Ryger hash og har en baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2014

AnonymMor

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg, bor lidt udenfor byen, i en bygning med 6 lejligheder. Den sidste ledige lejlighed, blev for godt 1½ måned siden, besat at et ungt par, med en lille pige på godt 5 mdr.
Hver eneste aften, sidder moren til pigen, hendes kæreste (som kalder sig far til barnet, uden at være den biologiske far), og deres kammerat (som de pt har boende, fordi han lige er gået fra hans kæreste. Han har selv en lille datter på 4 mdr.) udenfor, i det skur de har fået tildelt deres lejlighed. Min kæreste og jeg har virkelig undret os over, hvad de sidder der ude for, HVER aften. Og uden barnet. Nogengange ved 23 tiden. Deres lille pige, er oppe i lejligheden.
Da min kæreste i går aftes, skulle ud i vores skur, efter en kold cola, så han at de sad derinde og røg hash! Han så ikke at moren røg noget. Men de to andre gjorde.
Jeg fatter simpelthen ikke, at man kan gøre det, og så have en lille baby i huset. Selvom moren ikke røg, accepterer hun jo stadig, at de gør, i nærheden af hendes barn. Det ville jeg ALDRIG acceptere!!
Bør man sige det til nogen? Jeg tænker min sp, eller kommunen? Er virkelig ikke vild med at have sådan et par 'skæve' hoveder til at rande rundt her! Bestemt heller ikke når 4 ud af 6 lejligheder er besat med børnefamilier, med små børn. Inkl, vores familie. Bliver da helt bange for at ligge min ud i barnevognen og sove..
What to do??

Jeg havde meldt dem anonymt på stedet  Stakkels lille pige  Og det med bare fødder og skuetrækkeren beviser jo bare at de ikke ved hvad de laver !  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad er du bange for. At de spiser din baby? Sorry man kan ikke se nogen grund til din snagen eller hysteri. 

Anmeld

12. marts 2014

isabellasmor

mor:) skriver:

Hvad er du bange for. At de spiser din baby? Sorry man kan ikke se nogen grund til din snagen eller hysteri. 

Helt enig her. Det eneste jeg ville bekymre mig over, er hendes bare fødder, tyndt tæppe og skruetrækkeren...  At hun "lugter som en der ikke har været i bad i 4 dage", det kan du aldrig nogensinde vurdere, fx under mine graviditeter kan jeg ligne og lugte som en der ikke ved hvad bad er, selvom jeg var i bad samme dag eller dagen før. Det kan være pga hormoner, shampooen man bruger osv. 

Anmeld

12. marts 2014

Carina:-)

Jeg synes hverken du snager eller er hysterisk.

Hash og børn hører ikke sammen-

Og endnu mindre at de åbenbart ikke kan finde ud af at tage sig ordentligt af hende.

Bare fødder og bare et tæppe? Bare det er nok til at jeg ville kontakte sp.

Der er en misforstået holdning til at vi sandelig ikke skal blande os ,hvis man ikke ligefrem ser børn blive smadret ind i væggen

Men helt ærligt hvor mange af de grumme sager vi hører om kunne undgås hvis folk var deres ansvar bevist?

De får ikke deres barn fjernet,men de vil højst sandsynligt få noget tilsyn-og det lyder det også til at de trænger til .

Anmeld

12. marts 2014

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg, bor lidt udenfor byen, i en bygning med 6 lejligheder. Den sidste ledige lejlighed, blev for godt 1½ måned siden, besat at et ungt par, med en lille pige på godt 5 mdr.
Hver eneste aften, sidder moren til pigen, hendes kæreste (som kalder sig far til barnet, uden at være den biologiske far), og deres kammerat (som de pt har boende, fordi han lige er gået fra hans kæreste. Han har selv en lille datter på 4 mdr.) udenfor, i det skur de har fået tildelt deres lejlighed. Min kæreste og jeg har virkelig undret os over, hvad de sidder der ude for, HVER aften. Og uden barnet. Nogengange ved 23 tiden. Deres lille pige, er oppe i lejligheden.
Da min kæreste i går aftes, skulle ud i vores skur, efter en kold cola, så han at de sad derinde og røg hash! Han så ikke at moren røg noget. Men de to andre gjorde.
Jeg fatter simpelthen ikke, at man kan gøre det, og så have en lille baby i huset. Selvom moren ikke røg, accepterer hun jo stadig, at de gør, i nærheden af hendes barn. Det ville jeg ALDRIG acceptere!!
Bør man sige det til nogen? Jeg tænker min sp, eller kommunen? Er virkelig ikke vild med at have sådan et par 'skæve' hoveder til at rande rundt her! Bestemt heller ikke når 4 ud af 6 lejligheder er besat med børnefamilier, med små børn. Inkl, vores familie. Bliver da helt bange for at ligge min ud i barnevognen og sove..
What to do??

Det at de ryger hash ville ikke være den bekymrende del i min optik, de sidder da i det mindste udenfor og ikke inde og ryger så barnet kan blive påvirket af det. Men nu synes jeg heller ikke at det er meget værre end dem der drikker et par fyraftens øl.

