Jj1709 skriver:
Jeg har brug for hjælp!
Vi bor til leje i et stort hus, som bestemt opfylder vores behov, ihvertfald indvendigt, Men udvendigt ryger idylen lidt.. Vi bor lige ud til vejen, der går igennem den by vi bor i, og der er derfor meget trafik.. Og jeg HADER det.. Hader som i virkelig HADER!! 
Men.. Min kære kæreste mener vi bor helt perfekt, huset ligger centralt midt i byen og han elsker simpelthen at bo her..
Jeg har fundet et hus der er til salg, som virkelig bare har fanget mig, det er stort, der er en masse plads, det er på landet, i en lille landsby, UDEN ret meget trafik.. Sådan et sted hvor jeg gerne lod vores børn rende rundt uden at være bange for at de blev kørt ned.. Der er hverken indkøbs muligheder, busser eller noget i den landsby hvor huset ligger, men det vænner man sig vel til? 
Lige nu har jeg rigtig svært ved at finde noget der taler imod at flytte på landet.. Men er der andre der har erfaringer, så vil jeg meget gerne høre dem, positive som negative 
Hilsen en der er røv træt af at bo i byen! 
Jeg ville ikke flytte så meget ud på landet som det du beskriver
Jeg syntes vi bor på landet og det syntes det meste af min familie også
Men jeg kommer også fra at have boet i en by i hovedstadsområdet, så det var noget af et spring da vi flyttede...
Her hvor vi bor ligger vi tilbagetrukket fra den store vej som kører igennem byen, så jeg tør godt at lade ungerne løbe og lege i haven uden at skulle rende i r**** af dem konstant
Der er vel 300-400m til nærmeste børnehave/integrerede institution (der er 2 i byen) og næsten lige ved siden af den ligger skolen. Der er 1 lille købmand og så en "go on" tankstation. Så helt ude på landet føles det ikke, syntes jeg. Vi bor 10km til den nærmeste store by med gågade, mange supermarkeder, station osv.
Jeg elsker der hvor vi bor nu
(huset er bare blevet for lille
)
Da vi skulle flytte var nogle af mine krav at jeg ikke ville skulle lege taxa for mine unger. Skole og institution skulle være i gå afstand.
Dette har den store nu også gavn af, da han har mulighed for at besøge de andre der bor i byen. Vi har den regel at legeaftaler med dem der bor udenfor byen = han skal køres, er kun i weekenderne.
Men jeg syntes du skal sætte dig ned og tale med din kæreste om det, og så må i jo se om I ikke i fællesskab kan finde et sted hvor I begge vil kunne føle jer tilpas
Qnuz