Sygdom i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.733 visninger
26 svar
46 synes godt om
19. marts 2014

MorDk

Min datter er syg og har det rigtig skidt. Hun har kastet op x2 idag og været rigtig træt. Hun har intet spist og har drukket sparsomt. Ungerne i VS er tit syge og jeg har lagt mærke til at pædagogerne tit/ofte kommer syge på arbejde. (også med feber osv.) og de snakker gerne om at de er syge og alligevel tager afsted  pga. travlhed, dårlig samvittighed osv. Jeg bliver sådan lidt irriteret. For det går ud over mit barn. (ja og andres) og privatlivet/arbejdslivet. Ungerne når aldrig at blive rigtig raske. Jeg overvejer at tage det op... men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an? Jeg synes ikke det er ok man tager på arbjede snotforkølet, feber og så tager nogle piller for at slå feberen ned og så smitter alle ungerne + sine kolleger. Hvad mener I? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

Pcokate

MorDk skriver:

Min datter er syg og har det rigtig skidt. Hun har kastet op x2 idag og været rigtig træt. Hun har intet spist og har drukket sparsomt. Ungerne i VS er tit syge og jeg har lagt mærke til at pædagogerne tit/ofte kommer syge på arbejde. (også med feber osv.) og de snakker gerne om at de er syge og alligevel tager afsted  pga. travlhed, dårlig samvittighed osv. Jeg bliver sådan lidt irriteret. For det går ud over mit barn. (ja og andres) og privatlivet/arbejdslivet. Ungerne når aldrig at blive rigtig raske. Jeg overvejer at tage det op... men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an? Jeg synes ikke det er ok man tager på arbjede snotforkølet, feber og så tager nogle piller for at slå feberen ned og så smitter alle ungerne + sine kolleger. Hvad mener I? 

I princippet er jeg helt enig, men i praksis kan det være svært. 

Man kan miste sit arbejde med for mange sygedage, der kan mangle voldsomt hænder på arbejdspladsen m.m.

Har de god hygiejne dernede (vaske hænder m.m.) for hvis ikke kunne man foreslå nogle lege med det til ungerne og kurser til de voksne? 

Ej ved det ikke, men er enig i, at hvis man er syg, så bliv under dynen (i en perfekt verden). 

Anmeld

19. marts 2014

FruStolpe

MorDk skriver:

Jamen jeg tænker selvfølgelig som dig, at man bør blive hjemme når man er syg.

Men der kan være SÅ mange grunde til at vælge at gå på job. Jeg tror vi alle sammen kender det, har vi ikke alle sammen været afsted selvom vi burde være blevet hjemme.

I det samfund, og med de krav arbejdslivet stiller, så skal jeg i hvert fald være nærmest døden nær før jeg bliver hjemme. Jeg er ikke syg fordi jeg er snottet, eller har lidt feber. Og ville bestemt blive vred, hvis nogen kom og påduttede mig en sygedag hvis jeg selv mente andet.

Forkert overfor andre, ja måske. Men hvem har ret til at gøre sig til sommer over hvornår andre er syge...

Jeg kan sagtens se at det er irriterende med en syg datter, og i øvrigt rigtig god bedring med hende.

Anmeld

19. marts 2014

StudPsyk

MorDk skriver:

Det ville jeg ikke tage op. Jeg tænker, som pædagog, at det f.. må være svært når man arbejder midt i en sygdoms-bakteriebombe som en vuggestue nu er - Jeg har selv et skod immunforsvar og ville blive smittet med alt konstant. Og så ville jeg ikke holde mig hjemme pga. forkølelse, og sikkert heller ikke pga. feber der kunne slås ned med panodil. FOr så kunne jeg blive hjemme året rundt. Det kan man jo ikke når man har et arbejde, og med de besparelser, personalemangel, så ville jeg ISÆR i en vuggestue føle jeg havde en forpligtelse. Også med tanke på, at små børn oft ekan have det svært med fremmede mennesker, som en evt. vikar ville være.

