Jeres forhold til miljøet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

Glad Giraf

LinLin skriver:

Jeg gør ALT forkert kan jeg se

Vi har TO biler og det er vi nødt til!
Vi Tørretumbler alt der kan tåle det for at spare tid
Vi Køber kun økologisk hvis det koster det samme eller mindre end ikke-økologisk
Vi vasker et par maskiner om ugen - men de er altid fulde
Vi har også opvaskemaskine, fordi det er nemmere!

Vi smider klart for meget mad ud - det er sådan set det eneste jeg gerne ville ændre på!

Så sikke noget

Vi køber heller ikke alt økologisk, men vi prøver at få det så meget ind som økonomien tillader det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

Glad Giraf

Chris86 skriver:

Tænker og tænker....
Herhjemme er det en selvfølge, at man ikke vasker halve maskiner.
Vi har slet ingen tørretumbler..
Nogle ting køber vi økologisk..
Affald blir såmænd også sorteret som selvfølge...
Vi køber slet ik så meget kød og generelt prøver vi ikke at smide for meget ud... Og om sommeren har vi køkkenhaven

For mig ligger mange af tingene også naturligt, også derfor det kunne være fedt at få lidt flere ideer

Synes bare man ser meget affald rundt omring i naturen selvom der er mange skraldespande, kæmpe skorstene der oser konstant osv osv osv...

Anmeld

16. marts 2014

2721

Netop respekten for miljøet, synes bare der er så mange der mangler den...

Kan ikk huske det præcise tal, men mener det er 9 millioner cigaret skodder der bliver smidt HVER DAG, i Danmark... Det er skræmmende synes jeg

Jeg tror faktisk de færreste tænker over det og som teenagere gjorde jeg heller ikke og overvejede aldrig hvem fer egentlig ryddet op i naturen

Men som jeg er blevet ældre fylder det meget hos mig.

Jeg har det meget svært med manges meget afslappede holdning til materielle goder og brug smidvæk og prøver virkelig at lære min søn at man ikke bare lader vandkanten løbe, frådser med papiret og jeg er hende der handler ind med indløbsnet og jeg føler ikke behovet for at eje en tørretumbler og mit tv får ikke bare lov at køre, bruger sparepærer og elspareskinner

Haha nu går jeg vidst helt i selvsving.
Men det er klart noget der er vigtigt for mig og min kæreste er nok mere i den anden grøft, han synes det virker nærigt, tilgengæld har han lært mig ALDRIG at smide mit tyggegummi( hvilket jeg har kunnet finde på før, hvis jeg havde ledt længe efter en skraldespand uden held)

Anmeld

16. marts 2014

B&J

jeg tænker ikke over det bevist men gør en masse af de ting du gør--

vi har ingen bil så vi cykler eller går.

vaskemaskinen er altid fyldt inden jeg tætter den igang

vi laver tit engang om ugen af rester fra ugen der gik

men men men vores tørretumbler elsker jeg den spare tid men til gængæld bruger jeg snoren uden for om sommeren

Anmeld

16. marts 2014

Glad Giraf

2721 skriver:

Jeg tror faktisk de færreste tænker over det og som teenagere gjorde jeg heller ikke og overvejede aldrig hvem fer egentlig ryddet op i naturen

Men som jeg er blevet ældre fylder det meget hos mig.

Jeg har det meget svært med manges meget afslappede holdning til materielle goder og brug smidvæk og prøver virkelig at lære min søn at man ikke bare lader vandkanten løbe, frådser med papiret og jeg er hende der handler ind med indløbsnet og jeg føler ikke behovet for at eje en tørretumbler og mit tv får ikke bare lov at køre, bruger sparepærer og elspareskinner

Haha nu går jeg vidst helt i selvsving.
Men det er klart noget der er vigtigt for mig og min kæreste er nok mere i den anden grøft, han synes det virker nærigt, tilgengæld har han lært mig ALDRIG at smide mit tyggegummi( hvilket jeg har kunnet finde på før, hvis jeg havde ledt længe efter en skraldespand uden held)

Jeg har heller ikk altid tænkt over det, men når man ser de ting der sker i forhold til naturekatastrofer så bliver man nødt til at tænke sig om en ekstra gang

Godt jeg aldrig tygger tyggegummi, for ja sådan en tyggegummi der har mistet smagen gider man ikk rende rundt med hehe

Anmeld

16. marts 2014

Glad Giraf

B&J skriver:

jeg tænker ikke over det bevist men gør en masse af de ting du gør--

vi har ingen bil så vi cykler eller går.

vaskemaskinen er altid fyldt inden jeg tætter den igang

vi laver tit engang om ugen af rester fra ugen der gik

men men men vores tørretumbler elsker jeg den spare tid men til gængæld bruger jeg snoren uden for om sommeren

Har læst flere der laver en reste dag... Som regel tager vi rester med i madpakken, men efter jeg er startet i skole der ingen mikroovn har er det ikk altid sp spændende...

