Jeres forhold til miljøet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

NinaNymannMadsen

Vi gør ikk så meget
Vi cykler eller går og tager bus hvis det nødvendigt
Vi vasker en gang om ugen men det bliver tørret i tørretumbler. Mad spild har vi ikk meget af,men sortere ikke
Slukker lys hvor det ikke er nødvendigt, slukker tidligt for varmen og tænder den sent

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Må indrømme jeg ikk rigtig tænker over det, men vores økonomi gør alligevel at vi lever okay ift miljøet. 

Vi har ikke tørretumbler,

vasker som en selfølge kun hele maskiner tøj og vasker ca 3 vaske om ugen.

Bruger neutral vaskepulver (mest for vores søns skyld)

ejer heller ikke en opvasker

laver madplaner så vi ikke skal handle konstant + vi ikke har madspild da der kun er købt det nødvendige.

Vi har ikke bil. 

Køber ikke synderligt meget kød tror jeg, måske 1,5kg i ugen ca.

Sorterer ikke affald, kun glas og batterier bliver sorteret for sig. Ved faktisk slet ikk hvordan man burde sortere det?  Men i vores går er der også kun affaldscontainere til "alt". 

Anmeld

16. marts 2014

Kløver

Glad Giraf skriver:

Tja, jeg er begynd at tænke rigtig meget over vores miljø og den måde det bliver ødelagt på...

Det gør at jeg tænker over måder at skåne vores miljø på, dvs: meget sparsomt brug at tørretumbler, og når den bliver brugt genbruges konsens vandet,
Vi vasker kun tøj nr ca halvanden uges mellemrum så der ikke er halve maskiner,
der ud over køber vi økologi,
har ikke bil/tager cyklen,
har mindst en kødfri dag om ugen og forsøger at spare på Vand og strøm
Samt sorterer affald

Synes det er uhyggeligt så lidt folk tænker over miljøet, tænker i over det? Eller er jeg en sær snegl helt alene??

Hvad gør du for at skåne? Man kan altid tage imod råd...

Og hvis bare en person mere begynder at tænke over tingene er det jo fantastisk <3

Vi fylder altid hele maskiner, mm der er noget som gør det skal vaskes for sig. Men vores vaskemaskine regner ud fra vægt hvor meget vaskepulver og vand der skal bruges vi bruger dog tørretumbler

Sparer strøm og el hvor vi kan
Vi bruger bilen, men jeg har også vilkår som gør det er nødvendigt.

Undgår madspild så meget som muligt og undgår at købe unødige ting og bruge flere resourcer end nødvendigt.
Minimerer brug af plastic, sølvpapir osv. Vi genbruger og sorterer affald.
Smider ikke affald i naturen

Anmeld

16. marts 2014

L&V

Jeg tænker ikke over det i den forstand, jeg gør mere ting fordi jeg syntes det virker mest rigtigt at gøre..

Vi har godt nok 2 biler men den ene står stille ½delen af året. Tørretumbleren og vaskemaskinen køre hverdag med fuld læs, men når vejret tillader det kommer det ud at hænge og det er lige så meget fordi jeg syntes det er lækkert..
Jeg gør kun rent i brun sæbe da jeg hader lugten af parfumeret rengøringsmiddel og vasker kun tøj i neutral af samme grund..
Vi sautere meget skral men det er lige så meget fordi der ikke er plads i skraldespanden..
Køber oftest dansk og gerne lokalt.. ikke økologisk og det er helt bevidst.
Vi har sænkning på vores termostater det spare en masse penge samt vi lufter en masse ud, det spare os. Vi har et stort spabad som vi flittigt bruger men så er vi også i alle 4 så på den måde spare vi jo alligevel et par brusebade. Vi har suppe dag 1 gang om ugen da det tømmer køleskabet godt ud og hjælper os lidt på figuren

Anmeld

16. marts 2014

CaWi

Glad Giraf skriver:

Tja, jeg er begynd at tænke rigtig meget over vores miljø og den måde det bliver ødelagt på...

