Hvad vil/ville du vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

Loa

Frk. Petersen skriver:

Bare nysgerrig

Vuggestue da det er det eneste vi har prøvet.

Vil klart først kigge på barnet og dets behov.
Så på hvilke DP/VS muligheder der er.
Og så ellers hvad fordele/ulemper der er ved begge dele.

Mit største frygt ved DP er ved sygdom/ferie skal de til nogle fremmede og være, både børn og voksne. Og så forsvinder det overtrygge ved at sende dem i DP vel?
Og så kan jeg godt lide der altid er én voksen i VS barnet kender. Uanset sygdom og ferie

Og så er Isabella bare et barn med krudt i røven så hun ville have kedede sig bravt i en DP...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

et-ønske

LuLy skriver:

I en dagpleje bliver de nu også altid afleveret til voksne de har det før

Jeg har valgt dagpleje og kommer aldrig til at vælge andet. Jeg kan godt lide det intime og flexible ved det

Nej med nej på! Hvis man bor i en stor by, som vi gjorde, så er det langt fra kendte ansigter.... 14 dage efter opstart kom hun et helt fremmed sted, på grund af sygdom.

Anmeld

16. marts 2014

Carina:-)

Vuggestue.

Har set for meget både på  legepladser/biblioteket til at jeg nogensiden ville aflevere nogen af mine til en dpmor.

Der er for mange der burde være stoppet for længe siden...

Skulle jeg vælge en dp ville det 100% sikkert være en privat ,og helt sikkert en under 50.

Men nu skal de 2 små i vuggestue,og de er knap 2 så det er rart at vide at de kommer et sted med børn i samme alder ,mange at lege med og vigtigt især med barnebarnet -uddannet personale. 

Anmeld

16. marts 2014

AnthonsMor

Frk. Petersen skriver:

Bare nysgerrig

Til enhver VS..

Der er aldrig det hyr man  kan have med en DP mor der altid er syg eller sådan noget

Også er der altid mindst én uddannet pædagog

Anmeld

16. marts 2014

Mettefpigen

Nej med nej på! Hvis man bor i en stor by, som vi gjorde, så er det langt fra kendte ansigter.... 14 dage efter opstart kom hun et helt fremmed sted, på grund af sygdom.

Jeg bor også i en stor by, og har aldrig prøvet at Lukas er blevet afleveret ved en fremmed...
De prøver at gøre det sådan at det er den samme de bli'r afleveret ved ved sygdom men er der ikke plads kommer de til en tredje, men det bli'r altid en i legestue gruppen så det vil altid være en de har set før...
Så enten har der været MEGET proppet eller sygdom ellers er det en kæmpe brøler de har lavet....

Anmeld

17. marts 2014

Elgaard73

Har stemt DP. Da vi i sin tid skulle tage beslutningen, var vuggestue slet ikke ind over. For det første fordi at det ligger mig fjernt, og for det andet, så bor vi ude på landet og den nærmeste vuggestue er 10-15 km væk.

Det eneste minus jeg kan komme på, er det med gæste DP. Der ER bøvlet at skulle hente barnevogn og lign. og flytte det til en anden adresse, klokken træls om morgenen. Men ellers syntes jeg at gæste DP systemet i vores kommune fungere fint. Børnene bliver placeret her i byen og alle DP'er kender hinanden og er meget sammen i hverdagene, så det er aldrig en helt fremmede, som vores dreng evt. skulle afleveres hos.

Jeg ved ikke hvorfor at vuggestue ligger mig så fjernt, for jeg er egentlig ikke i tvivl om at vores dreng også ville kunne trives sådan et sted. Han er meget udadvendt og opsøgende, så jeg tror ikke at han vil blive overset/lidt glemt i flokken ( som jo nok ellers ville være min største frygt ved sådan et sted).

Anmeld

17. marts 2014

lycly

et-ønske skriver:

Okay, jeg bor så i landets største by København, og kender ingen der har oplevet det. Synes da godt nok det er for ringe at jeres barn kom til en helt fremmed :-S Var det privat eller kommunalt?

Anmeld

17. marts 2014

2babygirls

Frk. Petersen skriver:

Bare nysgerrig

Ved nr 1 valgte vi dagpleje ud fra hendes personlighed
Og nr to kom i vuggestue fordi hun egnede sig bedst til det

Har været tilfreds med begge valg

Anmeld

17. marts 2014

Pigent

Bare nysgerrig

Jeg vil vælge store dagpleje. Nogen siger det er det samme som vuggestue, men det er det ikke. I en vuggestue er der flere børn end i en store dagpleje. Ved sygdom er der personale som dit barn og du kender ligesom i vuggestue.  Også ville jeg selv helst vælge privat store dagpleje.

Anmeld

17. marts 2014

Anonymo

Frk. Petersen skriver:

Bare nysgerrig

Vuggestue har vi valgt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.