Fortælle børnene at mor & far skal skilles

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2014

Anonym trådstarter

Papillon skriver:

Om det er bedst at fortælle før eller efter ferien, kan jeg ikke svare direkte på.

Mine tanker går på, hvordan I som forældre opfører jer over for hinanden og børnene. Om det har ændret sig efter skilsmissen blev en realitet. Jeg tænker her på, at man sjældent bliver skilt fra den ene til den anden dag, det er typisk en længere proces, hvor der har været knas i forholdet længere tid. Det har børnene vel også kunnet mærke, men de har ikke fået noget at vide der, så hvorfor skal de vide det før ferien? Er det jeres behov at fortælle dem det eller deres behov at vide det?

Hvis I kan opføre jer pænt og venligt over for hinanden, og dermed fastholde facaden bare ferien igennem, ville jeg ikke bekymre børnene med det og bare lade dem nyde ferien.

Ved ikke hvis behov det er. Manden går hos en psykolog som rådede ham til at vi fortalte det inden. Jeg ved ikke hvad den rigtige beslutning er. Jeg er splittet. Jeg vil jo gerne give ungerne den tur, de har snakket om og glædet sig til i 8 mdr. Jeg håber, at vi kan lægge tingene herhjemme væk mens vi er afsted. Selvfølgelig kan ungerne mærke der har været noget de sidste par mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

Anonym trådstarter

Der blev kommet med et råd som du ikk spurgte om men derfor behøver ikk at være negativt.. Men derimod den måde du svarer på synes jeg lyder negativt!....
Og for mig lyder det meget som om at du ikk vil undvære ferien fordi at den har kostet mange penge, hvor jeg kommer med et råd fordi at jeg synes du skal tænke meget på børnene og hvad deres behov er... Og det er ikk sikkert at de har brug for den ferie efter at have fået afvide at deres forældre skal skilles....

Jeg prøver lige igen. Denne råd handler ikke om hvorvidt turen skal gennemføres eller ej. Ta det som et negativt svar. Dit valg. Så jeg behøver ikke råd om, at det handler om penge, om at den ene part kan blive hjemme. Jeg spurgte om råd om det var en god ide , at fortælle dem det inden eller bagefter. Og nej jeg kender mine børn . De vil ikke undvære denne tur.

Anmeld

11. marts 2014

Papillon

Anonym skriver:

Ved ikke hvis behov det er. Manden går hos en psykolog som rådede ham til at vi fortalte det inden. Jeg ved ikke hvad den rigtige beslutning er. Jeg er splittet. Jeg vil jo gerne give ungerne den tur, de har snakket om og glædet sig til i 8 mdr. Jeg håber, at vi kan lægge tingene herhjemme væk mens vi er afsted. Selvfølgelig kan ungerne mærke der har været noget de sidste par mdr.

Jeg forstår godt, det er svært at tage en beslutning.

Jeg ville bare komme med min vinkel, for jeg synes ikke, det er egoistisk, at I tager afsted trods skilsmissen. Jeg synes heller ikke, at det er egoistisk ikke at fortælle børnene om skilsmissen før ferien.

Det er kun jer, der kan vurdere, hvad der er bedst i jeres tilfælde for hele familien 

Anmeld

11. marts 2014

Åse

Der var næsten det samme spørgsmål i Mads og monopolet i december, det var så om forældrene skulle "ødelægge" julen men en skilmissenyhed.

Jeg mener at Der er ingen gode tidspunkter at fortælle dårligenyheder så man kan lige så godt fortælle det med det samme. Når i så tager på ferie samme viser i også over for børnene at i stadigvæk godt kan finde ud af at være sammen selvom i ikke skal være sammen mere.

Anmeld

11. marts 2014

lineog4

Nu har jeg stået der hvor jeg skulle forklare til et lille barn ting som jeg ikke troede de kunne rumme.  Og det kunne hun, hun forstod mangt og meget mere end jeg troede. Det har lært mig jeg skal ikke pakke mine børn for meget ind, de skal ikke bebyrdes med voksen overvejelser, men når vi er færdige med at overveje skal de informeres (ofte har de fanget for lang tid siden at noget var galt alligevel).

Derfor hvis I er sikre så ville jeg fortælle dem nu og love dem og ikke mindst hiannden at I får en skøn ferie som I har glædet jer til længe....

Anmeld

11. marts 2014

Anonym trådstarter

Papillon skriver:

Jeg forstår godt, det er svært at tage en beslutning.

Jeg ville bare komme med min vinkel, for jeg synes ikke, det er egoistisk, at I tager afsted trods skilsmissen. Jeg synes heller ikke, at det er egoistisk ikke at fortælle børnene om skilsmissen før ferien.

Det er kun jer, der kan vurdere, hvad der er bedst i jeres tilfælde for hele familien 

Tak for dit svar Det betyder meget.

Anmeld

11. marts 2014

Anonym trådstarter

Åse skriver:

Der var næsten det samme spørgsmål i Mads og monopolet i december, det var så om forældrene skulle "ødelægge" julen men en skilmissenyhed.

Jeg mener at Der er ingen gode tidspunkter at fortælle dårligenyheder så man kan lige så godt fortælle det med det samme. Når i så tager på ferie samme viser i også over for børnene at i stadigvæk godt kan finde ud af at være sammen selvom i ikke skal være sammen mere.

Nej det er selvfølgelig rigtigt nok. Sådan havde jeg ikke lige tænkt det. 

Anmeld

11. marts 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nu har jeg stået der hvor jeg skulle forklare til et lille barn ting som jeg ikke troede de kunne rumme.  Og det kunne hun, hun forstod mangt og meget mere end jeg troede. Det har lært mig jeg skal ikke pakke mine børn for meget ind, de skal ikke bebyrdes med voksen overvejelser, men når vi er færdige med at overveje skal de informeres (ofte har de fanget for lang tid siden at noget var galt alligevel).

Derfor hvis I er sikre så ville jeg fortælle dem nu og love dem og ikke mindst hiannden at I får en skøn ferie som I har glædet jer til længe....

Tak for svar. Grunden til jeg syntes de skal have det af vide nu , er netop fordi jeg tror de fornemmer mere end vi regner med. Plus far har været flyttet væk en periode, så de ved godt der har været " noget " . Vi er begge indstillet på, at vi skal have det til at fungere og det ikke skal gå ud over turen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.