Det gør at jeg tænker over måder at skåne vores miljø på, dvs: meget sparsomt brug at tørretumbler, og når den bliver brugt genbruges konsens vandet,
Samt sorterer affald

Synes det er uhyggeligt så lidt folk tænker over miljøet, tænker i over det? Eller er jeg en sær snegl helt alene??

Og hvis bare en person mere begynder at tænke over tingene er det jo fantastisk <3

Vi gør lidt. Helt klart ikke nok i følge mange, men vi gør hvad vi synes vi kan i vores hverdag.

Vi sorterer vores skrald i bio affald og almindeligt affald.
Vi sorterer glas, dåser, reklamer og pap.
Vi vasker kun tøj når maskinen er fuld, og jeg bruger så lidt vaske og skyllemiddel som muligt.

Når det er sagt, så har vi to biler, da det ikke kan fungere med offentlig transport. Vi køber kun øko hvis det er billigere eller samme pris som det alm.

Anmeld

16. marts 2014

Annette A

Ja tænker meget over miljøet, men synes nogen gange det kan være svært at efterkomme.

Fx. har jeg aldrig før brugt skyllemiddel til mit vasketøj, men eddikke i stedet men vores vand er meget hårdt her, så eddikken virker ikke godt nok og må bruge skyllemiddel for ikke at få helt stift tøj, men køber så noget miljøvenligt noget.

Når jeg vasker fylder jeg altid maskinen helt op og vasker kun på 90 grader når det er meget nødvendigt. Opvaskemaskinen vasker også op på højest 50 grader og alt hvad vi køber af rengøringsmidler er miljøvenlige. Bruger aldrig tørretumbler.

Vi kunne aldrig finde på at bruge luftfriskere eller de der toiletblokke man kan komme i toilettet eller andre unødvendige rengøringsmidler. Det skal være så mildt som muligt.

Vi kører aldrig bilen på korte ture, men tager cyklen eller går. Når vi handler i vores lokale butikker sker det også til fods eller på cykel.

Vi tænker over hvad vi smider i skraldespanden og hvad der ikke hører til der og vi smider ikke mad ud men gemmer rester og fryser brød ned hvis vi har for meget mv.

Bruger aldrig parfume og bruger miljømærkede produkter hvadenten det gælder shampoo, cremer og makeup.

Tænker over hvor meget vand vi bruger også selvom det går over fællesudgifterne og sørger for at spare på strømmen og købe de energivenlige produkter og hvidevarer.

MEN er ikke tilfreds med vores indkøb af mad. Der burde det være mere økologisk og med tanke på dyrevelfærd men det har vi simpelthen ikke råd til endnu desværre. Det ændrer sig forhåbentlig når vi begge er i arbejde en dag. Samtidigt kunne det også være dejligt om emballage til varer ikke var så omfattende og køber fx aldrig opvasketabs med papir omkring der skal smides ud, men køber det med vandopløselig folie. Det er nu også nemmere og mere praktisk bare at kunne komme tabletten i.

Så ja ligesom dig tænker jeg også meget over at ville gøre det bedre, men det er ikke altid helt så enkelt, men man kan komme langt ved at tænke over en masse småting i hverdagen der bliver til mange ting hvis vi alle gør en indsats.

Anmeld

16. marts 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Mor11 skriver:

Må indrømme jeg ikk rigtig tænker over det, men vores økonomi gør alligevel at vi lever okay ift miljøet. 

Vi har ikke tørretumbler,

vasker som en selfølge kun hele maskiner tøj og vasker ca 3 vaske om ugen.

Bruger neutral vaskepulver (mest for vores søns skyld)

ejer heller ikke en opvasker

laver madplaner så vi ikke skal handle konstant + vi ikke har madspild da der kun er købt det nødvendige.

