hvordan skal det her tolkes?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2014

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Sådan tolker jeg det Umiddelbart lyder det til, uden at kende detaljer, baggrund eller lign., at det er for at kunne observere jer i jeres nye roller som forældre sammen. Dermed ikke sagt, at den ene af jer eks. ikke kan forlade afd. for at gå i kiosken eller lign. Men, at det er for at i begge kan være der, hvor der normalt kun er moderen, der er indlagt med barnet efter fødslen

det vil sige min mand ikke kan køre hjem et par timer en gang imellem for at gøre de sidste ting klar til vi kommer hjem med barnet?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

hesøth

Anonym skriver:

det vil sige min mand ikke kan køre hjem et par timer en gang imellem for at gøre de sidste ting klar til vi kommer hjem med barnet?...

Det kan kun kommunen svare på....

Anmeld

19. marts 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Det tror jeg. Det lyder som om i er under observation

Men husk det er en anmodning =de håber i vil imødekomme det (hvilket nok er bedst for jeres sag). 

For alt er/bliver som det skal/skulle være

vi havde selv bedt hospitalet om lov til at blive i et par dage selvom det er mit andet barn, for fødslen af den store var en rigtig grim oplevelse og jeg vil derfor være sikker på at jeg er kommet mig helt og at amningen er på plads... men vi kan ikke helt forstå det med at min mand skal være indlagt, for betyder det at han skal være der 24/7 eller betyder det bare at han også kan sove hos os?...

Anmeld

19. marts 2014

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Det kan kun kommunen svare på....

problemet er at min jordemor har en mistanke om at jeg føder før vi når terminsdato og hende der har sendt brevet kommer kun tilbage en eller to dage før termin...

Jeg prøvede derfor at spørge om en af den andre socialrådgivere kunne svare på det, men de er alle sammen sådan "det er ikke min sag, så det vil jeg ikke blande mig i"-agtige...

Anmeld

19. marts 2014

Phoenix

Ligesom andre har nævnt, tror jeg også det for at observere jer. 

Retningslinjerne må sagsbehandleren, der har afsendt brevet kunne svare på.

Du kunne evt. kontakte pågældende forvaltning der har afsendt brevet og bede om en mail-adresse til sagsbehandleren. Og i en mail bede om retningslinjer, årsagen til den forlængede indlæggelse med din mand.

Hvis du skal bruge dokumentation senere hen, er det altid bedst at have tingene på skrift.  

Anmeld

19. marts 2014

Phoenix

fejl

Anmeld

19. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er det jer selv der har bedt om at få lov at blive længere eller er det en sagsbehandler der ønsker at i skal blive længere (til observation) ?? 

Hvis det er det første, tror jeg bare det betyder at faderen kan overnatte. Hvis det er det andet, tror jeg i skal være der alle 3 hele tiden. 

Anmeld

19. marts 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg har fået et brev fra kommunen - som også er sendt til hospitalet - og da vi ringede for at høre hvad de mente fik vi at vide at hende der har sendt det er gået på ferie og at de andre ikke vil blande sig i sagen...

så nu spørger jeg herinde, hvordan forstår I følgende passage?...

"... samtidig anmoder vi om indlæggelse i 5-7 dage sammen med barnefader..."

EDIT: Dette er i forbindelse med fødslen...

Samtidig med hvad? Selvfølgelig uden at du behøver udlevere private detaljer ...

Ud fra dine opfølgende indlæg, vil jeg tro at de beder om netop det du ønsker: At du er sikret en lille uge på hospitalet for at alt kan falde til ro. Jeg tror det med at barnefaderen er inkluderet udelukkende handler om at der også skal være plads til ham, så I ikke blive skilt ad.

Anmeld

19. marts 2014

Anonym trådstarter

Phoenix skriver:

Kunne sagsbehandleren have misforstået den henvendelse jordemoderen har skrevet ? Har du set den ?

jeg var til et kontrol igår da de havde mistanke om at den lille lå i tværleje og jeg er tæt på termin, men i stedet fandt de ud af at den lille har vendt sig og grunden til de ikke kunne finde ud af hvor hovedet var er fordi det ligger langt nede i bækkenet, så hun sagde til mig at nu kunne jeg bare gå hjem og vente på veer... og hun sagde at hvis jeg når termin, så er det ikke meget mere end lige akkurat...

vi vidste godt at vores socialrådgiver mener at vi har brug for ekstra støtte, men overhovedet ikke at hun mente det var så slemt at vi begge to skulle indlægges med den lille - og så så længe...

Anmeld

19. marts 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

Det skal jeg så ikke kunne sige. Det kan kun sagsbehandleren svare på. Nu,hvor du siger, at i selv har bedt om at blive længere tid pga. tidligere fødsels- og ammeforløb, så tænker jeg ikke, at det nødvendigvis er jeres forældreevne de vil observere på. Men ja, kan desværre ikke svare dig på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.