At flytte på landet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.885 visninger
22 svar
7 synes godt om
19. marts 2014

Jj1709

Jeg har brug for hjælp!

Vi bor til leje i et stort hus, som bestemt opfylder vores behov, ihvertfald indvendigt, Men udvendigt ryger idylen lidt.. Vi bor lige ud til vejen, der går igennem den by vi bor i, og der er derfor meget trafik.. Og jeg HADER det.. Hader som i virkelig HADER!! 

Men.. Min kære kæreste mener vi bor helt perfekt, huset ligger centralt midt i byen og han elsker simpelthen at bo her..  

Jeg har fundet et hus der er til salg, som virkelig bare har fanget mig, det er stort, der er en masse plads, det er på landet, i en lille landsby, UDEN ret meget trafik.. Sådan et sted hvor jeg gerne lod vores børn rende rundt uden at være bange for at de blev kørt ned.. Der er hverken indkøbs muligheder, busser eller noget i den landsby hvor huset ligger, men det vænner man sig vel til? 

Lige nu har jeg rigtig svært ved at finde noget der taler imod at flytte på landet.. Men er der andre der har erfaringer, så vil jeg meget gerne høre dem, positive som negative 

Hilsen en der er røv træt af at bo i byen! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

Pcokate

Jj1709 skriver:

Jeg har brug for hjælp!

Vi bor til leje i et stort hus, som bestemt opfylder vores behov, ihvertfald indvendigt, Men udvendigt ryger idylen lidt.. Vi bor lige ud til vejen, der går igennem den by vi bor i, og der er derfor meget trafik.. Og jeg HADER det.. Hader som i virkelig HADER!! 

Men.. Min kære kæreste mener vi bor helt perfekt, huset ligger centralt midt i byen og han elsker simpelthen at bo her..  

Jeg har fundet et hus der er til salg, som virkelig bare har fanget mig, det er stort, der er en masse plads, det er på landet, i en lille landsby, UDEN ret meget trafik.. Sådan et sted hvor jeg gerne lod vores børn rende rundt uden at være bange for at de blev kørt ned.. Der er hverken indkøbs muligheder, busser eller noget i den landsby hvor huset ligger, men det vænner man sig vel til? 

Lige nu har jeg rigtig svært ved at finde noget der taler imod at flytte på landet.. Men er der andre der har erfaringer, så vil jeg meget gerne høre dem, positive som negative 

Det første jeg lagde mærke til da vi boede på landet var at lægehjælpen/udd. Kvaliteten var ringere. Og så er det SÅ nederen at se at man har glemt at købe rugbrødet til madpakken kl 20.  Ungerne kan ikke selv gå i skole/over til vennerne/fritidsaktiviteter. 

Men i alle andre henseende er jeg til landet

Anmeld

19. marts 2014

Jj1709

Det med indkøbene er nok noget jeg især skal vænne mig til.. Det er altså ret lækkert lige at smutte i brugsen hvis man mangler et eller andet.. 

Jeg er helt med på at der bliver meget kørsel mht skole, venner, fritidsaktiviteter osv.. 

Men jeg tænker bare om roen, og den frihed ved at bo på landet, ikke opvejer de andre ting?  

Det der tiltaler mig rigtig meget, er især det med at man ikke behøver våge sådan over børnene, at de kan få lov at rende ude, uden at have en voksen i hælene.. Og det med der ikke kører biler hele tiden.. 

Anmeld

19. marts 2014

Rockertand

Jj1709 skriver:

Jeg har brug for hjælp!

Vi kører til ALT.....vi kører og kører og kører, vi har altid minimum 2 biler indregistreret og skal indregne at sne inde minimum 1 uge hvert år (1 uges ufrivillig ferie).
Nævnte jeg, at vi kører rigtigt meget? Ungerne skal køres til alt, og hvis vi glemmer noget, kan vi vælge at køre eller at undvære, der er nemlig heller ingen naboer at låne af.

Anmeld

19. marts 2014

Jj1709

Rockertand skriver:

Vi kører til ALT.....vi kører og kører og kører, vi har altid minimum 2 biler indregistreret og skal indregne at sne inde minimum 1 uge hvert år (1 uges ufrivillig ferie).
Nævnte jeg, at vi kører rigtigt meget? Ungerne skal køres til alt, og hvis vi glemmer noget, kan vi vælge at køre eller at undvære, der er nemlig heller ingen naboer at låne af.

Vi kører hele tiden i forvejen, så det ville ikke gøre så meget på den front.. 

Men den med at sne inde havde jeg ikke helt haft med i mine overvejelser.. 