Self. ville jeg blive hjemme hvis jeg var dødeligt syg, men altså. Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke det er pædagogerne der går og smitter børnene. De er, om nogen, opmærksom på at begrænse smitte, god håndhygiejne, afspritning. Jeg tror nu nærmere det er ungerne der smitter hinanden (og pædagogerne).

Så nej.. Jeg ville ikke klage over dem, når de bare vil mine børn det bedste. Måske hvis de mødte op med roskildesyge, men det er der nok ikke lige nogen der gør. 

Anmeld

19. marts 2014

Maja_4000

Jeg snakkede med min sp om det, som tilfældigvis er den som kører ud og tjekker institutionernes hygiejne (det anede jeg ikke ) .. Hun sagde at hun ville få rykket deres næste besøg frem, og gå dem lidt ekstra efter .. Og det hjalp! Hvad hun fandt, ved jeg ikke.. Men det hjalp i hvert fald

Måske det er en mulighed hos jer?

Anmeld

19. marts 2014

MorDk

Pcokate skriver:

I princippet er jeg helt enig, men i praksis kan det være svært. 

Man kan miste sit arbejde med for mange sygedage, der kan mangle voldsomt hænder på arbejdspladsen m.m.

Har de god hygiejne dernede (vaske hænder m.m.) for hvis ikke kunne man foreslå nogle lege med det til ungerne og kurser til de voksne? 

Ej ved det ikke, men er enig i, at hvis man er syg, så bliv under dynen (i en perfekt verden). 

Ja det er rigtig... (heldigvis arb jeg aftenvagt nu) men da jeg var dagvagt der havde jeg rigtig mange barnsyg. Jeg kunne også have mistet mit job jo?

Anmeld

19. marts 2014

modesty

MorDk skriver:

Jeg synes der er meget stor forskel på maveinfektion og forkølelse. Maveinfektion, så skal man selvfølgelig blive hjemme, forkølelse mener jeg bestemt at man skal tage på arbejde, ellers ville der jo nærmest ikke være andet end vikarer i vinterhalvåret...

Børn i VS er bare syge, specielt det første år. Det er ikke min erfaring at det er pædagoger der smitter børn, men børn der smitter børn.

Min søn var en del mere syg første vinter end her nu anden vinter.

Anmeld

19. marts 2014

et-ønske

Jeg kan virkelig godt forstå din frustration!! Og ville også selv være max irriteret over det.

Men som en anden skriver, så går de i en bakteriebombe dagen lang, og det kan være svært at holde fraværet nede for den enkelte?!

Dog vil jeg sige, at man også skal huske på, at hvis der var konstant sygdom blandt goggerne - ville det uden tvivl også give utilfredshed blandt forældrene...

Jeg ville ikke sige noget

Anmeld

19. marts 2014

MorDk

FruStolpe skriver:

Jamen jeg tænker selvfølgelig som dig, at man bør blive hjemme når man er syg.

Men der kan være SÅ mange grunde til at vælge at gå på job. Jeg tror vi alle sammen kender det, har vi ikke alle sammen været afsted selvom vi burde være blevet hjemme.

I det samfund, og med de krav arbejdslivet stiller, så skal jeg i hvert fald være nærmest døden nær før jeg bliver hjemme. Jeg er ikke syg fordi jeg er snottet, eller har lidt feber. Og ville bestemt blive vred, hvis nogen kom og påduttede mig en sygedag hvis jeg selv mente andet.

Forkert overfor andre, ja måske. Men hvem har ret til at gøre sig til sommer over hvornår andre er syge...

Jeg kan sagtens se at det er irriterende med en syg datter, og i øvrigt rigtig god bedring med hende.

Tak skal du have. Håber snart hun er frisk. 

Ej men hvis man har feber, hoster og snotter... så er man vel syg. Så er der vel egentlig ikke så meget at diskuterer. 

Anmeld

19. marts 2014

Tulle28

Fuldstændig enig med dig! Det er ikke ok

Jeg ved ikke rigtigt, hvordan du kan gribe det an, men du kunne jo skrive et brev/mail til ledelsen, hvor du skriver det, som du skriver her?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.