Gravid: arbejde i vs eller bhv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2014

LinLin

isabellasmor skriver:

Jeg var i vuggestue da jeg ventede vores datter, og jeg følte mig tit som en belastning. De var jo søde nok til at vise hensyn og sørger for så lidt løft som muligt, men når hænderne bare i forvejen ikke er der osv, så bliver det hurtigt presset. Jeg ville ikke gøre det igen. Denne gang er jeg under udd og skal i praktik denne mdr, har fået en plads i en SFO, hvilket jeg også havde ønsket bla. Pga der ikke er løft osv. 

Jeg var også i vs da jeg ventede nr to. Følte mig ikke som en belastning men jeg tog selvfølgelig ikke de børn der ikke selv kunne kravle op i krybben/på puslebordet...

Men tror også det er bedst for mig at blive

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

Stumpen

LinLin skriver:

Nej... Så vil det være en andens tur...
Da der ikke er nogen der "vil" blive som forsøg i hvert fald en turnusprdning på et halv år

Nåh på den måde.. Så synes jeg du skal mærke efter hvordan din krop har det, hvordan din sidste graviditet var til sidst osv og så tage den derfra.. For hvis du kan bruge "din tur" mere eller mindre under barsel, så er det jo smart, hvis ikke den aldersgruppe er din foretrukne...

Anmeld

10. marts 2014

LinLin

Stumpen skriver:

Nåh på den måde.. Så synes jeg du skal mærke efter hvordan din krop har det, hvordan din sidste graviditet var til sidst osv og så tage den derfra.. For hvis du kan bruge "din tur" mere eller mindre under barsel, så er det jo smart, hvis ikke den aldersgruppe er din foretrukne...

"Min tur" er jo ikke imens jeg er på barsel - det er op til og så vil der være et helt år med en barselsvikariat hvor alle er "fri"...

Anmeld

10. marts 2014

Stumpen

LinLin skriver:

"Min tur" er jo ikke imens jeg er på barsel - det er op til og så vil der være et helt år med en barselsvikariat hvor alle er "fri"...

Kan godt se at der ikke bare er et par måneder til august.. 

Jeg synes at tanken er sød - at en vikar kunne tage et år i vuggestuen i stedet for nogle af jer andre som ikke ønsker at komme derned, men igen lyt til dig selv.. Orker du at have et job som kræver lidt mere af kroppen, et job du måske ikke brænder så meget for og samtidig have en krop der bliver mere og mere træt/belastet med tiden..

Anmeld

11. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tænker at det må være "irtiterende" for vuggestue personalet der har fået en opnormering af børn og derfor har brug for flere voksne og den voksne som kommer ikke helt kan gøre de samme ting. 

Er du sikker på at vikaren bare kan blive i va og du kan rykke tilbage til børnehaven efter endt barsel? 

Anmeld

11. marts 2014

Kay

Er selv pædagog i vuggestue og har været gravid... Og haft mange gravide kollegaer... De fleste er nød til at blive sygemeldt eller deltids sygemeldt inden de går fra fordi det er for hårdt...

Anmeld

11. marts 2014

LinLin

Kay skriver:

Er selv pædagog i vuggestue og har været gravid... Og haft mange gravide kollegaer... De fleste er nød til at blive sygemeldt eller deltids sygemeldt inden de går fra fordi det er for hårdt...

Jeg har "oplevet" nu 5 gange graviditet (inkl mine egen) i en lille institution med 9 ansatte - ingen er blevet sygemeldt

Anmeld

11. marts 2014

LinLin

mor:) skriver:

Jeg tænker at det må være "irtiterende" for vuggestue personalet der har fået en opnormering af børn og derfor har brug for flere voksne og den voksne som kommer ikke helt kan gøre de samme ting. 

Er du sikker på at vikaren bare kan blive i va og du kan rykke tilbage til børnehaven efter endt barsel? 

Nej vikaren kan ikke blive hun/han ryger jo ligesom ud når jeg kommer tilbage.... Det vil være en anden af der faste personale fra bhv.

Anmeld

11. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LinLin skriver:

Nej vikaren kan ikke blive hun/han ryger jo ligesom ud når jeg kommer tilbage.... Det vil være en anden af der faste personale fra bhv.

Jeg skal lige forstå det. Er det så en turnus ordning i har ift. hvem der skal være i vuggestuen?

Anmeld

11. marts 2014

LinLin

mor:) skriver:

Jeg skal lige forstå det. Er det så en turnus ordning i har ift. hvem der skal være i vuggestuen?

Ja det bliver det nok.... (Fordi der ikke er nogen der brænder for det)
Fik det ikke med i indledningen

Det er ikke noget vi har endnu da det stadig er på tegnebrættet... Vi er i begge afdelinger enige om at det vil være bedst for både børn og voksne - der er bare ikke lige nogen der har lyst til at flytte...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.