Hvor mange jobansøgninger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.927 visninger
38 svar
23 synes godt om
22. marts 2014

Annette A

måtte du sende før du blev indkaldt til samtale og evt. fik arbejde?

Er begyndt at søge men mangler vistnok troen på det, da mange siger at det er så vanskeligt at få arbejde.

Så må lige høre jer derude hvad I har oplevet/oplever på både godt og ondt i søgen efter et arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det kommer meget an på område du søger indenfor og dine erfaringer samt geografiskt og om du har kørekort eller skal med offentlig transport...

jeg er ledig på 5. år inkl. 1 års barsel... Har slet ikke tal på ansøgninger og nye måder at lave c.v. på osv jeg har været igennem...

Brug dit netværk, jeg ved det er en klassiker de siger alle steder men netværk er altså måden at få job på lige nu...

Netværk er alle fra forældrene i instituionen til ens forældre og søskende...

et godt råd, igen alt efter fag du er indenfor, meld dig ind i et vikar bureau...

Jeg har brugt det til at være eksamensvagt for at prøve at få foden indenfor kontorområdet...

og nu skal jeg så igang med at prøve at få foden indenfor butikkerne i stedet da jeg ikke kan arbejde med papir mere...

Anmeld

22. marts 2014

M (:

Annette A skriver:

Er begyndt at søge men mangler vistnok troen på det, da mange siger at det er så vanskeligt at få arbejde.

Så må lige høre jer derude hvad I har oplevet/oplever på både godt og ondt i søgen efter et arbejde.

Jeg sendte i alt 4 ansøgninger (og de 3 af dem var virkelig et sats og regnede bestemt ikke med ansættelse) inden jeg fik et vikariat. 

Anmeld

22. marts 2014

Mettefpigen

Jeg søgte alt hvad der var så sendte 10-15 stykker... det kommer an på meget, jeg søgte på Fyn men bor i Odense så sorterede nedre del af Fyn fra... men alligevel var det kun sælgerens jeg kunne få... så har droppet det og begynder ny uddannelse...

Anmeld

22. marts 2014

Kris89

Annette A skriver:

jeg brugte det at komme ud i praktik i 4 uger rigtig meget.

så var der ro fra jobcentret og chefen kunne se hvad jeg kunne inden ansættelse.

så jeg var ude 1 sted i 4 uger og så blev jeg ansat

er så også landmand, så ringede rundt til en masse inden, men sendte ingen ansøgninger.

Anmeld

22. marts 2014

Nadia&Daniel

Har ikke tal på det Men fandt selv delvis) drømmejobbet i dec. 12 - og begyndte jan. 13 via jobnet.dk (mener det er det hjemmesiden hedder - den de bruger via jobcentret)

Anmeld

22. marts 2014

mogms

Har været ledig siden juli og det er over 200 ansøgninger siddende.

Jeg har været til et nogle få jobsamtaler, har haft et vikariat, og seneste jobsamtale fik jeg at vide at jeg kom ind på en sikker 2. Plads  

Der er lang vej til et job gaab 

Anmeld

22. marts 2014

Miss Church

Annette A skriver:

Jeg tror jeg sendte 10 ansøgninger. Nærmest på en gang, blev jeg kaldt til samtale og fik tilbudt job, 3 forskellige steder.. 

Anmeld

22. marts 2014

LinLin

Jeg blev færdig som pæd. I midten af juni 2008 og skulle dengang søge 4 Jobs pr uge for at få dagpenge. Jeg fik job i starten af september samme år - det var min anden samtale.... (You do the math ) der har jeg i øvrigt været siden
Men over halvdelen af jobbene var jeg ikke interesseret så det skrev jeg direkte i ansøgningen!

Anmeld

22. marts 2014

EAF

Annette A skriver:

Har ikke tal på hvor mange ansøgninger jeg har sendt - men har været til ca. 10 jobsamtaler siden 2012 hvor jeg blev uddannet og har fået arbejde to gange. Siden januar i år har jeg sendt 5 ansøgninger, været til tre jobsamtaler og to ville beholde min ansøgning til næste gang - men desværre ikke selve stillingen. 

Hvilken branche søger du i? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.