D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Glad Giraf skriver:
Tja, jeg er begynd at tænke rigtig meget over vores miljø og den måde det bliver ødelagt på...
Det gør at jeg tænker over måder at skåne vores miljø på, dvs: meget sparsomt brug at tørretumbler, og når den bliver brugt genbruges konsens vandet,
Vi vasker kun tøj nr ca halvanden uges mellemrum så der ikke er halve maskiner,
der ud over køber vi økologi,
har ikke bil/tager cyklen,
har mindst en kødfri dag om ugen og forsøger at spare på Vand og strøm
Samt sorterer affald
Synes det er uhyggeligt så lidt folk tænker over miljøet, tænker i over det? Eller er jeg en sær snegl helt alene?? 
Hvad gør du for at skåne? Man kan altid tage imod råd...
Og hvis bare en person mere begynder at tænke over tingene er det jo fantastisk <3
Jeg tænker ikke videre over det, men kan se at jeg faktisk gør mange af de samme ting som dig. - Dog med en lidt anden motivation.
Bruger slet ikke tørretumbler (Mest fordi den skal jeg betale for men har gratis vask)
Vasker tøj når der er til mindst en hel maskine. (Mest fordi jeg ikke gider slæbe tøjet ned i kælderen fra 2. sal oftere)
Har ikke bil, så cykler og tager offentlig transport.
Sparer på vand og strøm, men mest for at spare på regningen.
Økologi køber jeg ikke, da det er alt for dyrt til mit lille budget.
Det er ikke sådan jeg planlægger mindst en kødfri dag om ugen, men til gengæld gør jeg meget for at undgå madspild. Køber kun det jeg har brug for, smider ikke rester ud, osv.
Jeg sortere heller ikke affald. Kan ikke rigtig se pointen i det når det alligevel ryger i den samme container nede i gården.
Så selvom jeg egentlig til daglig ikke tænker noget videre over det, så kan jeg da se på det hele at jeg alligevel gør lidt 
Anmeld