MorDk skriver:
Min datter er syg og har det rigtig skidt. Hun har kastet op x2 idag og været rigtig træt. Hun har intet spist og har drukket sparsomt. Ungerne i VS er tit syge og jeg har lagt mærke til at pædagogerne tit/ofte kommer syge på arbejde. (også med feber osv.) og de snakker gerne om at de er syge og alligevel tager afsted pga. travlhed, dårlig samvittighed osv. Jeg bliver sådan lidt irriteret. For det går ud over mit barn. (ja og andres) og privatlivet/arbejdslivet. Ungerne når aldrig at blive rigtig raske. Jeg overvejer at tage det op... men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an? Jeg synes ikke det er ok man tager på arbjede snotforkølet, feber og så tager nogle piller for at slå feberen ned og så smitter alle ungerne + sine kolleger. Hvad mener I?
Det ville jeg ikke tage op. Jeg tænker, som pædagog, at det f.. må være svært når man arbejder midt i en sygdoms-bakteriebombe som en vuggestue nu er - Jeg har selv et skod immunforsvar og ville blive smittet med alt konstant. Og så ville jeg ikke holde mig hjemme pga. forkølelse, og sikkert heller ikke pga. feber der kunne slås ned med panodil. FOr så kunne jeg blive hjemme året rundt. Det kan man jo ikke når man har et arbejde, og med de besparelser, personalemangel, så ville jeg ISÆR i en vuggestue føle jeg havde en forpligtelse. Også med tanke på, at små børn oft ekan have det svært med fremmede mennesker, som en evt. vikar ville være.
Self. ville jeg blive hjemme hvis jeg var dødeligt syg, men altså. Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke det er pædagogerne der går og smitter børnene. De er, om nogen, opmærksom på at begrænse smitte, god håndhygiejne, afspritning. Jeg tror nu nærmere det er ungerne der smitter hinanden (og pædagogerne).
Så nej.. Jeg ville ikke klage over dem, når de bare vil mine børn det bedste. Måske hvis de mødte op med roskildesyge, men det er der nok ikke lige nogen der gør.
Anmeld