Vi har ikke bil. 

Køber ikke synderligt meget kød tror jeg, måske 1,5kg i ugen ca.

Sorterer ikke affald, kun glas og batterier bliver sorteret for sig. Ved faktisk slet ikk hvordan man burde sortere det?  Men i vores går er der også kun affaldscontainere til "alt". 

I mit område har vi nu tre forskellige affaldsspande: dagrenovation, grønt affald og papir. Derudover så sorterer vi plastik, pap, glas, metal, farligt affald og elektronik fra. Det kommer på genbrugsstationen når der ligesom er nok. 

Det vigtigste er at man har steder hvor man kan komme hen med affaldet, som i en separat pose, spand eller andet. Ellers så er det for nemt bare at smide det i den almindelige skraldespand. Vi er ikke fanatiske herhjemme, og hvis det er for besværligt at rense eller skille ad, så bliver det bare smidt ud. 

Når i nu kun har en container, så ville jeg prioritere, udover det i gør allerede, papir og pap. Det er forholdsvis nemt at sortere fra.

Anmeld

16. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

I mit område har vi nu tre forskellige affaldsspande: dagrenovation, grønt affald og papir. Derudover så sorterer vi plastik, pap, glas, metal, farligt affald og elektronik fra. Det kommer på genbrugsstationen når der ligesom er nok. 

Det vigtigste er at man har steder hvor man kan komme hen med affaldet, som i en separat pose, spand eller andet. Ellers så er det for nemt bare at smide det i den almindelige skraldespand. Vi er ikke fanatiske herhjemme, og hvis det er for besværligt at rense eller skille ad, så bliver det bare smidt ud. 

Når i nu kun har en container, så ville jeg prioritere, udover det i gør allerede, papir og pap. Det er forholdsvis nemt at sortere fra.

Hmm okay. Men kan jo ikk komme af med papir og pap så. Vi har ikke en genbrugsstation eller losseplads i baghaven (har slet ikk en have)  Og har slet ikke plads til at opbevare det. 

Anmeld

16. marts 2014

BabyMus

Glad Giraf skriver:

Samt sorterer affald

Jeg er medlem af WWF og har været det i 10 år, gælder det?

Ej spørg til side. Jeg gør flere af de ting du skriver der, men det er ikke fordi jeg decideret tænker over at det er for miljøets skyld, det er mere bare sund fornuft. Sparer på el og vand, jamen det gør jeg da, men mere fordi det er dumt andet synes jeg.

Vasker også kun en gang hver anden uge, men det er mere økonomien i det, da jeg ikke gider gå ned og sætte en halv maskine over da jeg skal betale det samme for en maskine om jeg har en ting i eller om den er fyldt op.

Økologi er for det første for dyrt og jeg bryder mig heller ikke om smagen på alting. Økologisk mælk kan jeg slet ikke klare smagen af. Grønt og frugt bliver for hurtigt dårligt. Så nej, ingen økologi her.

Og cyklen bliver brugt flittigt, men jeg har nu heller ingen bil, så det er ligesom mere derfor.

Vi har affaldspande til køkkenaffald og så er der et skralderum til brændbart, metal, glas osv. her hvor jeg bor. Så de ting ryger selvfølgelig over i det andet rum, men alt "almindeligt" skrald ryger bare i skraldespanden og ned i containeren.

Så alt i alt ikke noget jeg decideret tænker på, mere bare sund fornuft og økonomi.

Anmeld

16. marts 2014

Lullaby

Glad Giraf skriver:

Vi sparer også på rengørings midler, nu er jeg ret ny i spare tingene, men mange ting har jeg altid gjort fordi sådan er jeg opdraget

Hvor meget sorterer du affaldet i? Vi sorterer primært glas, papir og batterier fra... Men overvejer lidt en kompost bunke

Glas, metal, papir, pap, flasker, plast, hård plast, dunke, dåser, batterier og tøj. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.