Sygdom i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså de vil vel ikke have syge børn i vs? Så skal der da heller ikk være syge pædagoger  Ja, så får de en sygedag i bogen, men det gør alle forældrene også når de/deres børn bliver syge efterfølgende. That's life. Og ts taler jo ikke om forkølelse, som mange åbenbart tror. 

Jeg synes da de burde rette sig efter samme regler som ungerne ift sygdom. At man er hjemme hvis man har feber, diarré, opkast eller lign. Synes faktisk det er super vigtigt lige præcis at blive hjemme ved sygdom, når man arbejder med mennesker. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

B&J

hvis jeg hoster og snottet tager jeg på job for der mener jeg ikke jeg er syg.

MEN nu har jeg lå med feber og nu bihulebetændelse ja jeg har været hjemme siden mandag og bliver nok også hjemme fredag og lørdag for det gør ikke nogle gavn for mig at tage afsted skal siges jeg heller ALDRIG er syg og når jeg er det så er jeg virkelig syg 

Anmeld

20. marts 2014

lineog4

Mor11 skriver:

Altså de vil vel ikke have syge børn i vs? Så skal der da heller ikk være syge pædagoger  Ja, så får de en sygedag i bogen, men det gør alle forældrene også når de/deres børn bliver syge efterfølgende. That's life. Og ts taler jo ikke om forkølelse, som mange åbenbart tror. 

Jeg synes da de burde rette sig efter samme regler som ungerne ift sygdom. At man er hjemme hvis man har feber, diarré, opkast eller lign. Synes faktisk det er super vigtigt lige præcis at blive hjemme ved sygdom, når man arbejder med mennesker. 

Selvsagt tog jeg ikke afsted med en omgangssyge (dog lidt tynd mave stopper mig nu ikke da forholdsreglerne er rimelig simple. Min temperatur tager jeg da sjældent - så er jeg virkelig syg og behøver ikke vurdere om jeg skal på arbejde. Så jeg har da garanteret været afsted med feber altså den lille feber... ved ikke vores tærksler er vel forskellige og der skal meget til før jeg kalder mig syg. Plus man smitter jo også dagen før det slår ud så...

Anmeld

20. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
lineog4 skriver:

Selvsagt tog jeg ikke afsted med en omgangssyge (dog lidt tynd mave stopper mig nu ikke da forholdsreglerne er rimelig simple. Min temperatur tager jeg da sjældent - så er jeg virkelig syg og behøver ikke vurdere om jeg skal på arbejde. Så jeg har da garanteret været afsted med feber altså den lille feber... ved ikke vores tærksler er vel forskellige og der skal meget til før jeg kalder mig syg. Plus man smitter jo også dagen før det slår ud så...

Det gør man sikkert, men man kun agere udfra hvad man ved jo og jeg tænker bare at når man arbejder med mennesker (ovenikøbet småbørn som kræver nærkontakt) så er det da virkelig ikk særlig ideelt at rende på arbejde med feber osv. 

Igen, forældrene skal tage hensyn ved ikke at sende syge børn afsted, både for ungernes egen skyld self, men da også for alle andres! Når pædagogerne så ikk efterlever det samme, så er det da lige vidt i min verden. 

Anmeld

20. marts 2014

Tulle28

mor:) skriver:

Det er da lidt overdrevet. Hvorfor ikke tale med pædagogerne først? Man kan jo næste gang en af dem siger at hun er syg med feber sige, at man har tænkt lidt over det og om hun så ikke smitter børnene ved at være her syg? Så kan det være hun kommer med en god forklaring omkring hygiejne eller sådan eller også gør hun ikke. Men der er i det mindste lagt op til samtale. 

Det er vel hvad man er mest komfortabel med. Selvfølgelig kan man lade en kommentar falde, hvis man overværer een fortælle at han/hun har haft det dårligt om natten eller lign., men ellers synes jeg faktisk det er en sag for ledelsen. Det er da et problem, hvis personalet føler de er nødt til at møde op når de er så syge?!

Anmeld

20. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tulle28 skriver:

Det er vel hvad man er mest komfortabel med. Selvfølgelig kan man lade en kommentar falde, hvis man overværer een fortælle at han/hun har haft det dårligt om natten eller lign., men ellers synes jeg faktisk det er en sag for ledelsen. Det er da et problem, hvis personalet føler de er nødt til at møde op når de er så syge?!

Jeg vil altid tale med pædagogerne først. 

Anmeld

21. marts 2014

Levi&LilysMor

Når man er syg og ved man kan smitte andre ved det man nu fejler skal man bare blive under sit eget tag... Synes bare du skal sige det som det er... Jeg synes slet ikke det er i orden... Børnene må da heller ikke komme syge afsted ( ikke fordi jeg tror der er nogen som sender dem afsted ) men det gælder da også for pædagogerne.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.