Børneopsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.081 visninger
31 svar
0 synes godt om
6. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Har I lavet børneopsparing til jeres børn?
Hvor meget sætter I ind på den?
Og har I bundet den til de fylder 18 eller 21?

Jeg har endnu ikke lavet nogen til mine børn
Men skal igang nu, er bare i tvivl hvor meget der skal sættes ind.
Er der ikke også et max for hvor meget man må sætte ind pr år?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

Bastian

På vores må der sættes max 3000 kr. ind om året, og det sætter vi ind på begge børns konto. De er bundet til 18 år.

Anmeld

6. august 2009

Sweet1978

Ja begge mine har indtil videre bundet til de er 18, men vi fik at vide det altid kunne ændres hvis de evt. ikke kan tage ansvar for pengene på det tidspunkt.

Mener også vi fik at vide det det med 3000. Men da jeg var sammen med Nadias far startede vi med 200 kr. pr måned da jeg så blev alene om det kom det ned til 100 kr. Nu hvor jeg har Danielle gav jeg hende et start beløb tilsvarende det Nadia havde fået mere det første år så det ender ens.

Jeg har jo nu fundet en ny man og han udtaler tit at når han kommer økonomisk ovenpå igen vil han gerne bidrage så med tiden får de nok mere ind. Og kommende fælles børn skal jo så bare have så det ender på samme beløb tilsidst.

Anmeld

6. august 2009

LotteN

Lærke har også en børneopsparring hvor der maks må sættes 3000 kr ind om året.
Vi sætter kun 50 kr ind om måneden og regner med den skal række til hun bliver 21.
Har sat beløbet så lavt, da vi regner med og skal have 2 børn mere og ikke vil gøre forskel. og 50 kr, ved vi godt kan undvære

Anmeld

6. august 2009

Malthesmoar

Har en alm børneopsparing som han har fået af Mormor & Morfar sætter Vi faktiskt ikke ind på

Derudover har Vi en alm konto hvor Jeg sætter penge ind på hver år han fylder et år mere...

Har en sparebøsse Jeg putter mønter i og det bliver til en hel del på et år

De penge tænker Vi at bruge når Malthe skal ha noget af lidt større værdi...ex seng mv

Mvh

Anmeld

6. august 2009

Mie A

Vi sætter 100 kr ind om måneden, på hver af ungernes børneopsparing og de kan hæve den når de bliver 18 år.

Anmeld

6. august 2009

SmørBlomstens Mor

Jeg sætter 150,- ind om måneden og den kan hæves når hun er 18 år

Anmeld

6. august 2009

A.

100 om måneden indtil han er 21år men vil sætte mere på et tidspunkt

Anmeld

6. august 2009

starsofheaven

ja vi har en, og vi sætter 500 kr ind hver måned og vi har sat den til hun er 21 år.

Anmeld

6. august 2009

JustAnotherName

Begge vores piger får sat 150 kroner ind på en opsparing hver måned,
men dem bruger VI FORÆLDRE til deres konfirmationsfest  

De har i stedet fået endnu en børneopsparing i dåbsgave af deres bedsteforældre. Og den røres der ikke ved - Det er helt og aldeles DERES!
Der går 100 kroner ind hver måned, og dem kan de hæve, når de bliver 18 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.