Der kom så et minus  Der fik du lige ødelagt mit billede af den lyserøde idyl 

Der er heldigvis naboer der hvor huset ligger, det er en lille landsby, Så helt alene og forladt er man ikke  

Anmeld

19. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hehehe, det er jo smag og behag hvad man er til. jeg er vokset op på landet, med 5km til nærmeste busstoppested og 6km til nærmeste indkøbsmulighed. Og jeg skal ALDRIG bo på landet igen  Jeg hadede at alting tog så lang tid (fordi der var langt) og at cykle grotesk langt for at besøge venner og komme til fritidsaktiviteter, for mine forældre var ikke typerne der kørte os rundt! Det tog en time at komme i skole fordi skolebussen kørte verdens længste omvej og ja, det er ikke mig, der er også alt for stille derude  Men mine forældre er helt tossede med det!  De flyttede direkte fra Århus midtby og derud i mit barndomshjem og de bor der da endnu

Elsker at vi kan GÅ ned og handle og kan gøre det på alle tidspunkter nærmest (vores nærmeste butikker har åbent til 22) og elsker at kunne høre LIV udenfor mine vinduer og så er det dejligt ikke at være tvunget til at have en bil (eller 2) alting er overkommeligt på en cykel, det skønt 

Anmeld

19. marts 2014

Jj1709

Mor11 skriver:

Hehehe, det er jo smag og behag hvad man er til. jeg er vokset op på landet, med 5km til nærmeste busstoppested og 6km til nærmeste indkøbsmulighed. Og jeg skal ALDRIG bo på landet igen  Jeg hadede at alting tog så lang tid (fordi der var langt) og at cykle grotesk langt for at besøge venner og komme til fritidsaktiviteter, for mine forældre var ikke typerne der kørte os rundt! Det tog en time at komme i skole fordi skolebussen kørte verdens længste omvej og ja, det er ikke mig, der er også alt for stille derude  Men mine forældre er helt tossede med det!  De flyttede direkte fra Århus midtby og derud i mit barndomshjem og de bor der da endnu

Elsker at vi kan GÅ ned og handle og kan gøre det på alle tidspunkter nærmest (vores nærmeste butikker har åbent til 22) og elsker at kunne høre LIV udenfor mine vinduer og så er det dejligt ikke at være tvunget til at have en bil (eller 2) alting er overkommeligt på en cykel, det skønt 

Jeg har haft det ligesom dig!  For 2 år siden skulle jeg ihvertfald ALDRIG flytte på landet!!! 

Men nu hvor ungerne er blevet større, og jeg er blevet meget bevidst på den ( LORTE ) vej vi bor ved, så drømmer jeg seriøst om fred og ro.. 

Bare det at kunne sidde i haven og drikke kaffe uden ens nabo står og snager igennem hegnet kunne være fantastisk 

Jeg handler osse tit lige i sidste øjeblik, når fakta osv lukker.. Det bliver en svær kamel at sluge, mht at undvære butikker!!! 

Der kører en telebus 2 gange om dagen, lige udenfor huset, så de ville ikke komme til at skulle cykle 5-6 km i skole 

Anmeld

19. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har haft det ligesom dig!  For 2 år siden skulle jeg ihvertfald ALDRIG flytte på landet!!! 

Men nu hvor ungerne er blevet større, og jeg er blevet meget bevidst på den ( LORTE ) vej vi bor ved, så drømmer jeg seriøst om fred og ro.. 

Bare det at kunne sidde i haven og drikke kaffe uden ens nabo står og snager igennem hegnet kunne være fantastisk 

Jeg handler osse tit lige i sidste øjeblik, når fakta osv lukker.. Det bliver en svær kamel at sluge, mht at undvære butikker!!! 

Der kører en telebus 2 gange om dagen, lige udenfor huset, så de ville ikke komme til at skulle cykle 5-6 km i skole 

En bus 2 gange om dagen er dæleme ikke meget vi havde skolebussen, det var fint til og fra skole (selvom det tog 1time) men alle andre tidspunkter passede aldrig med det vi skulle og den kørte slet ikk i weekenden og ferier.  Men mine forældre nægtede så også at køre os nogen steder da vi nåede over 11-12års alderen. 

Anmeld

19. marts 2014

Michael healer

Jj1709 skriver:

Jeg har brug for hjælp!

Ud fra det du skriver, så har du jo mere eller mindre bestemt dig for at vil flytte på landet, det svære bliver vil så at få din kæreste med på ideen ikke ?

Jeg har prøvet at bo begge stedet, og der er fordelle og ulemper ved begge dele, så i bund og grund er det jo kun dig der ved hvad der er flest fordele ved.

Den med sne, tror jeg ikke du behøver at være så bekymret for, som du selv skriver så bor der jo andre, og der er sikkert nogle der har en firhjulstrækker i nærheden, eller en traktor til at trække jer fri.

Da vi boede på landet, selv da vores vej gik fra at være en a vej til b vej, sneede vi aldrig inde, heller ikke det år hvor der var meget sne rigtig længe.

Så for mit vedkommende, var det værste når bilen gik i stykker og skule på værksted, heldigvis havde vi en skolebus der kørte lige forbi, og vi havde cykler og en knallert i nød, hvis vi skulle handler uden bilen.

Så alt i alt lyder det til at du skal go for det, og overtaler kæresten, fordi der er fedt på landet, der er ro på landet, der er dejlig natur på landet, et fedt dyreliv på landset vi boede også tæt på stranden, hvilket også var rigtigt fedt.

Anmeld

19. marts 2014

Jj1709

Mor11 skriver:

En bus 2 gange om dagen er dæleme ikke meget vi havde skolebussen, det var fint til og fra skole (selvom det tog 1time) men alle andre tidspunkter passede aldrig med det vi skulle og den kørte slet ikk i weekenden og ferier.  

Haha Nej det er det ikke! 

Men de slipper for at Cykle 

Der er ihvertfald lige nogle ting at tænke over, mht. unger og transport.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.