Huller i ørene? Hvor gammel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.087 visninger
32 svar
22 synes godt om
11. marts 2014

MF<3

Hej alle i skønne kvinder!

Jeg har et spørgsmål.. Min datter er lige fyldt 3 år i sidste måned, og hun vil rigtigt gerne have huller i ørene?

Hendes far har en datter fra et tidligere forhold, hun fik huller i ørene af hendes mor da hun var 4 år. (Hun bliver snart 6 år) Så nu er min datter helt vild for at få lov. Men jeg kan ikke helt finde ud af om det lige er tidligt nok.

Så her kommer i ind i billedet! Hvornår synes i er en passende alder? Har jeres børn huller i ørene?

Håber i har en dejlig solskinsdag !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

stjernehimmel

Min datter plagede fra hun var ca 3 til hun blev 6 år.... 

Hun fik besked på at hun måtte få som 6 årigt hvis hun stadig ønskede det..... så det fik hun....

Jeg synes personligt det er for tidligt før.....

Anmeld

11. marts 2014

TNBC

MF<3 skriver:

Jeg har et spørgsmål.. Min datter er lige fyldt 3 år i sidste måned, og hun vil rigtigt gerne have huller i ørene?

Hendes far har en datter fra et tidligere forhold, hun fik huller i ørene af hendes mor da hun var 4 år. (Hun bliver snart 6 år) Så nu er min datter helt vild for at få lov. Men jeg kan ikke helt finde ud af om det lige er tidligt nok.

Så her kommer i ind i billedet! Hvornår synes i er en passende alder? Har jeres børn huller i ørene?

Jeg synes at tre år er for tidligt. Jeg ville vente til skolealderen, men kun hvis barnet virkelig vil. Det skal ikke bare være at barnet siger jeg vil gerne have øreringe og så går man ned og får dem. Som stjernehimmel siger, giv en alder og hvis hun stadigvæk vil have dem, kan hun få dem.

Og de skal vide hvad de går ind til.

Anmeld

11. marts 2014

Tranebaer

Fik selv lov da jeg blev 12. Lidt for sent, havde jo ønsket det i mange år. Men synes heller ikke det er pænt til for små børn! I hvert fald ikke børnehavebørn. Måske 6-7-8 år er passende.

Anmeld

11. marts 2014

Trekløver(:

MF<3 skriver:

Jeg mener ikke børn skal have huller i ørene før teenageårene. Det ser forkert ud, og hver ting til sin alder Men er klar over at rigtig mange små piger får lavet det meget tidligt.

Har selv en datter, og hun får ikke lov før hun er minimum 12. Men hvis jeg var i dine sko, ville jeg i hvert tilfælde trække den til skolealderen

Anmeld

11. marts 2014

MF<3

Yurie skriver:

Jeg synes at tre år er for tidligt. Jeg ville vente til skolealderen, men kun hvis barnet virkelig vil. Det skal ikke bare være at barnet siger jeg vil gerne have øreringe og så går man ned og får dem. Som stjernehimmel siger, giv en alder og hvis hun stadigvæk vil have dem, kan hun få dem.

Og de skal vide hvad de går ind til.

Det er også lidt sådan jeg har det.. Der kan ske alt muligt i børnehaven. Hun hænger måske fast i noget, eller måske piller hun i dem og får betændelse. .

Anmeld

11. marts 2014

MF<3

Tranebaer skriver:

Fik selv lov da jeg blev 12. Lidt for sent, havde jo ønsket det i mange år. Men synes heller ikke det er pænt til for små børn! I hvert fald ikke børnehavebørn. Måske 6-7-8 år er passende.

Ja, tænker også at 6 år er passende. Tror selv jeg fik dem da jeg startede i skole.

Anmeld

11. marts 2014

TNBC

MF<3 skriver:

Det er også lidt sådan jeg har det.. Der kan ske alt muligt i børnehaven. Hun hænger måske fast i noget, eller måske piller hun i dem og får betændelse. .

Ja.. og det skal renses. 

Giv hende en alder og hvis hun stadigvæk vil have dem, så lad hende. Men hun skal sige det, ikke at du minder hende om det

Anmeld

11. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea har spurt om hun må få hul i øren siden hun var 4 år, nu er hun snart 5 1/2 år og tænker at hun gerne må få hul i ørene i år. Hendes far er lidt modstander af det, men jeg syntes ik det er et problem. Jeg fik sel hul i ørene, inden jeg var 6 år, og der var aldrig problemer med det! Vh stine

Anmeld

11. marts 2014

De3Guldklumper

Min datter fik det da hun var 4 år. Jeg ser det ikke som det store problem.

Dog må hun kun bære ørestikker og ikke noget som hænger ned fra øret - hvilket hun synes er helt fint da hun så ser frem til den dag hvor hun kan ønske sig de andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.