At flytte på landet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2014

Jj1709

Michael healer skriver:

Ud fra det du skriver, så har du jo mere eller mindre bestemt dig for at vil flytte på landet, det svære bliver vil så at få din kæreste med på ideen ikke ?

Jeg har prøvet at bo begge stedet, og der er fordelle og ulemper ved begge dele, så i bund og grund er det jo kun dig der ved hvad der er flest fordele ved.

Den med sne, tror jeg ikke du behøver at være så bekymret for, som du selv skriver så bor der jo andre, og der er sikkert nogle der har en firhjulstrækker i nærheden, eller en traktor til at trække jer fri.

Da vi boede på landet, selv da vores vej gik fra at være en a vej til b vej, sneede vi aldrig inde, heller ikke det år hvor der var meget sne rigtig længe.

Så for mit vedkommende, var det værste når bilen gik i stykker og skule på værksted, heldigvis havde vi en skolebus der kørte lige forbi, og vi havde cykler og en knallert i nød, hvis vi skulle handler uden bilen.

Så alt i alt lyder det til at du skal go for det, og overtaler kæresten, fordi der er fedt på landet, der er ro på landet, der er dejlig natur på landet, et fedt dyreliv på landset vi boede også tæt på stranden, hvilket også var rigtigt fedt.

Ja JEG er har næsten bestemt mig.. 

Men derfor er det stadig rart at høre andres fordele og ulemper.. Det er tit man glemmer de lidt negative ting, midt i sin "lyserøde" drøm 

Det der bekymrede mig mest, var sne, og transport.. Men det sidste kan der sikkert findes en løsning på.. 

Roen er ihvertfald noget der tiltaler mig rigtig meget, ved at skulle flytte på landet.. 

Vi er hjemme på skift, så skulle den ene bil gå i stykker, har vi en anden der kan bruges..  

Nå men jeg må igang med mit plageri igen..  Om ikke andet må jeg overtale ham til at vi skal ud og se huset, og så have ungerne med, de ville kunne se muligheder i at kunne køre crosser på grunden! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Marts<3

Kan du ikke finde en mellem ting? Et hus i et alm. Parcelkvarter? Hvor der er ro og idyl? Og stadig overskuelig afstand til div indkøb, aktiviter og skole? Der kan børn stadig lege uden at være i fare??

Vi bor på strandvejen på Østerbro. Der er en sindssyg trafik grundet lastbil trafikken til og fra nordhavn. Men har vendt mig til det. Vi drømmer også om hus. Men et hus på Østerbro koster min. 4 mil.
Derfor prøver jeg også at logge min kæreste nordpå...

Anmeld

20. marts 2014

et-ønske

Hvor gamle er Jeres børn?? Er der institution og skole i den lille by på landet??

Personligt ville min mand aldrig få held af at få overtalt mig ham kunne hoppe danse og slå på tromme - nixen bixen!!! Ikke på vilkår om jeg skal bo et sted hvor jeg ikke kan handle ind, mine børn ikke kan cykle i skole osv.

Vi bor i en yderby til en stor by, 4 km udenfor den store by. Den skole min datter er tilknyttet, er en "samle-skole" hvor mange børn fra landsbyerne bliver kørt til med skolebus. Min datter går i 2. Kl og har endnu ikke haft en legeaftale med en af dem fra landsbyen, det er bestemt søde og rare børn!!! Men tror nogle gange at de glemmer de kammerater i fritiden, fordi de vælger dem de kan cykle til alene.

Min bror boede på landet med sin familie, og efter 3 år med køre-køre-køre-køre havde de fået nok!!
Præcis som du skriver var de forelskede i roen, og at deres børn bare drønede rundt og den store kørte på crosser, som du også skriver.

Det er ihvertfald noget man skal overveje mere end en og ti gange inden man tager beslutningen!!

