Huskøb - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

Sujan

Jeg gjorde det i 2007...
Er så træt af det.. Har ikke plads nok til 2 børn. Priserne er faldet så har ikke råd til at sælge.
Huset skal hele tiden renoveres og andet... I guder hvor jeg dog fortryder vi købte dette hus...

Så vent... I skal ikke købe et hus hvis i ved at i på sigt vil sælge og finde andet... Det var også vores plan.. Men kommer sgu nok aldrig til at ske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

SandraXOXO

Når du finder det rigtige hus er du slet ikke i tvivl. Vi kiggede på rigtig mange måske'er hvor man bare lige kunne gøre sådan og sådan ved dit og dat, og nej, det fungerede ikke og vi er glade for vi ventede, for da vi gav op, så jeg det grimmeste grønne hus, med en have så overgroet og et køkken så grimt at jeg troede det var løgn, billigt som bare fanden og helt perfekt til os, mit drømmehus, stort, lyst, lækkert og billigt. Tænk hvis vi havde taget et måskehus til overpris hvor alt skulle gå på kompromis med det Vi egentlig gerne ville prioritere højst? :-D vent i hellere og tjek boligsiden ofte! Så finder i nok HUSET!

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Ved godt i bor i en dyr kommune, men 1,8! Her hvor jeg bor (også en af de dyrere kommuner) kan man få nogen ret gode boliger på ca 150kvm for de penge hvor der måske skal skiftes køkken eller bad på sigt. Der sidder typisk noget fra 70'erne i Kigger i kun efter nogen der er totalt moderniserede? 

Huset til 1,8 på 90 kvm er helt standard 70'er hus med original bad + køkken og prisen er skarp, så det er virkelig dyrt i her i byen

Anmeld

20. marts 2014

friis

Hold da op en pris forskel på Syddanmark og nord 

Jeg købte mit hus i 2012 for 720.000 , det er alligevel 192kvm. i Sønderborg kommune . 

Er rystet 

Anmeld

20. marts 2014

Celine89

Jeg ville vente, til der var mulighed for at låne et større beløb eller kigge efter noget længere væk fra byen. Jeg synes ikke at 90 kvm. lyder af meget når man har to børn, og man I skal alligevel sidde i huset nogle år, for at det kan betale sig at købe. 

Og ja, det er pisse dyrt at købe bolig i Århus, vi har givet 2 mil. for en 74 kvm. ejerlejlighed i midtbyen. Når vi engang skal herfra, flytter vi nok til en af omegnskommunerne, ellers bliver der ikke råd til at købe den type hus vi drømmer om.

Anmeld

20. marts 2014

Savannah

Hvis i er i tvivl, så lad være!! Fortrydelsesret på huse er dyrt og omstændigt.
Vent - til HUSET dukker om.

Anmeld

20. marts 2014

Frk.S

Hold nu op hvor er det også bare vildt så dyrt det er i Århus.

Det er mere end vi gav for vores hus på 140 kvm + kælder.

Personligt ville jeg vente. Umiddelbart synes jeg ikke det lyder som drømmehuset, når i allerede gerne vil bygge om.
Jeg synes så også 90 kvm til 4 mennesker et meget lidt, men det er jo en smagssag.

Anmeld

20. marts 2014

Muffinmus

Jeg ville IKKE øbe det. Kender to der har deres begynder hus til salg og ikke kan sælge lortet...begge par på omkring 2-3 år og der sker bare intet trods voldsomme prisnedslag. Ville ikke turde hvis det ikke var et hus jeg kunne forstille mig selv bo i de næste 10-20 år F.eks. Ang tilbygning.puha, den er svær. I ville aldrig kunne sælge det og få pengene ind hvis i lægger 400.000 oven i senere til en tilbygning. Så han har sådan set ret. Men er det et hus i IKKE ønsker at sælge igen er det så også lidt lige meget om i økonomisk taber på på sigt.jeres beslutning, men jeg ville være helt sikker på det va drømmehuset inden jeg købte det, for de kan være noget nær umulige at slippe af med igen hvis man vil flytte.

Anmeld

21. marts 2014

Anonym trådstarter

friis skriver:

Hold da op en pris forskel på Syddanmark og nord 

Jeg købte mit hus i 2012 for 720.000 , det er alligevel 192kvm. i Sønderborg kommune . 

Er rystet 

Det er vanvittige priser heroppe, i know. Men for os er beliggenhed altafgørende og vi rykker os ikke ud af vores postnr. Så vi ender nok med at skulle gå på kompromis med noget andet

Anmeld

21. marts 2014

Munder

Anonym skriver:

Sagen er den, at min mand og jeg (på mirakuløs vis) er blevet godkendt til at låne penge til hus. Vi havde kig på et parcelhus på 90 kvm med 3 værelser, to toiletter, køkken, stue og bryggers samt en grund på knap 1000 kvm. Vi tænkte at vi med tiden ville få lavet en tilbygning, så huset fik lidt ekstra kvm. Ejendomsmægleren siger så, at han finder det dumt at få lavet tilbygning, da huset ikke kan bære det økonomisk.

Nu står vi så i den situation at vi enten kan købe huset, se tiden an og se om det kan dække vores behov, eller skide på ejendomsmægleren og se om vi synes vi vil have tilbygning eller helt lade værende at købe nu.

Vi er blevet godkendt til 1.8 million og der er ikke vanvittig mange alternativer til huse i vores prisklasse.

Sælger bor ikke længere i huset, så mægler mener at der er god chance for et godt afslag i prisen!

Hvad ville du gøre?

Hvad siger jeres fornemmelse? Er det HUSET?

Man er jo ikke stavnsbundet til et hus, det kan jo sælges igen (ja, ved godt markedet ikke er optimalt pt., men vi fik da solgt vores gamle hus i sommers)

Ved at komme ud i et hus vil I begynde at afdrage på gælden og derigennem oparbejde en friværdi. Om nogle år kan I så se om det er tilbygning eller evt. flytning der er aktuelt. I denne periode vil I også kunne nyde hus og have i stedet for at bo i lejlighed - så Win Win

Du skriver det er mirakuløst I kan låne penge, er I under uddannelse så der er udsigt til indkomststigning senere?

Jeg ville under alle omstændigheder se det som et begynderhus (og blæse på ejendomsmæglerens udmelding omkring tilbygning), og så se, hvad de næste år bringer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.