Fortælle børnene at mor & far skal skilles

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.852 visninger
37 svar
32 synes godt om
11. marts 2014

Anonym trådstarter

Vi har besluttet at vi skal skilles - dog skal vi på ferie sammen i april måned . En rejse som er bestilt for længe siden og ikke kan aflyses.

Er det bedst at fortælle børnene det inden eller efter ferien ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Uden at have erfaringer med det, vil jeg sige vent til efter ferien! Ingen grund til at lave trykket stemning på ferien hvis det kan undgåes, når i nu skal afsted samlet ligemeget hvad

Anmeld

11. marts 2014

B&J

Hej søde

Jeg tror jeg vil fortælle det FORDI

de kan jo mærke på jer der er noget galt

og i kan jo stadig fortælle dem vi skal stadig på tur fordi mor og far er venner.

og tror muligvis der kommer mere ro over børene.

men som sagt jeg er ikke hjemme ved jeg så jeg ved jo ikke hvor meget der er forandret og om i stadig bor under samme tak

Anmeld

11. marts 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Hej søde

Jeg tror jeg vil fortælle det FORDI

de kan jo mærke på jer der er noget galt

og i kan jo stadig fortælle dem vi skal stadig på tur fordi mor og far er venner.

og tror muligvis der kommer mere ro over børene.

men som sagt jeg er ikke hjemme ved jeg så jeg ved jo ikke hvor meget der er forandret og om i stadig bor under samme tak

Alt er forandret og ingen tvivl om de er klar over det . Jeg hælder til at fortælle det så luften er renset . Dog er jeg bange for det lægger en skygge over ferien . Men omvendt gør tavshed nok også

Anmeld

11. marts 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Vi har besluttet at vi skal skilles - dog skal vi på ferie sammen i april måned . En rejse som er bestilt for længe siden og ikke kan aflyses.

Er det bedst at fortælle børnene det inden eller efter ferien ? 

Hvor gamle børn?

Jeg ville være nervøs for at de ikke ville forstå det hvis de først får at vide at mor og far ikke skal være sammen længere, og I så bagefter tager på ferie sammen. Jeg tænker at det vil være så forvirrende at det kunne blive problematisk ...

Anmeld

11. marts 2014

B&J

Anonym skriver:

Alt er forandret og ingen tvivl om de er klar over det . Jeg hælder til at fortælle det så luften er renset . Dog er jeg bange for det lægger en skygge over ferien . Men omvendt gør tavshed nok også

Jaaa jeg tror de får løst en masse spørgsmål og især de store børn, og ingen tvivl det er bestemt ikke nemt.. men kan være det bliver nemmer med tiden og især når de også kan se i kan enes som venner

Anmeld

11. marts 2014

et-ønske

Det kommer helt an på børnenes alder.....

Anmeld

11. marts 2014

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvor gamle børn?

Jeg ville være nervøs for at de ikke ville forstå det hvis de først får at vide at mor og far ikke skal være sammen længere, og I så bagefter tager på ferie sammen. Jeg tænker at det vil være så forvirrende at det kunne blive problematisk ...

De er 12,12 og 4 år .

jeg ved simpelthen ikke hvad det rigtige er at gøre. 

Anmeld

11. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville fortælle det. Jeg ved dog ikke om det ville forvirre den lille 

Anmeld

11. marts 2014

LinLin

Jeg tror der vil være trykket stemning uanset hvad. Men hvis i har fortalt dem det ved de hvorfor! Og samtidig vil de jo så se at I stadig kan lave noget sammen som familie selvom I skal skilles...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.