Jeg ejer ikke en tørretumbler, og flere familiemedlemmer syntes jeg er direkte tosset at fravælge den. Men den ødelægger miljøet så meget. Jeg vasker tøj 2-3 gange om ugen. Har en sort/mørk, en hvid/lys kulør og ofte en 60 vask. Alt bliver tørret udenfor på tørrestativ. En overdækkede terrasse kan gøre meget, og så længe selve fugten kommer ud af tøjet, så kan det sagtens lige stå og tørre fra aftenen, til næste dag inde i stuen
Vi sortere aviser/reklamer fra, dåser, glas og store bakker feks fra 2-3 kg hk okse bliver vasket af, så de kan ryge i plast skraldespanden. Opvaskimaskinen kører når den er fuld. Tingene skylles ikke af, så længe den holdes lukkes tørrer gamle madrester ikke ind, og går af i vask
Bruger eddike som skyllemiddel, med mindre jeg har en forfærdelig lugt jeg absolute ikke kan komme af med i tøjet. En skyllemiddel kan holde i flere år herhjemme. Bruger helst eddike som rengørringsmiddel, med mindre andet skal bruges, som feks vores gulv.
har vi en vandhane der drypper stiller jeg en spand hen under, og bruger vandet til at skylle ud med i toilettet.
genbruger bæreposer altid. Og igen, bæreposer der må lade livet, bliver smidt i en plast skraldespand. Jeg genbruger så vidt det er muligt. Kold vand fra hanen, inden det når frem er der løbet et par liter igennem. Der fyldes vandflasker op, sættes i køleskabet, så oftest er der kold vand i køleskabet.
Da manden arbejder over 50 km hjemmefra har han bilen, kører langt på liter. Jeg har cyklen som bruges hver dag. Jeg aflevere Lilje om morgenen, snupper bussen de 2 dage jeg arbejder, og henter Lilje på cykel igen. Så vidt det er muligt handler jeg, så at bilen næsten kun kører lange turer hvor cyklen måske ikke kan komme på tale...