Fortælle børnene at mor & far skal skilles

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Du kan syntes ,hvad du vil . Jeg stillede et spørgsmål . Hvis man ikke vil / kan svare på det . Er det jo bare hoppe videre . Længere er den vel ikke. 

Jeg svarede dig sådan set også på dit spørgsmål . Men din tone synes jeg er grim, så vi lukker den her. God dag til dig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

majba

Anonym skriver:

Vi har besluttet at vi skal skilles - dog skal vi på ferie sammen i april måned . En rejse som er bestilt for længe siden og ikke kan aflyses.

Er det bedst at fortælle børnene det inden eller efter ferien ? 

De store skal vide det nu, ment i så hurtigst som muligt! De er store nok til at forstå mange flere ting i i lige tror. De er snart teenager. De store vil godt kunne forstå at i kan rejse sammen som venner, de kender sikkert venner hvor forældre holder fødselsdag osv sammen. Den lille ville jeg vente med. 

Anmeld

11. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg svarede dig sådan set også på dit spørgsmål . Men din tone synes jeg er grim, så vi lukker den her. God dag til dig.

Ligefrem grim tone, fordi jeg svare I skal holde jeg til spørgsmålet. . God dag til dig også

Anmeld

11. marts 2014

Anonym trådstarter

majba skriver:

De store skal vide det nu, ment i så hurtigst som muligt! De er store nok til at forstå mange flere ting i i lige tror. De er snart teenager. De store vil godt kunne forstå at i kan rejse sammen som venner, de kender sikkert venner hvor forældre holder fødselsdag osv sammen. Den lille ville jeg vente med. 

Jeg er helt enig med dig. Med de store kan vi jo tage en god snak om tingene. Den lille ville jeg helt sikkert også vente med. Men vi er ikke helt enig om , hvad det bedste ville være. Så derfor jeg spurgte til råds herinde.

Anmeld

11. marts 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

De er 12,12 og 4 år .

jeg ved simpelthen ikke hvad det rigtige er at gøre. 

Jeg har ikke den store erfaring med store børn, så jeg ved ikke hvordan de bedst skal tackles, men jeg ville helt klart undlade at fortælle den på 4 noget konkret. Jeg tænker ikke så meget på selve turen, men jeg vil tro at det vil være meget forvirrende at få at vide at mor og far ikke skal være sammen længere, hvorefter I tager på ferie sammen. Jeg tænker det må være vigtigt med meget rene linier med sådan en lille størrelse. I kan risikere at stå med et barn der har "lært" at det at mor og far går fra hinanden ikke betyder det det reelt gør ...

Lidt som når man siger til et barn at nu skal vi ud af døren, og så går i gang med at tømme skraldespanden. Det kan sagtens være at det er nødvendigt lige at få den med ud ad døren, men det er et mudret signal, som mindre børn kan blive snot forvirrede af ...

Anmeld

11. marts 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg er skam helt rolig  tak for dine tanker. Nu lød mit spørgsmål ikke på hvorvidt rejsen skulle gennemføres eller ej. Men tak for svar. Men der tydeligt et eller andet du har misset her.

Okay, men hvad er det jeg har misset?

Anmeld

11. marts 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Det er helt fint du/I har den holdning. Ferien kan ikke gennemføres uden begge forældre. Så egoistisk ja det kan du/I da godt kalde det. Jeg er ikke villig til at smide 75000 kr væk. Og nej jeg kan da ikke vide om ferien bliver god, men vi vil selvfølgelig gøre alt for den bliver. Men igen det var ikke det spørgsmålet handlede om. Men igen det viser bare igen hvordan de samme bruger på baby altid kan drage en tråd i en anden retning. Ja der kom det sure opstød.BØVS. Ja børnene skal igennem en skilsmisse. Ja det er synd ( hårdt ) for os alle. Man kan vælge at gennemføre en tur som de har glædet sig til i 8 mdr eller man kan vælge at tage den fra dem også

Man må da gerne komme med sin mening om noget andet som du har skrevet.. De gør det jo kun i en god mening...
Og hvad ville du gøre hvis ferien blev dårlig?? Tage hjem?? Jaa jeg så synes også det er et ego valg hvis i ikk snakker grundigt med børnene om det INDEN ferien,.... For det er jo ikk engang sikkert at de vil med når de får det afvide...

Anmeld

11. marts 2014

Papillon

Om det er bedst at fortælle før eller efter ferien, kan jeg ikke svare direkte på.

Mine tanker går på, hvordan I som forældre opfører jer over for hinanden og børnene. Om det har ændret sig efter skilsmissen blev en realitet. Jeg tænker her på, at man sjældent bliver skilt fra den ene til den anden dag, det er typisk en længere proces, hvor der har været knas i forholdet længere tid. Det har børnene vel også kunnet mærke, men de har ikke fået noget at vide der, så hvorfor skal de vide det før ferien? Er det jeres behov at fortælle dem det eller deres behov at vide det?

Hvis I kan opføre jer pænt og venligt over for hinanden, og dermed fastholde facaden bare ferien igennem, ville jeg ikke bekymre børnene med det og bare lade dem nyde ferien.

Anmeld

11. marts 2014

Anonym trådstarter

Man må da gerne komme med sin mening om noget andet som du har skrevet.. De gør det jo kun i en god mening...
Og hvad ville du gøre hvis ferien blev dårlig?? Tage hjem?? Jaa jeg så synes også det er et ego valg hvis i ikk snakker grundigt med børnene om det INDEN ferien,.... For det er jo ikk engang sikkert at de vil med når de får det afvide...

Jeg forstår ikke, hvorfor visse baby bruger har et behov for, at komme med gode råd om alt muligt andet end det der bliver spurgt. Men ja der er vi nok forskellige. Og jo er helt sikker på mine børn vil afsted. Men igen det var IKKE det tråden handlede om

Anmeld

11. marts 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke, hvorfor visse baby bruger har et behov for, at komme med gode råd om alt muligt andet end det der bliver spurgt. Men ja der er vi nok forskellige. Og jo er helt sikker på mine børn vil afsted. Men igen det var IKKE det tråden handlede om

Der blev kommet med et råd som du ikk spurgte om men derfor behøver ikk at være negativt.. Men derimod den måde du svarer på synes jeg lyder negativt!....
Og for mig lyder det meget som om at du ikk vil undvære ferien fordi at den har kostet mange penge, hvor jeg kommer med et råd fordi at jeg synes du skal tænke meget på børnene og hvad deres behov er... Og det er ikk sikkert at de har brug for den ferie efter at have fået afvide at deres forældre skal skilles....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.