Anonym skriver:
Jeg har lige brug for luft.
Jeg har været til forældremøde i går aftes på mit barns skole. Jeg er den første der kommer og jeg finder en plads og sætter mig ned. Der er ikke et stort bord, men flere små. En efter en kommer de andre forældre ind, nogen hilser, og de sætter sig ned ved de andre borde. Da tidspunktet for mødestart kommer+der ikke er flere der kommer ind i klassen, går det op for mig, at der ikke er nogen, der har valgt at sidde ved "mit" bord. Så jeg sidder helt alene. Mens jeg sidder der, kan jeg mærke at tårerne presser sig på. Jeg har mest af alt lyst til at gå, men jeg vælger at blive.
Hvad ville I have gjort, hvis I havde været i den samme situation?
Hvad mener I om det, jeg her har fortalt?
Jeg har brug for nogle input - ja hvad som helst
.
Jeg kan sagtens følge dig og har også prøvet det selv.... og det er hamrende træls, jeg tænker så ikke helt på samme måde som dig, at det som sådan er for at "mobbe" men mere at de har nok i sig selv et eller andet sted... og kan se via nogle af dine andre indlæg at vi bestemt ikke er ens, for jeg er alt andet end en udadvendt person... jeg har det ikke godt i store forsamlinger, men det betyder ikke at jeg ikke ønsker at være en del at det, jeg er bare super dårlig til smalltalk...og de gange jeg så "bare" har sat mig hen til et andet bord og prøvet er det bare svært at få et ord indført, og jeg ender med at føle mig lidt ignoreret....derfor kan jeg bare godt blive træt at den der klikedannelse, der ofte opstår i sådanne forældregrupper for det er netop et problem for en tilflytter der ikke lige har gået i skole eller what ever med de andre forældre... det gør det super svært at komme ind i Forældregruppen så at sige... heldigvis er det ikke det samme på børneplan, men jeg kan fornemme det i begge klasser... og vi har ikke nogle lærere og lign. der gør noget for at ryste forældre sammen... og i den ene klasse er min kæreste med i forældrerådet i klassen og seneste arrangement endte med at blive aflyst da ingen udenfor forældrerådet havde meldt tilbage/meldt sig til...
igen leder det mine tanker hen på at folk har nok i sig selv, og ikke har overskud til andre...
Syntes det er træls, men jeg fortsætter med at deltage og prøve for mine børns skyld...
Men sidste skud på stammen starter også lige om lidt, så vi må se hvordan den klasse bliver...
Qnuz
Anmeld