Held og lykke

Anmeld

20. marts 2014

NNL

I sommer solgte vi vores hus som lå ud til vejen igennem den lille by vi boede i. HADEDE også at skulle rende i hælene på lillemand og sige til ham hele tiden at vejen var FY. Vi har haft rigtigt mange overvejelser om et landsted, ligesom jer. Men vi turde alligevel ikke helt tage springet, hvor den største begrundelse var om vores søn (enebarn) mon kommer til at kede sig når han bliver større og ikke har nogen venner i nærheden. Vi endte med at købe et hus inde i byen i et meget stille kvarter. Haven går ud til en sti, som fører ned til stranden (ca 400 meter) og der er stort set ingen biler på vejen. Elsker det her, og nyder at vi kan gå til alting nu Her er faktisk mindre larm end i den lille flække hvor vi boede før

MEN det er en smags sag - kunne også sagtens have fundet mig til rette på landet, så følg din mavefornemmelse, og lyt til din mand - han skal jo også kunne finde sig til rette et nyt sted

Held og lykke med beslutningen

Anmeld

20. marts 2014

Jj1709

Marts<3 skriver:

Kan du ikke finde en mellem ting? Et hus i et alm. Parcelkvarter? Hvor der er ro og idyl? Og stadig overskuelig afstand til div indkøb, aktiviter og skole? Der kan børn stadig lege uden at være i fare??

Vi bor på strandvejen på Østerbro. Der er en sindssyg trafik grundet lastbil trafikken til og fra nordhavn. Men har vendt mig til det. Vi drømmer også om hus. Men et hus på Østerbro koster min. 4 mil.
Derfor prøver jeg også at logge min kæreste nordpå...

Jeg synes jeg har kigget og kigget.. Det er som om de fleste af husene står af på de vigtigste af vores krav, med minimum 4 børneværelser, og at der som minimum skal ligge et værelse i stueetagen, eller selve huset skal være i 1 plan  og finder vi så endelig 1, så ligger det med en pris på langt over hvad vores budget rækker til.. 

Hold da op  4mill?  Ja det kan jeg godt forstå du prøver at lokke ham til.. Der er altså bare noget andet over at bo i hus, synes jeg  

Anmeld

20. marts 2014

Jj1709

et-ønske skriver:

Hvor gamle er Jeres børn?? Er der institution og skole i den lille by på landet??

Personligt ville min mand aldrig få held af at få overtalt mig ham kunne hoppe danse og slå på tromme - nixen bixen!!! Ikke på vilkår om jeg skal bo et sted hvor jeg ikke kan handle ind, mine børn ikke kan cykle i skole osv.

Vi bor i en yderby til en stor by, 4 km udenfor den store by. Den skole min datter er tilknyttet, er en "samle-skole" hvor mange børn fra landsbyerne bliver kørt til med skolebus. Min datter går i 2. Kl og har endnu ikke haft en legeaftale med en af dem fra landsbyen, det er bestemt søde og rare børn!!! Men tror nogle gange at de glemmer de kammerater i fritiden, fordi de vælger dem de kan cykle til alene.

Min bror boede på landet med sin familie, og efter 3 år med køre-køre-køre-køre havde de fået nok!!
Præcis som du skriver var de forelskede i roen, og at deres børn bare drønede rundt og den store kørte på crosser, som du også skriver.

Det er ihvertfald noget man skal overveje mere end en og ti gange inden man tager beslutningen!!

Held og lykke

De er 7, 6 og 4 år.. 

For at sige det pænt, så er der ikke en fløjtende fis hvor det hus ligger 

Så vi ville skulle køre efter ALT.. Skolen, børnehave,indkøb osv ligger 3 km derfra.. 

Ja vi må få lavet en plus minus liste

Mange tak 

Anmeld

20. marts 2014

Jj1709

NNL skriver:

I sommer solgte vi vores hus som lå ud til vejen igennem den lille by vi boede i. HADEDE også at skulle rende i hælene på lillemand og sige til ham hele tiden at vejen var FY. Vi har haft rigtigt mange overvejelser om et landsted, ligesom jer. Men vi turde alligevel ikke helt tage springet, hvor den største begrundelse var om vores søn (enebarn) mon kommer til at kede sig når han bliver større og ikke har nogen venner i nærheden. Vi endte med at købe et hus inde i byen i et meget stille kvarter. Haven går ud til en sti, som fører ned til stranden (ca 400 meter) og der er stort set ingen biler på vejen. Elsker det her, og nyder at vi kan gå til alting nu Her er faktisk mindre larm end i den lille flække hvor vi boede før

MEN det er en smags sag - kunne også sagtens have fundet mig til rette på landet, så følg din mavefornemmelse, og lyt til din mand - han skal jo også kunne finde sig til rette et nyt sted

Held og lykke med beslutningen

Ja det er frygteligt, at man ikke kan lukke dem i haven, uden at skulle være der selv, i frygt for om de render på vejen 

Jeg har bare kigget og kigget efter et hus i byen, men jeg kan simpelthen ikke finde nogen der lever op til vores krav 

Ja jeg må se om vi ikke kan få fundet en løsning på det hele, det håber jeg ihvertfald 

Mange tak 

Anmeld

20. marts 2014

Marts<3

Jj1709 skriver:

Jeg synes jeg har kigget og kigget.. Det er som om de fleste af husene står af på de vigtigste af vores krav, med minimum 4 børneværelser, og at der som minimum skal ligge et værelse i stueetagen, eller selve huset skal være i 1 plan  og finder vi så endelig 1, så ligger det med en pris på langt over hvad vores budget rækker til.. 

