Jeres forhold til miljøet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
30 svar
5 synes godt om
16. marts 2014

Glad Giraf

Tja, jeg er begynd at tænke rigtig meget over vores miljø og den måde det bliver ødelagt på...

Det gør at jeg tænker over måder at skåne vores miljø på, dvs: meget sparsomt brug at tørretumbler, og når den bliver brugt genbruges konsens vandet,
Vi vasker kun tøj nr ca halvanden uges mellemrum så der ikke er halve maskiner,
der ud over køber vi økologi,
har ikke bil/tager cyklen,
har mindst en kødfri dag om ugen og forsøger at spare på Vand og strøm
Samt sorterer affald

Synes det er uhyggeligt så lidt folk tænker over miljøet, tænker i over det? Eller er jeg en sær snegl helt alene??

Hvad gør du for at skåne? Man kan altid tage imod råd...

Og hvis bare en person mere begynder at tænke over tingene er det jo fantastisk <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Glad Giraf skriver:

Tja, jeg er begynd at tænke rigtig meget over vores miljø og den måde det bliver ødelagt på...

Det gør at jeg tænker over måder at skåne vores miljø på, dvs: meget sparsomt brug at tørretumbler, og når den bliver brugt genbruges konsens vandet,
Samt sorterer affald

Synes det er uhyggeligt så lidt folk tænker over miljøet, tænker i over det? Eller er jeg en sær snegl helt alene??

Og hvis bare en person mere begynder at tænke over tingene er det jo fantastisk <3

Jeg tænker ikke videre over det, men kan se at jeg faktisk gør mange af de samme ting som dig. - Dog med en lidt anden motivation.

Bruger slet ikke tørretumbler (Mest fordi den skal jeg betale for men har gratis vask)

Vasker tøj når der er til mindst en hel maskine. (Mest fordi jeg ikke gider slæbe tøjet ned i kælderen fra 2. sal oftere)

Har ikke bil, så cykler og tager offentlig transport.

Sparer på vand og strøm, men mest for at spare på regningen.

Økologi køber jeg ikke, da det er alt for dyrt til mit lille budget.

Det er ikke sådan jeg planlægger mindst en kødfri dag om ugen, men til gengæld gør jeg meget for at undgå madspild. Køber kun det jeg har brug for, smider ikke rester ud, osv. 

Jeg sortere heller ikke affald. Kan ikke rigtig se pointen i det når det alligevel ryger i den samme container nede i gården. 

Så selvom jeg egentlig til daglig ikke tænker noget videre over det, så kan jeg da se på det hele at jeg alligevel gør lidt

Anmeld

16. marts 2014

Pcokate

Glad Giraf skriver:

Samt sorterer affald

Jeg tænker over det men synes det er sært med det der sortering og økologi. Det køres/sejles/flyves "verden" rundt og det kan vel heller ikke være særligt godt? 

Der har faktisk været et program hvor de vidste at det være være (miljø og kroner ) at sortere end bare at brænde lortet af (eller hvad de nu gjorde før). 

Men når det er sagt prøver jeg at købe dansk, vasker aldrig lidt af gangen og har hverken bil eller tørretumbler. Nogle ting er bevidste og andre valgt fordi jeg er en fattigrøv

Anmeld

16. marts 2014

Lullaby

Vi sorterer al vores affald. 

Bruger minimalt af rengøringsprodukter - når vi gør er det svanemærkede.

Vasker sjældent halve maskiner.

Men udover det så tror jeg ikke vi gør så meget.

Økologi har vi sparsomt råd til. Vi har 2 biler da vi ikke kan komme på arbejde ellers. Bruger tørretumbler da vores dagligdag også skal hænge sammen. 

Anmeld

16. marts 2014

2721

Jeg tænker en hel del over det og er de sidste par år blevet endnu mere bevidst omkring det.

Min årsager er mange, økonomiske, ønsket om at lære min søn at være økonomisk og respekten for miljøet, dyrene osv.

