Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2009

Stumpen

100 kr i måneden til de er 21...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

kiroo

jeg sætter 250 kroner ind hver md. men starede først da hun blev 2 tror jeg nok. og pt til hun bliver 18. hun ville gerne bruge dem på en bil, men må også kun sætte 3000 ind om året.

Anmeld

6. august 2009

louisepigen23

Marcus fik en børneopsparing af min mor i dåbsgave med 1000 kroner på. vi har ikke så mange penge at gøre godt med så marcus har også en opsparingskonto inde i banken... der sætter vi lidt over når vi kan undvære lidt for der kan vi tage lidt af igen hvis det bliver nødvendigt... så regner jeg med at jeg en gang om året sætter de penge der så står på den konto over på børneopsparingen...

Når min kæreste så får et arbejde, kan vi sætte noget mere over på den...

Den er sat til han er 18, vi ville gerne have haft det til 21, men hvis han så skal have kørekort eller noget når han bliver 18 kan vi ikke ændre det så den står til 18 og hvis han ikke har noget specielt at bruge pengene på der, sætter vi dem ind på en lukket konto til ham til når han bliver 21...

Anmeld

6. august 2009

lene

vi har lavet en børne opsparing til dem begge og der kommer 200 ind om måneden , og alderen er sat til 21

Anmeld

6. august 2009

Mira0911

JustAnotherName skriver:

Begge vores piger får sat 150 kroner ind på en opsparing hver måned,
men dem bruger VI FORÆLDRE til deres konfirmationsfest  

De har i stedet fået endnu en børneopsparing i dåbsgave af deres bedsteforældre. Og den røres der ikke ved - Det er helt og aldeles DERES!
Der går 100 kroner ind hver måned, og dem kan de hæve, når de bliver 18 år.

Konfirmationskonto har jeg slet ikke haft tænkt på....  det er da helt klart et overvejelse... Vi sætter 100 kr ind pr. mdr til hun er 21... Og vi må maks sætte 3000.- ind om året...

Anmeld

6. august 2009

LotteGabriella

Rikke skriver:

Har I lavet børneopsparing til jeres børn?
Hvor meget sætter I ind på den?
Og har I bundet den til de fylder 18 eller 21?

Jeg har endnu ikke lavet nogen til mine børn
Men skal igang nu, er bare i tvivl hvor meget der skal sættes ind.
Er der ikke også et max for hvor meget man må sætte ind pr år?

Vi sætter 100 kr. ind om måneden...så er der altid råd til et barn til og man kan jo forhøje den hvis man vil Den er bundet til hun er 18 år

Anmeld

6. august 2009

pipsen

Vi putter småpenge i sparebøsserne og tømmer dem så 2-3 gange årligt. Det bliver til helt pæne beløb. Vi har kun bundet pengene 7 år ad gangen. Så hvis, der er bedre investeringsmuligheder om 7 år, kan vi flytte på dem

Anmeld

6. august 2009

Vingummien

Emil har en børneopsparing hvor der ryger 500 ind på hver gang vi får børnepenge, og så lidt ved siden af hvis der er til det.
Han får den udbetalt når han bliver 21.

Så har han et par sparegrise hvor der ryger 50øre i og 1krone og 2 kroner i, så får han et stykke legetøj for dem når der ikke kan være flere deri.

Anmeld

6. august 2009

JustAnotherName

Dutte84 skriver:

Konfirmationskonto har jeg slet ikke haft tænkt på....  det er da helt klart et overvejelse... Vi sætter 100 kr ind pr. mdr til hun er 21... Og vi må maks sætte 3000.- ind om året...

Ja det er jo en dyr omgang, at holde sådan en fest.
Så vi besluttede meget tidligt, at vi ville lave en opsparing til det, og så får de en anden børneopsparing til dem selv 

Anmeld

6. august 2009

Mira0911

JustAnotherName skriver:

Ja det er jo en dyr omgang, at holde sådan en fest.
Så vi besluttede meget tidligt, at vi ville lave en opsparing til det, og så får de en anden børneopsparing til dem selv 

Det er faktisk godt tænkt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.