Jj1709 skriver:
Jeg har brug for hjælp!
Vi bor til leje i et stort hus, som bestemt opfylder vores behov, ihvertfald indvendigt, Men udvendigt ryger idylen lidt.. Vi bor lige ud til vejen, der går igennem den by vi bor i, og der er derfor meget trafik.. Og jeg HADER det.. Hader som i virkelig HADER!! 
Men.. Min kære kæreste mener vi bor helt perfekt, huset ligger centralt midt i byen og han elsker simpelthen at bo her..
Jeg har fundet et hus der er til salg, som virkelig bare har fanget mig, det er stort, der er en masse plads, det er på landet, i en lille landsby, UDEN ret meget trafik.. Sådan et sted hvor jeg gerne lod vores børn rende rundt uden at være bange for at de blev kørt ned.. Der er hverken indkøbs muligheder, busser eller noget i den landsby hvor huset ligger, men det vænner man sig vel til? 
Lige nu har jeg rigtig svært ved at finde noget der taler imod at flytte på landet.. Men er der andre der har erfaringer, så vil jeg meget gerne høre dem, positive som negative 
Hilsen en der er røv træt af at bo i byen! 
Ud fra det du skriver, så har du jo mere eller mindre bestemt dig for at vil flytte på landet, det svære bliver vil så at få din kæreste med på ideen ikke ?
Jeg har prøvet at bo begge stedet, og der er fordelle og ulemper ved begge dele, så i bund og grund er det jo kun dig der ved hvad der er flest fordele ved.
Den med sne, tror jeg ikke du behøver at være så bekymret for, som du selv skriver så bor der jo andre, og der er sikkert nogle der har en firhjulstrækker i nærheden, eller en traktor til at trække jer fri.
Da vi boede på landet, selv da vores vej gik fra at være en a vej til b vej, sneede vi aldrig inde, heller ikke det år hvor der var meget sne rigtig længe.
Så for mit vedkommende, var det værste når bilen gik i stykker og skule på værksted, heldigvis havde vi en skolebus der kørte lige forbi, og vi havde cykler og en knallert i nød, hvis vi skulle handler uden bilen.
Så alt i alt lyder det til at du skal go for det, og overtaler kæresten, fordi der er fedt på landet, der er ro på landet, der er dejlig natur på landet, et fedt dyreliv på landset vi boede også tæt på stranden, hvilket også var rigtigt fedt.