Det der ville bekymre mig var hvordan de tager sig af barnet, for det at de ryger betyder ikke automatisk at de ikke kan tage sig af deres barn. Men jeg synes da det lyder til at der er en del flere ting der spiller ind som at barnet ikke har nok tøj på, at hygiejnen ikke er i top og at de lader barnet være alene i lejligheden uden babyalarm?

Men ja, det er min mening.

Anmeld

12. marts 2014

MomInTheMaking

isabellasmor skriver:

Helt enig her. Det eneste jeg ville bekymre mig over, er hendes bare fødder, tyndt tæppe og skruetrækkeren...  At hun "lugter som en der ikke har været i bad i 4 dage", det kan du aldrig nogensinde vurdere, fx under mine graviditeter kan jeg ligne og lugte som en der ikke ved hvad bad er, selvom jeg var i bad samme dag eller dagen før. Det kan være pga hormoner, shampooen man bruger osv. 

Altså jeg er som udgangspunkt enig i hvad du skriver, jeg så sgu heller ikke super hygiejnisk ud de første 6 mdr. efter fødslen, til trods for at jeg gik i bad næsten hver dag.

Men hvis man ligger alle de informationer sammen som der er blevet skrevet..

De ryger hash dagligt.
De ser ikke hygiejniske ud.
Barnet er ikke ordentligt klædt på
Det med skruetrækkeren (som også kan være et enkeltstående tilfælde, selvfølgelig alle kan lave en upser)
og at de efterlader barnet alene i lejligheden uden opsyn i form af babyalarm eller lignende.

Ja, så synes jeg det begynder at lyde lidt suspekt. og jeg forstår godt TS's umiddelbare bekymring. Men derfra og så til at være bange for at de skulle gøre mit barn nogte når det står ude i barnevognen er nok lige overdrevet nok.

Anmeld

12. marts 2014

lineog4

Hvia jeg var bekymret for et barns trivsel vile jeg ikke tvivle men kontakte enten sp eller kommune- men nu har jeg jo også qua mit arbejde lavet indberetninger og ved det ikke er slemt men derimod en god hjælp til familier det kæmper og har det svært. 

Jeg ville dog aldrig gøre det fordi jeg var bange for mit barn boede i opgang eller i nærheden af nogen der røg hash - det er jo ikke farligt for børn eller børnefamilier at andre ryger hash - er der salg af hash og andre ting så det bliver et kriminelt miljø kunne jeg have mine betænkeligheder.

Men er du overhovedet i tvivl om et barns trivsel (i den grad du taler om) så ville jeg ikke tvivle men kontakte

Anmeld

12. marts 2014

modesty

Mom In The Making skriver:

Altså jeg er som udgangspunkt enig i hvad du skriver, jeg så sgu heller ikke super hygiejnisk ud de første 6 mdr. efter fødslen, til trods for at jeg gik i bad næsten hver dag.

Men hvis man ligger alle de informationer sammen som der er blevet skrevet..

De ryger hash dagligt.
De ser ikke hygiejniske ud.
Barnet er ikke ordentligt klædt på
Det med skruetrækkeren (som også kan være et enkeltstående tilfælde, selvfølgelig alle kan lave en upser)
og at de efterlader barnet alene i lejligheden uden opsyn i form af babyalarm eller lignende.

Ja, så synes jeg det begynder at lyde lidt suspekt. og jeg forstår godt TS's umiddelbare bekymring. Men derfra og så til at være bange for at de skulle gøre mit barn nogte når det står ude i barnevognen er nok lige overdrevet nok.

TS ved ikke om der er babyalarm eller ej, så det kan der sagtens være. Ligeledes er hashrygning også kun blevet spottet én gang, så det er jo slet ikke til at vide om det er daglig opførsel eller ej.

Jeg ville også bekymre mig baseret på de andre oplysninger end hashrygning, men jeg synes slet ikke at det er nok til en indberetning. Jeg ville nok observere i et par måneder og danne mig et grundigere billede før jeg handlede.

Anmeld

12. marts 2014

MomInTheMaking

modesty skriver:

TS ved ikke om der er babyalarm eller ej, så det kan der sagtens være. Ligeledes er hashrygning også kun blevet spottet én gang, så det er jo slet ikke til at vide om det er daglig opførsel eller ej.

Jeg ville også bekymre mig baseret på de andre oplysninger end hashrygning, men jeg synes slet ikke at det er nok til en indberetning. Jeg ville nok observere i et par måneder og danne mig et grundigere billede før jeg handlede.

Jamen det er jeg helt enig i. jeg skrev også at jeg god forstår TS's umiddelbare bekymring. Tænkte slet ikke over at hun skulle melde dem. XD men synes det er helt okay at være lidt mere opmærksom, når nu der er ting der, hvis det sker gentagne gange, er ret alarmerende. så jeg tror såmen vi er enige.

Anmeld

12. marts 2014

Bassemor<3

underretning til kommunen PROMTE! og er der så ikke noget at komme efter, så er det jo fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.