Så hvordan gør du rent praktisk? Fryser rester ned i løbet af ugeb og laver buffet eller hvordan?

Anmeld

16. marts 2014

2721

Glad Giraf skriver:

Jeg har heller ikk altid tænkt over det, men når man ser de ting der sker i forhold til naturekatastrofer så bliver man nødt til at tænke sig om en ekstra gang

Godt jeg aldrig tygger tyggegummi, for ja sådan en tyggegummi der har mistet smagen gider man ikk rende rundt med hehe

Han viste mig et billed af en død fugl der havde forsøgt at spise et tyggegummi fra jorden
Det kunne jeg ikke bære

Anmeld

16. marts 2014

bøllen

Tja, jeg er begynd at tænke rigtig meget over vores miljø og den måde det bliver ødelagt på...

Det gør at jeg tænker over måder at skåne vores miljø på, dvs: meget sparsomt brug at tørretumbler, og når den bliver brugt genbruges konsens vandet,
Vi vasker kun tøj nr ca halvanden uges mellemrum så der ikke er halve maskiner,
der ud over køber vi økologi,
har ikke bil/tager cyklen,
har mindst en kødfri dag om ugen og forsøger at spare på Vand og strøm
Samt sorterer affald

Synes det er uhyggeligt så lidt folk tænker over miljøet, tænker i over det? Eller er jeg en sær snegl helt alene??

Hvad gør du for at skåne? Man kan altid tage imod råd...

Og hvis bare en person mere begynder at tænke over tingene er det jo fantastisk <3

Tænker over det i det små. Cykler når det er muligt. Bruger yderst sjældent tørretumbler. Har ikke unødvendigt lys tændt. Går ind for genbrug af ting. Prøver at mindske vores overforbrug af unødvendige ting . Smider ikke affald i naturen ( og lærer vores børn det samme ) 

Anmeld

16. marts 2014

B&J

Glad Giraf skriver:

Har læst flere der laver en reste dag... Som regel tager vi rester med i madpakken, men efter jeg er startet i skole der ingen mikroovn har er det ikk altid sp spændende...

Så hvordan gør du rent praktisk? Fryser rester ned i løbet af ugeb og laver buffet eller hvordan?

ang hvad rester det er hvis det er grøntsager som porre broccoli jamen så er der til tærte og kød der spiser vi det tit det sidste dagen efter i går fik vi raclette og der er kylling og bacon chamiong tilbage jamen så laver vi da lige en gryderet så er de penge også sparet og elsker rester

Anmeld

16. marts 2014

VIPpigen

Jeg ejer ikke en tørretumbler, og flere familiemedlemmer syntes jeg er direkte tosset at fravælge den. Men den ødelægger miljøet så meget. Jeg vasker tøj 2-3 gange om ugen. Har en sort/mørk, en hvid/lys kulør og ofte en 60 vask. Alt bliver tørret udenfor på tørrestativ. En overdækkede terrasse kan gøre meget, og så længe selve fugten kommer ud af tøjet, så kan det sagtens lige stå og tørre fra aftenen, til næste dag inde i stuen

Vi sortere aviser/reklamer fra, dåser, glas og store bakker feks fra 2-3 kg hk okse bliver vasket af, så de kan ryge i plast skraldespanden. Opvaskimaskinen kører når den er fuld. Tingene skylles ikke af, så længe den holdes lukkes tørrer gamle madrester ikke ind, og går af i vask

Bruger eddike som skyllemiddel, med mindre jeg har en forfærdelig lugt jeg absolute ikke kan komme af med i tøjet. En skyllemiddel kan holde i flere år herhjemme. Bruger helst eddike som rengørringsmiddel, med mindre andet skal bruges, som feks vores gulv.

har vi en vandhane der drypper stiller jeg en spand hen under, og bruger vandet til at skylle ud med i toilettet.

genbruger bæreposer altid. Og igen, bæreposer der må lade livet, bliver smidt i en plast skraldespand. Jeg genbruger så vidt det er muligt. Kold vand fra hanen, inden det når frem er der løbet et par liter igennem. Der fyldes vandflasker op, sættes i køleskabet, så oftest er der kold vand i køleskabet.

Da manden arbejder over 50 km hjemmefra har han bilen, kører langt på liter. Jeg har cyklen som bruges hver dag. Jeg aflevere Lilje om morgenen, snupper bussen de 2 dage jeg arbejder, og henter Lilje på cykel igen. Så vidt det er muligt handler jeg, så at bilen næsten kun kører lange turer hvor cyklen måske ikke kan komme på tale...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.