lave c.v. på osv jeg har været igennem...

Brug dit netværk, jeg ved det er en klassiker de siger alle steder men netværk er altså måden at få job på lige nu...

Netværk er alle fra forældrene i instituionen til ens forældre og søskende...

et godt råd, igen alt efter fag du er indenfor, meld dig ind i et vikar bureau...

Jeg har brugt det til at være eksamensvagt for at prøve at få foden indenfor kontorområdet...

og nu skal jeg så igang med at prøve at få foden indenfor butikkerne i stedet da jeg ikke kan arbejde med papir mere...

Puha det lyder hårdt for dig og ja du har ret. De enkelte faktorer er jo det væsentlige. Det er nok også fordi jeg har dårlige odds så tror ikke rigtig på det.

Men tak for de gode råd. Og de bedste ønsker til dig fremover i din jobsøgen. Det er ikke nemt at stå i sitationen som jobsøgende på mange måder.

Anmeld

22. marts 2014

Annette A

mogms skriver:

Har været ledig siden juli og det er over 200 ansøgninger siddende.

Jeg har været til et nogle få jobsamtaler, har haft et vikariat, og seneste jobsamtale fik jeg at vide at jeg kom ind på en sikker 2. Plads  

Der er lang vej til et job gaab 

Puha det må svært at holde håbet oppe. Håber det vender for dig snart.

Anmeld

22. marts 2014

Annette A

SummaSummarum skriver:

Har ikke tal på hvor mange ansøgninger jeg har sendt - men har været til ca. 10 jobsamtaler siden 2012 hvor jeg blev uddannet og har fået arbejde to gange. Siden januar i år har jeg sendt 5 ansøgninger, været til tre jobsamtaler og to ville beholde min ansøgning til næste gang - men desværre ikke selve stillingen. 

Hvilken branche søger du i? 

Som pædagog.

Hvad er din branche?

Ja det er lidt af et lotteri hvor man konkurrerer mod konkurrenter man ikke kender kvaliteten af. Det gør det også sværere når man ikke helt ved hvad der gør udfaldet og bare grubler på hvad der taler for en og hvad der taler imod.

Anmeld

22. marts 2014

Annette A

Masig skriver:

Har været ledig siden oktober '10 (inkl en barsel), har slet ikke tal på hvor mange ansøgninger jeg har sendt... Har været til nogle få samtaler... Har nu opgivet og startet en ny uddannelse, som kræver en elevplads, men heller ikke her ser det lyst ud med stillinger desværre 

Det var da trist.

Hvad var du oprindeligt uddannet indenfor?

Det må være sindsygt svært at tro på det når det bare ikke lykkes.

De bedste ønsker til dig fremover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.