hvornår gammel nok til at rejse alene med tog??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2014

TNBC

charthys skriver:

Min ex-mand, der er far til min søn, har rejst spørgsmålet om hvorvidt han er ved at være gammel nok til at rejse alene med toget, - altså UDEN DSB børneguide. Alene i en togvogn fuld af fremmede mennesker i 3½ time på tværs af landet.

Han er 9 år, og det skal siges at han har kørt med tog sammen med børneguiden på den strækning i over 4 år, men alligevel.

Jeg må indrømme at jeg stejler ved tanken om at give ham ansvar for sig selv i så lang tid i et miljø hvor så mange ting kan ske, men er jeg bare pylret??

altså de kan kører med børneguide op til de er 15år, så DSB synes jo nok at man ikke bør være meget yngre end 15, før man kører alene på lange ture. Så 9år er nok tidligt nok. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2014

Morgensol

Bshizzle skriver:

Jeg viste slet ikke der var noget der hed/er Børneguiden i DSB togene 

Her hjemme har vi osse haft snakken om hvornår den store dreng (som er 8 år) er klar til at tá toget alene hjem til hans Bedstemor. 

Men jeg tør simpelhen ikke sende ham afsted 

Nok kan han sidde stille, høre hva der blir sagt i højtaleren, ignorer folk hvis de er fremmede.. 

Men TÆNK hvis alt dette kunne glippe og han kommer af på en forkert station 

Så helt sikkert.. Hvis han kender Børneguiden, så ville jeg holde mig tildet hvis der er det rigtige personale tiæ at holde styr på børnene og få dem af på den rette station 

Er der en Børneguide mellem Middelfart og Esbjerg??! 

Jeps det er der, det koster lidt ekstra, men til gengæld er der voksne til at se efter ungerne og en hel afdeling er spærret af! Man skal bestille plads og kvittere ved aflevering og afhentning. 

Anmeld

13. marts 2014

Sisse Vinther

Jeg rejste første gang fra Nykøbing F. Station til Valby Station med 1 skift da jeg lige var fyldt 10.
Syntes det var kaotisk, men min mor bad togmanden om at fortælle hvornår jeg skulle af, og vise mig hvilket tog jeg så skulle ind i næste gang, og så gik det.

Anmeld

13. marts 2014

Morgensol

loop skriver:

Det lyder ikke rart for de børn. Hvor gamle er de?

T.s. Jeg synes det Ciss skriver lyder meget fornuftigt. Hvad er grunden til at han ikke bare kan fortsætte med at køre med børneguide?

Det er lidt forskelligt, og det ka være svært at se hvor unge de er, men den yngste jeg har haft vil jeg tro var omkring 6-7 år.. Han var ved at køre for langt! Forældrene nåede at stoppe togføreren inden han fløjtede og så måtte de ind og lede efter ham i toget! 

Anmeld

13. marts 2014

Moma

Som de andre skriver, så kommer det jo an på barnet. Men jeg ville nok først sige fra omkring 12 års alderen.

Anmeld

13. marts 2014

Billemyre

Jeg har selv kørt alene med tog fra Frederiksværk til Hillerød fra jeg startede i 1. klasse.
Okay, ikke helt alene, min storebror kørte også med samt en gruppe andre fra min skole, men min bror kørte så selv, også fra 1. klasse.
Det er selvfølgelig heller ikke en så lang tur (en halv time) og tiden var måske en anden...

Anmeld

13. marts 2014

charthys

alle jer der trækker på det og siger måske, - lad mig stille et konkret spørgsmål.

Ville I lade jeres 9-årige tage med tog i 3½ time alene?? For når det er ens eget barn der står i det, er følelserne nok noget andet... ;-)

Anmeld

13. marts 2014

MyLove E

Jeg vil nok holde med de ex.
Jeg var 6-7år da jeg selv tog toget fra Århus til Skive (ved godt det kun er halvanden time) Den kan skulle man skifte tog. Og det klare jeg selv fint...

Anmeld

13. marts 2014

charthys

MyLove E skriver:

Jeg vil nok holde med de ex.
Jeg var 6-7år da jeg selv tog toget fra Århus til Skive (ved godt det kun er halvanden time) Den kan skulle man skifte tog. Og det klare jeg selv fint...

det ville jeg så aldrig lade min 6-7 årige gøre selv ;-)

Anmeld

13. marts 2014

MyLove E

charthys skriver:

det ville jeg så aldrig lade min 6-7 årige gøre selv ;-)

Min søn ville nok heller ikke komme til det. Men han er kommer heller ikke til at vokse op med offentlige transportmidler som jeg er!
Var 5 da jeg selv kørte med bus ind til byen. .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.