hvornår gammel nok til at rejse alene med tog??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2014

TNBC

charthys skriver:

alle jer der trækker på det og siger måske, - lad mig stille et konkret spørgsmål.

Ville I lade jeres 9-årige tage med tog i 3½ time alene?? For når det er ens eget barn der står i det, er følelserne nok noget andet... ;-)

Jeg har ikke en 9årig og man kan ikke sige det med 100% sikkerhed før man står i det.

men det kommer an på barnet. børn er forskellige, nogen kan, andre kan ikke.

så man skal se og snakke med barnet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2014

2721

Jeg har været 8 år da jeg selv tog div s-tog til skole og hjem til venner osv. Og det er da gået galt et par gange, en gang tog jeg det forkerte tog, en anden gang glemte jeg og stå af osv, men i betragtning af jeg gjorde det flere gange dagligt 5 dage om ugen var det jo små ting.

Men tiden er en anden og jeg ville personligt ikke lade min søn rejse alene med offentlig transort i den alder.
Du kender din dreng bedst og hvis din mavefornemmelse sig nej, så tror jeg du har ret i den

Anmeld

13. marts 2014

twinny

Nej det ville jeg simpelthen ikke turde. 

Anmeld

13. marts 2014

merethe

Profilbillede for merethe
charthys skriver:

Min ex-mand, der er far til min søn, har rejst spørgsmålet om hvorvidt han er ved at være gammel nok til at rejse alene med toget, - altså UDEN DSB børneguide. Alene i en togvogn fuld af fremmede mennesker i 3½ time på tværs af landet.

Han er 9 år, og det skal siges at han har kørt med tog sammen med børneguiden på den strækning i over 4 år, men alligevel.

Jeg må indrømme at jeg stejler ved tanken om at give ham ansvar for sig selv i så lang tid i et miljø hvor så mange ting kan ske, men er jeg bare pylret??

Jeg har selv en 9 årig og jeg ville ikke lade ham køre selv med toget.

Anmeld

13. marts 2014

loop

Morgensol skriver:

Det er lidt forskelligt, og det ka være svært at se hvor unge de er, men den yngste jeg har haft vil jeg tro var omkring 6-7 år.. Han var ved at køre for langt! Forældrene nåede at stoppe togføreren inden han fløjtede og så måtte de ind og lede efter ham i toget! 

Det er jo også små børn.

Du skriver at du er togfører. Ved du om der er nogle regler for hvor gamle børn skal være for at rejse alene?

Anmeld

29. marts 2014

BinaMor

nej jeg ville ikke.

er også uenig i når folk skriver "da jeg var barn gjorde jeg det..." for 20 år siden var tiden en anden, kulturen en anden og vi var som børn mere uafhænigige generelt. det kan ikke samlignes med idag

Anmeld

29. marts 2014

ette1987

Uh nej får dårlige nerver ved tanken.. En 9 årig er for lille til det ansvar! Ihvertfald i min verden

Anmeld

30. marts 2014

Fru Ebied

charthys skriver:

Min ex-mand, der er far til min søn, har rejst spørgsmålet om hvorvidt han er ved at være gammel nok til at rejse alene med toget, - altså UDEN DSB børneguide. Alene i en togvogn fuld af fremmede mennesker i 3½ time på tværs af landet.

Han er 9 år, og det skal siges at han har kørt med tog sammen med børneguiden på den strækning i over 4 år, men alligevel.

Jeg må indrømme at jeg stejler ved tanken om at give ham ansvar for sig selv i så lang tid i et miljø hvor så mange ting kan ske, men er jeg bare pylret??

Da jeg var 7 år blev mindre forældre skilt.

Jeg blev boende i Nordjylland med min far, min mor flyttede til Århus.

Min bror på 9, og jeg skulle tage toget ned til min mor.

Jeg var SÅ bange.

Bange for vi kom af det forkerte sted, bange for min mor ikke var på stationen, bange for dørene ikke kunne åbne osv.

Så længe jeres søn ikke selv giver udtryk for at han ønsker at rejse alene, så brug børneguiden!!

Han skal nok selv melde ud når han er klar, for på et tidspunkt bliver det pinligt, plat og latterligt at følges med en barnlig voksen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.