Sygdom i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2014

MorDk

Janne T. skriver:

Det ville jeg ikke tage op. Jeg tænker, som pædagog, at det f.. må være svært når man arbejder midt i en sygdoms-bakteriebombe som en vuggestue nu er - Jeg har selv et skod immunforsvar og ville blive smittet med alt konstant. Og så ville jeg ikke holde mig hjemme pga. forkølelse, og sikkert heller ikke pga. feber der kunne slås ned med panodil. FOr så kunne jeg blive hjemme året rundt. Det kan man jo ikke når man har et arbejde, og med de besparelser, personalemangel, så ville jeg ISÆR i en vuggestue føle jeg havde en forpligtelse. Også med tanke på, at små børn oft ekan have det svært med fremmede mennesker, som en evt. vikar ville være.

Self. ville jeg blive hjemme hvis jeg var dødeligt syg, men altså. Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke det er pædagogerne der går og smitter børnene. De er, om nogen, opmærksom på at begrænse smitte, god håndhygiejne, afspritning. Jeg tror nu nærmere det er ungerne der smitter hinanden (og pædagogerne).

Så nej.. Jeg ville ikke klage over dem, når de bare vil mine børn det bedste. Måske hvis de mødte op med roskildesyge, men det er der nok ikke lige nogen der gør. 

Jeg kan godt se at mit indlæg kom til at fremstå en smule "overpyller" Men det er bare noget jeg har tænkt en del over. Selvfølgelig skal man ikke bare blive hjemme ved en forkølelse osv. Men feber, hoste, snot og samtidig med man ligner en hængt kat + at man fortæller man havde høj feber natten forinden og "bare" har spist 2 panodiler... ej, så bliver jeg sådan lidt... 

Men jeg ved godt at man ikke bare kan melde sig syg. MEN er man syg så er man syg. Hvis alle bare trodser det og går på arbejde så er der jo ingen der bliver raske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

MorDk

modesty skriver:

Jeg synes der er meget stor forskel på maveinfektion og forkølelse. Maveinfektion, så skal man selvfølgelig blive hjemme, forkølelse mener jeg bestemt at man skal tage på arbejde, ellers ville der jo nærmest ikke være andet end vikarer i vinterhalvåret...

Børn i VS er bare syge, specielt det første år. Det er ikke min erfaring at det er pædagoger der smitter børn, men børn der smitter børn.

Min søn var en del mere syg første vinter end her nu anden vinter.

Jeg mener heller ikke man skal blive hjemme ved en alm. forkølelse. Men når man har haft høj feber og hoster og hakker og virkelig snotter så synes jeg ikke det er OK at sluge et par piller og så tage afsted. Men hver sin mening.

Anmeld

19. marts 2014

isabellasmor

MorDk skriver:

Min datter er syg og har det rigtig skidt. Hun har kastet op x2 idag og været rigtig træt. Hun har intet spist og har drukket sparsomt. Ungerne i VS er tit syge og jeg har lagt mærke til at pædagogerne tit/ofte kommer syge på arbejde. (også med feber osv.) og de snakker gerne om at de er syge og alligevel tager afsted  pga. travlhed, dårlig samvittighed osv. Jeg bliver sådan lidt irriteret. For det går ud over mit barn. (ja og andres) og privatlivet/arbejdslivet. Ungerne når aldrig at blive rigtig raske. Jeg overvejer at tage det op... men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an? Jeg synes ikke det er ok man tager på arbjede snotforkølet, feber og så tager nogle piller for at slå feberen ned og så smitter alle ungerne + sine kolleger. Hvad mener I? 

Jeg kan godt følge dig, og ville også blive pænt irriteret. Jeg tænker faktisk netop når man arbejder med små børn, og især de heeelt små, så er man bare ikke syg . Det er jo ikke altid kun blot forkølelse de kommer med, det har jeg da selv oplevet op til flere gange. Og at man sender sine børn afsted syge, som i syge, ikke bare en næse der løber, det sker nærmest også på daglig basis, og hvem går det udover? Aaalle de andre der færdes i den inst. Jeg tror jeg havde sagt noget. 

Anmeld

19. marts 2014

bøllen

Jeg syntes bestemt ikke du er pylret . Ved ikke om jeg ville sige noget men ærligt ville jeg altså også bliver irreteret . Fair nok man ikke lægger sig syg pga af forkølelse men er man syg med feber burde man blive hjemme . Især når man arbejde med andre mennesker . Ungerne bliver da også sendt hjem hvis de har feber . Syntes det er en uheldig drejning vores samfund er på vej ud i .

