Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2009

Honningblomst

Ja, jeg sætter 100kr ind  til dem hver, om måneden og det samme gør deres far....jeg har sat den til 21 år, for jeg synes ærlig talt ikke unge mennesker bare nærmere sig at være voksne før...
Knus Eva.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

malou

Victor har en opsparing i Danmark der er bundet til de 21 år. Der bliver sat 3000 ind om året. Desuden har han så en formunskonto i Sverige hvor vi bor på sit svenske personnummer... den sætter vi 500 svenske ind på om md og der er intet loft om hvormeget man må sætte ind. Den er bundet til hans 18 års dag hvor planen er at pengene skal bruges til en bil... den anden er til bolig..

knus malou

Anmeld

7. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Tak for alle jeres svar, det var dejligt at høre nogle forskellige bud på hvordan det kan gøres
Har et møde med banken lige om lidt... så skal der sgu spares op !

Anmeld

7. august 2009

Muffinmus

Vores siger max 3000 pr år eller ca 40.000 i alt. Regner med vi vil udnytte det beløb, om det så bliver over de 18 år eller over 14 eller hvad.....
Der ud over har begge en bedsteforældrekonto hvor der står en del penge på allede.... over 20.000 kr på min lille søns og 10.000 på min datters indtil videre.

Anmeld

7. august 2009

Pia

Lærke og Louise har hver deres børneopsparing.
Der går 500 kr ind på hver gang vi får børnepenge, så det bliver 2000 kr der fast går der ind på hvert år.
Resten bruger vi til tøj, bleer osv på dem
Der ud over sætter vi ekstra ind på dem, hvis de feks har fået mange penge i gave..
De er "låst" til de er 21.
Der ud over har de begge fået en børnebørns opsparing af deres farmor og farfar.

Så de vil stå med et god udbetaling til bil/lejlighed, når den tid kommer..

Pia..

Anmeld

7. august 2009

heaven

lasse har 2... en børneopsparing hvor der indsættes 3000/året, bundet til han er 18... og så har vi/han en ekstra hvor vi sætter 250 kr ind på hver, altså 500 om mdr... den er ment som opsparing til konfirmation, "større" gaver, kørekort osv

Jannie

Anmeld

7. august 2009

MetteT

Eva skriver:

Ja, jeg sætter 100kr ind  til dem hver, om måneden og det samme gør deres far....jeg har sat den til 21 år, for jeg synes ærlig talt ikke unge mennesker bare nærmere sig at være voksne før...
Knus Eva.

Lige præcis... Havde jeg stået med en masse penge da jeg blev 18..... Hold da kæft, en fest der ville blive holdt....
Der skete godt nok meget med en (mig) på de 3 år fra 18-21

Knus Mette

Anmeld

8. august 2009

jannilaursen

Rikke skriver:

Har I lavet børneopsparing til jeres børn?
Hvor meget sætter I ind på den?
Og har I bundet den til de fylder 18 eller 21?

Jeg har endnu ikke lavet nogen til mine børn
Men skal igang nu, er bare i tvivl hvor meget der skal sættes ind.
Er der ikke også et max for hvor meget man må sætte ind pr år?

jeg sætter 200 ind på den hver md.og når der kommer børnepenge hver 3 md sætter jeg ekstra 200 ind

Anmeld

8. august 2009

Diana...

Jep det har vi han har 3 opsparinger.

Men børneopsparingen ryger der 100 ind på lige pt men når vi kommer over i huset ryger den op på 200 pr måned. vi har sat den til 14 år for så kan den rygges til 21 derefter og vi ved jo ikke hvordan det ser ud til den tid. der udover han han opsparing til en fed konfirmation fest der ryger os 100 nu senere 200,- og så har han en til tøj fødselsdage autostole osv.

der må max gå 3000 ind om året. alt ud over skal man betale max skat af mener jeg.

Knus

Anmeld

8. august 2009

4xGreve

vi betaler 100kr ind om måneden og den er sat til hun er 21 så hun evt. kan tag nogen lidt mere fornuftige valg med sine penge...

Derudover bruger vi hendes anden alm. konto som opsparing til uventede ting f.eks autostol, højstol, tøj, sko osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.