Huskøb - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Huskøb - hvad ville du gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.161 visninger
26 svar
10 synes godt om
20. marts 2014

Anonym trådstarter

Sagen er den, at min mand og jeg (på mirakuløs vis) er blevet godkendt til at låne penge til hus. Vi havde kig på et parcelhus på 90 kvm med 3 værelser, to toiletter, køkken, stue og bryggers samt en grund på knap 1000 kvm. Vi tænkte at vi med tiden ville få lavet en tilbygning, så huset fik lidt ekstra kvm. Ejendomsmægleren siger så, at han finder det dumt at få lavet tilbygning, da huset ikke kan bære det økonomisk.

Nu står vi så i den situation at vi enten kan købe huset, se tiden an og se om det kan dække vores behov, eller skide på ejendomsmægleren og se om vi synes vi vil have tilbygning eller helt lade værende at købe nu.

Vi er blevet godkendt til 1.8 million og der er ikke vanvittig mange alternativer til huse i vores prisklasse.

Sælger bor ikke længere i huset, så mægler mener at der er god chance for et godt afslag i prisen!

Hvad ville du gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Isabella_mor

I skal jo gøre op med jer selv hvor meget plads i tror i får brug for... 

Og hvor lang tid der går før i får brug for mere plads. 

Anmeld

20. marts 2014

Karina84

Jeg synes ikke 90 kvm. lyder af særlig meget, saa jeg ville enten finde noget andet, eller allerede nu tænke i den tilbygning og være sikker paa at det kan lade sig gøre (der er jo ogsaa nogle tilladelser der skal være styr paa osv.)

Vi bor i et lejet rækkehus, med ca.94 kvm. og 3 værelser. Værelserne har en okay størrelse, men stuen kunne jeg godt ønske mig lidt større... Ligesom det kunne være rart med et ekstra værelse til kontor, eller aller bedst igen - at stuen havde flere kvm. saa man kunne gøre lidt mere ud af "kontor" og lege delen af stuen.

Nu ved jeg ikke hvor i kigger efter hus, men hvor vi bor kan man godt faa et fint parcelhus til 1.8 og som er over de 100 kvm.  

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

I skal jo gøre op med jer selv hvor meget plads i tror i får brug for... 

Og hvor lang tid der går før i får brug for mere plads. 

Reelt er der plads nok. Vi har to børn og der er to børneværelser. Vi gad bare godt, at have et kontor og en større stue med tiden!

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Jeg synes ikke 90 kvm. lyder af særlig meget, saa jeg ville enten finde noget andet, eller allerede nu tænke i den tilbygning og være sikker paa at det kan lade sig gøre (der er jo ogsaa nogle tilladelser der skal være styr paa osv.)

Vi bor i et lejet rækkehus, med ca.94 kvm. og 3 værelser. Værelserne har en okay størrelse, men stuen kunne jeg godt ønske mig lidt større... Ligesom det kunne være rart med et ekstra værelse til kontor, eller aller bedst igen - at stuen havde flere kvm. saa man kunne gøre lidt mere ud af "kontor" og lege delen af stuen.

Nu ved jeg ikke hvor i kigger efter hus, men hvor vi bor kan man godt faa et fint parcelhus til 1.8 og som er over de 100 kvm.  

Tilbygningen kan sagtens lade sig gøre, men det er prisen det gør at det kan gå hen at blive kritisk!

Vi bor i Aarhus kommune og der findes ikke mange boliger over 100 kvm til den pris

Anmeld

20. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ved godt i bor i en dyr kommune, men 1,8! Her hvor jeg bor (også en af de dyrere kommuner) kan man få nogen ret gode boliger på ca 150kvm for de penge hvor der måske skal skiftes køkken eller bad på sigt. Der sidder typisk noget fra 70'erne i Kigger i kun efter nogen der er totalt moderniserede? 

Anmeld

20. marts 2014

bøllen

Anonym skriver:

Sagen er den, at min mand og jeg (på mirakuløs vis) er blevet godkendt til at låne penge til hus. Vi havde kig på et parcelhus på 90 kvm med 3 værelser, to toiletter, køkken, stue og bryggers samt en grund på knap 1000 kvm. Vi tænkte at vi med tiden ville få lavet en tilbygning, så huset fik lidt ekstra kvm. Ejendomsmægleren siger så, at han finder det dumt at få lavet tilbygning, da huset ikke kan bære det økonomisk.

Nu står vi så i den situation at vi enten kan købe huset, se tiden an og se om det kan dække vores behov, eller skide på ejendomsmægleren og se om vi synes vi vil have tilbygning eller helt lade værende at købe nu.

Vi er blevet godkendt til 1.8 million og der er ikke vanvittig mange alternativer til huse i vores prisklasse.

Sælger bor ikke længere i huset, så mægler mener at der er god chance for et godt afslag i prisen!

Hvad ville du gøre?

I kan købe vores hus på 190 kvm til 1,8  Ej spøg.

det er svært at råde til hvad det rigtige for jer er at gøre. 

Jeg personligt kunne ikke finde på at købe et hus på den str . Men bor så også et sted med helt andre muligheder . Lyder til I bor et sted hvor man får knap så meget for pengene . 

Anmeld

20. marts 2014

Chris86

Anonym skriver:

Hvad ville du gøre?

Vi er strandet i et hus KÆRESTEN har købt før jeg dukkede op....
Så jeg ville blive i lejlighed indtil det rigtige dukkede op!

Anmeld

20. marts 2014

Kløver

Ville købe huset
Er man glad for at bo der og ma. Er man villig til en tilbygning kan man jo med tiden gøre det, ellers kan i jo senere sælge og finde et andet.

Nogle gange er fortjeneste i et hus ikke alt, hvis man har planer om at bo der mange år frem, du vil jo aldrig få den mængde penge ind du giver på generel istandsættelse, udgifter osv så mere spiller ind, synes jeg

Anmeld

20. marts 2014

dpb

Anonym skriver:

Hvad ville du gøre?

Jeg ville vente og se om der ikke kom et andet hus som passede bedre til jeres behov.

vi købte vores hus som er 100kvm og mente at det var fint nok, og hvis det var kunne vi jo bare bygge til... men det er DYRT at bygge til, og vores økonomiske situation har samtidig ændret sig, så det ikke er en mulighed... og ja huset var fint da vi købte det til de behov vi regnede med vi havde... der kom så lige et ekstra skud på stammen som ikke var planlagt og ja, lige pludselig var huset for lille og pengene til udbygning er der ikke....

Så hvis jeg kunne gøre det om, så havde jeg nok ikke købt det... jeg havde nok hellere fået udfærdiget et købsbevis fra banken og så tjekke boligsiden på daglig basis for at se om drømmehuset ikke skulle dukke op der bliver jo sat boliger til salg hele tiden....

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.