At flytte på landet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

Jj1709

Marts<3 skriver:

Hus priserne i Kbh er så urimelig.. 100kvm lejlighed på indre Østerbro koster 3mil og op efter. Det er så latterligt...

Men kan godt forstå dit dilemma.
Det skal være rigtig når man investere så mange penge...

Vi gad virkelig også og bo i hus...

Ja det er de da tydeligvis.. Hold da op 

Ja det skal helst være så man kan se sig selv bo der, resten af ens tid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Jj1709

et-ønske skriver:

Hvad tror du skolebørnene ville sige til at flytte på landet? Tænker det ville være en omvæltning for dem også
Tænker lidt frem i tid, 3 børn der hver især går til to forskellige fritidsinteresser, på hver sit tidspunkt på dagen - den store skal måske i klub om 2-3 år, tror der bliver en del planlægning?!

Jeg er selv vokset op med en hovedvej i baghaven, mine forældre fik printet ind hos os at det var total forbudt område.

Må jeg spørge hvilke krav det er I har til et hus?

Jeg tror de ville være begejstret for pladsen, og de muligheder det ville give.. Men kan godt ske det ville give komplikationer ang. legekammerarter osv 

Jamen huset skal indeholde minimum 4 børneværelser, da vi har 3 dine og mine børn, og er igang med projekt fælles.. Og så skal der som minimum være et værelse i stueetagen, da det ene barn har gang besvær, men kunne man finde et hus der var i 1 plan ville det klart være at foretrække.. Og så skal selve huset være rimelig rummeligt, og gerne uden alt for mange døre og smalle gange, da der skal kunne komme en børne rollator rundt uden problemer... Og så ville det fedeste være at der var 2 toiletter...  Ja og så skal det selvfølgelig ikke ligge ud til en eller anden latterlig trafikeret vej 

Anmeld

20. marts 2014

Jj1709

dpb skriver:

Jeg ville ikke flytte så meget ud på landet som det du beskriver

Jeg syntes vi bor på landet og det syntes det meste af min familie også Men jeg kommer også fra at have boet i en by i hovedstadsområdet, så det var noget af et spring da vi flyttede...

Her hvor vi bor ligger vi tilbagetrukket fra den store vej som kører igennem byen, så jeg tør godt at lade ungerne løbe og lege i haven uden at skulle rende i r**** af dem konstant Der er vel 300-400m til nærmeste børnehave/integrerede institution (der er 2 i byen) og næsten lige ved siden af den ligger skolen. Der er 1 lille købmand og så en "go on" tankstation. Så helt ude på landet føles det ikke, syntes jeg. Vi bor 10km til den nærmeste store by med gågade, mange supermarkeder, station osv.
Jeg elsker der hvor vi bor nu (huset er bare blevet for lille)

Da vi skulle flytte var nogle af mine krav at jeg ikke ville skulle lege taxa for mine unger. Skole og institution skulle være i gå afstand.
Dette har den store nu også gavn af, da han har mulighed for at besøge de andre der bor i byen. Vi har den regel at legeaftaler med dem der bor udenfor byen = han skal køres, er kun i weekenderne.

Men jeg syntes du skal sætte dig ned og tale med din kæreste om det, og så må i jo se om I ikke i fællesskab kan finde et sted hvor I begge vil kunne føle jer tilpas

Qnuz

Hold da op, det har været noget af et spring at flytte "derud" så 

Men det meste af min familie bor udenfor byen, så jeg synes ikke det er så slemt.. 

Jeg kunne sagtens finde mig til rette i en lille by, hvis der ikke var meget trafik.. MEN vi har bare SÅ svært ved at finde et hus der virkelig lever op til det, som vi har brug for 

Vi sætter os ned en dag vi ingen børn har, og så får talt om det hele..  Og så får lavet en plus minus seddel!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.