Samtidig ligger det bare naturligt for mig ikke at frådse, med mad og strøm, da jeg synes jeg ikke bryder mig om at smide mad ud, lade lyset være tændt hvis jeg ikke bruger det osv.

Og ja, så tænker jeg da på min søns fremtid og hans børn osv os

Anmeld

16. marts 2014

Glad Giraf

Lullaby skriver:

Vi sorterer al vores affald. 

Bruger minimalt af rengøringsprodukter - når vi gør er det svanemærkede.

Vasker sjældent halve maskiner.

Men udover det så tror jeg ikke vi gør så meget.

Økologi har vi sparsomt råd til. Vi har 2 biler da vi ikke kan komme på arbejde ellers. Bruger tørretumbler da vores dagligdag også skal hænge sammen. 

Vi sparer også på rengørings midler, nu er jeg ret ny i spare tingene, men mange ting har jeg altid gjort fordi sådan er jeg opdraget

Hvor meget sorterer du affaldet i? Vi sorterer primært glas, papir og batterier fra... Men overvejer lidt en kompost bunke

Anmeld

16. marts 2014

Glad Giraf

2721 skriver:

Jeg tænker en hel del over det og er de sidste par år blevet endnu mere bevidst omkring det.

Min årsager er mange, økonomiske, ønsket om at lære min søn at være økonomisk og respekten for miljøet, dyrene osv.

Samtidig ligger det bare naturligt for mig ikke at frådse, med mad og strøm, da jeg synes jeg ikke bryder mig om at smide mad ud, lade lyset være tændt hvis jeg ikke bruger det osv.

Og ja, så tænker jeg da på min søns fremtid og hans børn osv os

Netop respekten for miljøet, synes bare der er så mange der mangler den...

Kan ikk huske det præcise tal, men mener det er 9 millioner cigaret skodder der bliver smidt HVER DAG, i Danmark... Det er skræmmende synes jeg

Anmeld

16. marts 2014

Chris86

Glad Giraf skriver:

Samt sorterer affald

Tænker og tænker....
Herhjemme er det en selvfølge, at man ikke vasker halve maskiner.
Vi har slet ingen tørretumbler..
Nogle ting køber vi økologisk..
Affald blir såmænd også sorteret som selvfølge...
Vi køber slet ik så meget kød og generelt prøver vi ikke at smide for meget ud... Og om sommeren har vi køkkenhaven

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

Jeg gør ALT forkert kan jeg se

Vi har TO biler og det er vi nødt til!
Vi Tørretumbler alt der kan tåle det for at spare tid
Vi Køber kun økologisk hvis det koster det samme eller mindre end ikke-økologisk
Vi vasker et par maskiner om ugen - men de er altid fulde
Vi har også opvaskemaskine, fordi det er nemmere!

Vi sorterer kun i papir-pap-batterier - alt andet ryger i skraldespanden... 

Vi smider klart for meget mad ud - det er sådan set det eneste jeg gerne ville ændre på!

Så sikke noget

Anmeld

16. marts 2014

Glad Giraf

Pcokate skriver:

Jeg tænker over det men synes det er sært med det der sortering og økologi. Det køres/sejles/flyves "verden" rundt og det kan vel heller ikke være særligt godt? 

Der har faktisk været et program hvor de vidste at det være være (miljø og kroner ) at sortere end bare at brænde lortet af (eller hvad de nu gjorde før). 

Men når det er sagt prøver jeg at købe dansk, vasker aldrig lidt af gangen og har hverken bil eller tørretumbler. Nogle ting er bevidste og andre valgt fordi jeg er en fattigrøv

Man kan godt få dansk økologi, det bliver ikk fragtet så langt, med mindre det bliver sendt til andre lande? Er ret ny inden for feltet, men vil gerne gøre lidt ekstra for miljøet...

Er det virkeligt slemmerne at sortere glas, papir og batterier for sig f.eks end at blande det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.