Anmeld

19. marts 2014

twinny

Jeg er helt enig.  Men jeg synes nu ikke kun det er pædagogerne er 'slemme' til at gøre det. Jeg synes dælme os forældre er så slemme til at sende deres syge, panodil børn i VS. Jeg kan blive så sur over det. Fordi de ikke vil have en sygedag, skal alle vi andre have det. 

Anmeld

19. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Som pædagog ville jeg slet ik gå og sige de ting, hvis jeg var i tvivl om, om der var forældre der hørte det. De ting ka de snakke om inde på personalestuen, hvilket jeg feks godt ku finde på at sige til dem, hvis du tit høre dem snakke om det!

At folk kommer på arbejde når de er "syge" er vel fordi de ik føler sig syge nok til at blive hjemme?! Jeg ved i hvert fald fra mig selv, at jeg sagtens ku finde på at tage et par piller og lige se om jeg nok ku klare det alligevel. Vh stine

Ps og fint nyt profilbillede

Anmeld

20. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min datter er syg og har det rigtig skidt. Hun har kastet op x2 idag og været rigtig træt. Hun har intet spist og har drukket sparsomt. Ungerne i VS er tit syge og jeg har lagt mærke til at pædagogerne tit/ofte kommer syge på arbejde. (også med feber osv.) og de snakker gerne om at de er syge og alligevel tager afsted  pga. travlhed, dårlig samvittighed osv. Jeg bliver sådan lidt irriteret. For det går ud over mit barn. (ja og andres) og privatlivet/arbejdslivet. Ungerne når aldrig at blive rigtig raske. Jeg overvejer at tage det op... men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an? Jeg synes ikke det er ok man tager på arbjede snotforkølet, feber og så tager nogle piller for at slå feberen ned og så smitter alle ungerne + sine kolleger. Hvad mener I? 

Jeg synes ikke der er noget i vejen for at være forkølet og tage afsted, men feber osv. så bliver man hjemme. Jeg ville nok sige noget til pædagogerne.Det kan jo ikke nytte noget man laver tiltag som at barn + mor/far vasker hænder ved aflevering samt afhentning hvis der alligevel render syge pædagoger rundt. 

Men øv for dem at de ikke føler man har lov til at være syg 

Anmeld

20. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tulle28 skriver:

Fuldstændig enig med dig! Det er ikke ok

Jeg ved ikke rigtigt, hvordan du kan gribe det an, men du kunne jo skrive et brev/mail til ledelsen, hvor du skriver det, som du skriver her?

Det er da lidt overdrevet. Hvorfor ikke tale med pædagogerne først? Man kan jo næste gang en af dem siger at hun er syg med feber sige, at man har tænkt lidt over det og om hun så ikke smitter børnene ved at være her syg? Så kan det være hun kommer med en god forklaring omkring hygiejne eller sådan eller også gør hun ikke. Men der er i det mindste lagt op til samtale. 

Anmeld

20. marts 2014

lineog4

Jeg er så en af dem der godt kan finde på at tage afsted på et par panodiler (er ikke pædagog men lærer). Det kan være fordi vi skal noget særligt, at jeg ved mit team er hårdt ramt, jeg har et vigtigt møde eller.... Så tager jeg selvsagt alle forholdsregler man overhovedet kan. 

Men vil nu sige jeg mest oplever "problemet" med børnene der er blevet sendt afsted. Jeg har haft børn der siger som det første om morgenen: kastede op i nat men mor sagde vi skulle ringe hvis det blev værre. Havde feber i morges men mor gav mig en pille og sagde hvis jeg fik det skidt....

Har aldrig gjort det med mine egne børn, men gør det så selv som skrevet selv selvom jeg ved det er forkert.

Og vil så sige jeg synes der er stor forskel på maveonde og forkølelse.

Anmeld

20. marts 2014

MorDk

StineW79 skriver:

Som pædagog ville jeg slet ik gå og sige de ting, hvis jeg var i tvivl om, om der var forældre der hørte det. De ting ka de snakke om inde på personalestuen, hvilket jeg feks godt ku finde på at sige til dem, hvis du tit høre dem snakke om det!

At folk kommer på arbejde når de er "syge" er vel fordi de ik føler sig syge nok til at blive hjemme?! Jeg ved i hvert fald fra mig selv, at jeg sagtens ku finde på at tage et par piller og lige se om jeg nok ku klare det alligevel. Vh stine

Ps og fint nyt profilbillede

Pædagogen sagde det direkte til mig, som forældre... 

Og takker... ja sys lige jeg trængte til at skifte billede 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.