Gravid: arbejde i vs eller bhv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor ville du arbejde de sidste mdr inden du gik på barsel?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.645 visninger
26 svar
6 synes godt om
10. marts 2014

LinLin

Jeg er pædagog i en integreret institution, hvor vi nu formentligt skal til at lave ny struktur så vi får større vuggestuegrupper (af den grund at de som det er nu kommer i bhv når de er ca 2,7 år og det vil både bhv og vs gerne have blev anderledes!)
Det betyder at to fra bhv skal i vs... Der er ikke umiddelbart nogen der gerne vil...

Men nu er jeg jo gravid og om alt går vel skal jeg på barsel til august, så jeg overvejer om jeg bare skal melde mig og så kan den de får som barselsvikariat jo blive i vs.... Jeg har ikke den store lyst men det er der ingen der har i bhv...

Så mit spørgsmål er egenligt om DU ville "ofre" dig og flytte fra bhv til vs de sidste mdr inden du skulle på barsel? Det er jo klart hårdere med flere løft og børn der skal hjælpes der end det er i bhv.... Men jeg ville hjælpe en anden kollega der (heller) ikke har den store lyst til at flytte...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

Sara.

Jeg er 28+5 uger henne nu og arbejder i en integreret institution.

Jeg er i børnehave afdelingen. Og synes det er hårdt pt for ryggen når jeg hjælper til i vuggestuen.
Mem omvendt er det også hårdt fysisk ift til lege og aktiviteter med børnehave børnene.

Jeg var i praktik i en vuggestue da jeg ventede min søn og der var der nogle regler ift løft osv. Så jeg følte mig engang imellem som en lille belastning ift det øvrige personale.

Jeg tænker lidt hvad din leder og øvrig personale siger samt hvad DU føler er rigtigt at gøre er vigtig.

Anmeld

10. marts 2014

pernille.23

jeg arbrjder i vuggestue, og det gjorde jeg også under hele min graviditet, jeg havde gode kollegaer som hjalp rigtig meget, og der var stor forståelse for at der var nogle ting jeg ikke gjorde, men nu kan jeg også bedst lide at være i vuggstue.. jeg gik fra 14 dage før min barsel..

jeg tænker mere om du så ikke også kommer tilbage til vuggestuen når din barsel slutter??

ellers synes jeg det er stort af dig at du vil hjælpe en kollega som heller ikk vil..

Anmeld

10. marts 2014

LinLin

Sara. skriver:

Jeg er 28+5 uger henne nu og arbejder i en integreret institution.

Jeg er i børnehave afdelingen. Og synes det er hårdt pt for ryggen når jeg hjælper til i vuggestuen.
Mem omvendt er det også hårdt fysisk ift til lege og aktiviteter med børnehave børnene.

Jeg var i praktik i en vuggestue da jeg ventede min søn og der var der nogle regler ift løft osv. Så jeg følte mig engang imellem som en lille belastning ift det øvrige personale.

Jeg tænker lidt hvad din leder og øvrig personale siger samt hvad DU føler er rigtigt at gøre er vigtig.

Det er selvfølgelig mere fysiske lege i bhv, men synes ikke det er ligeså meget som det er i en vs...

Mine kolleger ved ikke jeg er gravid endnu, men min leder gør!

Anmeld

10. marts 2014

Dr. House

LinLin skriver:

Jeg er pædagog i en integreret institution, hvor vi nu formentligt skal til at lave ny struktur så vi får større vuggestuegrupper (af den grund at de som det er nu kommer i bhv når de er ca 2,7 år og det vil både bhv og vs gerne have blev anderledes!)
Det betyder at to fra bhv skal i vs... Der er ikke umiddelbart nogen der gerne vil...

Men nu er jeg jo gravid og om alt går vel skal jeg på barsel til august, så jeg overvejer om jeg bare skal melde mig og så kan den de får som barselsvikariat jo blive i vs.... Jeg har ikke den store lyst men det er der ingen der har i bhv...

Så mit spørgsmål er egenligt om DU ville "ofre" dig og flytte fra bhv til vs de sidste mdr inden du skulle på barsel? Det er jo klart hårdere med flere løft og børn der skal hjælpes der end det er i bhv.... Men jeg ville hjælpe en anden kollega der (heller) ikke har den store lyst til at flytte...

Det er stort af dig at ville hjælpe din kollega.

Men husk på at du må sætte din graviditet før alt andet, og er det "lettere" for dig i børnehaven, ville jeg anbefale dig at blive der. Det er hårdt at løfte rundt på de små størrelser en hel dag - især som højgravid.

Anmeld

10. marts 2014

LinLin

pernille.23 skriver:

jeg arbrjder i vuggestue, og det gjorde jeg også under hele min graviditet, jeg havde gode kollegaer som hjalp rigtig meget, og der var stor forståelse for at der var nogle ting jeg ikke gjorde, men nu kan jeg også bedst lide at være i vuggstue.. jeg gik fra 14 dage før min barsel..

jeg tænker mere om du så ikke også kommer tilbage til vuggestuen når din barsel slutter??

ellers synes jeg det er stort af dig at du vil hjælpe en kollega som heller ikk vil..

Vi har snakket om en "turnus-ordning" på et halvt år fordi der ikke er nogle der vil, men vi alle er enige om at det vil være det bedste for børnene.

Jeg arbejdede i vs før (vi er fusioneret for to år siden, hvor jeg så også helt frivilligt flyttede til børnehave og det er jeg rigtigt glad for )
Så da jeg var gravid med mit andet barn arbejdede jeg i vs og jeg synes det var hårdt til sidst, men dengang havde jeg jo ikke rigtigt noget valg som nu

Synes det er svært for på den ene side tænker jeg "det bliver kun fire mdr og så har du taget din tørn" og på den anden side vil det nok være de hårdeste fire mdr både pga graviditet OG opstart af ny struktur...

Anmeld

10. marts 2014

LinLin

Dr. House skriver:

Det er stort af dig at ville hjælpe din kollega.

Men husk på at du må sætte din graviditet før alt andet, og er det "lettere" for dig i børnehaven, ville jeg anbefale dig at blive der. Det er hårdt at løfte rundt på de små størrelser en hel dag - især som højgravid.

Altså i teorien skal de jo det meste selv (kravle op på puslebord, i krybben osv) men sådan er det jo ikke i virkeligheden...

Kan dog se een stor fordel i vs som der aldrig er i bhv: middagspause/ro midt på dagen når de alle/fleste sover...

Anmeld

10. marts 2014

isabellasmor

LinLin skriver:

Jeg var i vuggestue da jeg ventede vores datter, og jeg følte mig tit som en belastning. De var jo søde nok til at vise hensyn og sørger for så lidt løft som muligt, men når hænderne bare i forvejen ikke er der osv, så bliver det hurtigt presset. Jeg ville ikke gøre det igen. Denne gang er jeg under udd og skal i praktik denne mdr, har fået en plads i en SFO, hvilket jeg også havde ønsket bla. Pga der ikke er løft osv. 

Anmeld

10. marts 2014

Stumpen

jamen når din barsel er ovre så ville du vel skulle tilbage på vuggestue-gruppen?

Anmeld

10. marts 2014

LinLin

Stumpen skriver:

jamen når din barsel er ovre så ville du vel skulle tilbage på vuggestue-gruppen?

Nej... Så vil det være en andens tur...
Da der ikke er nogen der "vil" blive som forsøg i hvert fald en turnusprdning på et halv år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.