Hold da op  4mill?  Ja det kan jeg godt forstå du prøver at lokke ham til.. Der er altså bare noget andet over at bo i hus, synes jeg  

Hus priserne i Kbh er så urimelig.. 100kvm lejlighed på indre Østerbro koster 3mil og op efter. Det er så latterligt...

Men kan godt forstå dit dilemma.
Det skal være rigtig når man investere så mange penge...

Vi gad virkelig også og bo i hus...

Anmeld

20. marts 2014

et-ønske

Jj1709 skriver:

De er 7, 6 og 4 år.. 

For at sige det pænt, så er der ikke en fløjtende fis hvor det hus ligger 

Så vi ville skulle køre efter ALT.. Skolen, børnehave,indkøb osv ligger 3 km derfra.. 

Ja vi må få lavet en plus minus liste

Mange tak 

Hvad tror du skolebørnene ville sige til at flytte på landet? Tænker det ville være en omvæltning for dem også
Tænker lidt frem i tid, 3 børn der hver især går til to forskellige fritidsinteresser, på hver sit tidspunkt på dagen - den store skal måske i klub om 2-3 år, tror der bliver en del planlægning?!

Jeg er selv vokset op med en hovedvej i baghaven, mine forældre fik printet ind hos os at det var total forbudt område.

Må jeg spørge hvilke krav det er I har til et hus?

Anmeld

20. marts 2014

dpb

Jj1709 skriver:

Jeg har brug for hjælp!

Vi bor til leje i et stort hus, som bestemt opfylder vores behov, ihvertfald indvendigt, Men udvendigt ryger idylen lidt.. Vi bor lige ud til vejen, der går igennem den by vi bor i, og der er derfor meget trafik.. Og jeg HADER det.. Hader som i virkelig HADER!! 

Men.. Min kære kæreste mener vi bor helt perfekt, huset ligger centralt midt i byen og han elsker simpelthen at bo her..  

Jeg har fundet et hus der er til salg, som virkelig bare har fanget mig, det er stort, der er en masse plads, det er på landet, i en lille landsby, UDEN ret meget trafik.. Sådan et sted hvor jeg gerne lod vores børn rende rundt uden at være bange for at de blev kørt ned.. Der er hverken indkøbs muligheder, busser eller noget i den landsby hvor huset ligger, men det vænner man sig vel til? 

Lige nu har jeg rigtig svært ved at finde noget der taler imod at flytte på landet.. Men er der andre der har erfaringer, så vil jeg meget gerne høre dem, positive som negative 

Hilsen en der er røv træt af at bo i byen! 

Jeg ville ikke flytte så meget ud på landet som det du beskriver

Jeg syntes vi bor på landet og det syntes det meste af min familie også Men jeg kommer også fra at have boet i en by i hovedstadsområdet, så det var noget af et spring da vi flyttede...

Her hvor vi bor ligger vi tilbagetrukket fra den store vej som kører igennem byen, så jeg tør godt at lade ungerne løbe og lege i haven uden at skulle rende i r**** af dem konstant Der er vel 300-400m til nærmeste børnehave/integrerede institution (der er 2 i byen) og næsten lige ved siden af den ligger skolen. Der er 1 lille købmand og så en "go on" tankstation. Så helt ude på landet føles det ikke, syntes jeg. Vi bor 10km til den nærmeste store by med gågade, mange supermarkeder, station osv.
Jeg elsker der hvor vi bor nu (huset er bare blevet for lille)

Da vi skulle flytte var nogle af mine krav at jeg ikke ville skulle lege taxa for mine unger. Skole og institution skulle være i gå afstand.
Dette har den store nu også gavn af, da han har mulighed for at besøge de andre der bor i byen. Vi har den regel at legeaftaler med dem der bor udenfor byen = han skal køres, er kun i weekenderne.

Men jeg syntes du skal sætte dig ned og tale med din kæreste om det, og så må i jo se om I ikke i fællesskab kan finde et sted hvor I begge vil kunne føle jer tilpas

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.