Huskøb - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2014

Munder

friis skriver:

Hold da op en pris forskel på Syddanmark og nord 

Jeg købte mit hus i 2012 for 720.000 , det er alligevel 192kvm. i Sønderborg kommune . 

Er rystet 

Der er voldsom forskel på priserne i vores lille land. Vi fik solgt vores lille dejlige hus på 99 kvm i sommers for 2,7 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

Dorthe1986

Jeg bor i en 4-værelses på 85 kvm, og vi er 2 voksne og et barn fast og hver anden weekend to børn mere, og jeg ville ikke kunne nøjes med 90 kvm hvis vi havde bare to børn fast, for hold nu maule her er trangt når vi er 5, og det er til trods for at min stue fsktisk er ret stor. Og jeg vil helt klart ikke skide på ejendomsmæglerens råd, for i kan ende med ikke at kunne sælge huset engang, hvis I laver en tilbygning, simpelthen fordi det banker husprisen op. Men tænker, ved godt Århus er en dyr kommune, men alligevel tænker jeg at 1,8 er mange penge for 90 kvm. N

Anmeld

21. marts 2014

fo82

friis skriver:

Hold da op en pris forskel på Syddanmark og nord 

Jeg købte mit hus i 2012 for 720.000 , det er alligevel 192kvm. i Sønderborg kommune . 

Er rystet 

Skal jeg lige understrege - samme kommune 2013 115 kvm 625.000 og de er godt indrettet :-) og stor dejlig grund - nå ja og intet skal restaureres af nød (der var så lige en olietank gemt - men den har vi gravet op)

Tænk at det er så dyrt andre stedet når vi er så tæt på resten af Europa :-P men ak vi bliver jo kaldt udviklings Danmark (vi har så bare de bedste priser og grænsehandel)

Anmeld

21. marts 2014

Chevro

Anonym skriver:

Sagen er den, at min mand og jeg (på mirakuløs vis) er blevet godkendt til at låne penge til hus. Vi havde kig på et parcelhus på 90 kvm med 3 værelser, to toiletter, køkken, stue og bryggers samt en grund på knap 1000 kvm. Vi tænkte at vi med tiden ville få lavet en tilbygning, så huset fik lidt ekstra kvm. Ejendomsmægleren siger så, at han finder det dumt at få lavet tilbygning, da huset ikke kan bære det økonomisk.

Nu står vi så i den situation at vi enten kan købe huset, se tiden an og se om det kan dække vores behov, eller skide på ejendomsmægleren og se om vi synes vi vil have tilbygning eller helt lade værende at købe nu.

Vi er blevet godkendt til 1.8 million og der er ikke vanvittig mange alternativer til huse i vores prisklasse.

Sælger bor ikke længere i huset, så mægler mener at der er god chance for et godt afslag i prisen!

Hvad ville du gøre?

Vores første hus var på 95 m2. Men der gik ikke mere end halvandet år med første barn! Så var det simpelthen for småt!

Nu har vi 157 m2 (: det er perfekt!

Men afhænger jo af om det er ét plan, de 90 m2?

Hvor bor i henne af? Siden i ikke kan få mere for jeres penge!?

Anmeld

21. marts 2014

Chevro

Anonym skriver:

Tilbygningen kan sagtens lade sig gøre, men det er prisen det gør at det kan gå hen at blive kritisk!

Vi bor i Aarhus kommune og der findes ikke mange boliger over 100 kvm til den pris

Har i ikke bil?

Mange kommer herud hvor vi bor, eller i udkantsområdet fra Århus. Da de får en del mere for deres penge (:

Vi har lige købt 157 m2, i et plan. Med 900 m2 grund, til 1.550.,-

Det tager 30 min til Århus centrum ca (:

Anmeld

21. marts 2014

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Hvad siger jeres fornemmelse? Er det HUSET?

Man er jo ikke stavnsbundet til et hus, det kan jo sælges igen (ja, ved godt markedet ikke er optimalt pt., men vi fik da solgt vores gamle hus i sommers)

Ved at komme ud i et hus vil I begynde at afdrage på gælden og derigennem oparbejde en friværdi. Om nogle år kan I så se om det er tilbygning eller evt. flytning der er aktuelt. I denne periode vil I også kunne nyde hus og have i stedet for at bo i lejlighed - så Win Win

Du skriver det er mirakuløst I kan låne penge, er I under uddannelse så der er udsigt til indkomststigning senere?

Jeg ville under alle omstændigheder se det som et begynderhus (og blæse på ejendomsmæglerens udmelding omkring tilbygning), og så se, hvad de næste år bringer.

Min mand er færdiguddannet og jeg har stadig to år tilbage af mit studie - derfor stiger vores økonomi jo, når jeg er færdig!

Det var ikke huset - vi har besluttet os for at vente til der kommer et hus i vores prisklasse, men med flere kvm!

Anmeld

21. marts 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Har i ikke bil?

Mange kommer herud hvor vi bor, eller i udkantsområdet fra Århus. Da de får en del mere for deres penge (:

Vi har lige købt 157 m2, i et plan. Med 900 m2 grund, til 1.550.,-

Det tager 30 min til Århus centrum ca (:

Vi bor 10 km fra Aarhus C og vil blive i det postnr vi er i. Pt har vi ikke bil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.