Ventetiden?! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2014

modesty

Anonym skriver:

Hvad er de rigtigt spørgsmål når man er total uviden om hvad man skal igennem og ingen kender som har været det?  - Måske dumt spørgsmål, men man ved jo aldrig om man har stillet de rigtige spørgsmål, når man ikke ved hvad der venter en?  

Syntes det er svært at holde hoved og hale i det hele, men gode råd, tips og vejledning modtages med kys-hånd 

Google er din ven.  Så skal du nok blive klogere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2014

mpr

Anonym skriver:

Ja okay, det har da også været en del så du skulle igennem, vidste du godt du havde PCO, eller var det bare en fornemmelse? 

Ja jeg håber også hver går man bare går 1, 2 eller flere dage over tid, at den så er der, men man ved jo godt inderst inde den ikke er der, man man håber vel altid  Kan jo være i hvert fald for mit vedkommen der måske lykkes en dag, selvom mit håb er lille, og har ikke fået afvide 100% jeg ikke kan på naturligvis, men de ikke ved hvor meget min sygdom forhindre det :/  

for du snart får en positiv test, med alt det du har været igennem indtil nu 

Jeg havde det på fornemmelsen, og havde egentlig haft det på fornemmelsen fra jeg var 17 - er 21 i dag, men var ikke blevet tjekket da min gamle læge ikke ville sætte undersøgelser igang hvis jeg ikke havde planer om at blive gravid lige på det tidspunkt... Men var så på p-piller indtil jeg smed dem okt 2012 og så blev jeg ret hurtigt opmærksom på det og pressede lidt på hos min nye læge om at jeg skulle tjekkes for det Og det viste sig jo så at jeg havde ret

Man kan lige så godt bide det lidt i sig, jeg var rigtig dum at gå og tænke på det i stor stil de første par måneder og i den periode indtil jeg fik fast slået at jeg havde PCOS havde jeg taget så mange g-tests for at være sikker på om jeg var gravid eller hvad.. Og det gjorde mig så ked af det fordi det eneste jeg havde i hovedet var baby.. Og ja det ville jo bare ikke lykkes

Hvis du kan så prøv at undgå at tænke for meget over det, hold dig selv igang med ting du kan lide at lave, så går tiden også hurtigere

Mange tak Håber også det lykkes for jer

Anmeld

12. marts 2014

Anonym trådstarter

Åse skriver:

Ja min nye læge henviste mig og min mand med det samme, hun mener at min gammel læge havde jord i hovede, da vi jo under Ingen omstændigheder kan blive gravid selv, hvorfor så spilde et helt år på at prøve...

Men min gamle læge var også ret mærkelig, for 3 mdr. Før vi kom og ville have henvisningen havde jeg haft en GUL, de havde så fjernet min sidste æggeleder, derefter kom vi hen til henne hvor hun sagde at vi skulle komme tilbage om 3 mdr. For så kunne vi lave undersøgelser og få henvisning. Efter de 3 mdr. Var vi så tilbage og glæde os da vi nu troede ville få lavet undersøgelser og få henvisning, der skete så bare det at vi kom ind til hende fortalt at nu var der gået de 3 mdr og nu ville vi gerne have undersøgelser og henvisning, hvor hun så spurgte om vi havde prøvet at blive gravide selv, hvor jeg så sagde JA og det endte ud i en GUL og ingen æggeleder, så det er jo derfor vi er her, derefter begyndte hun at skimme i mine papier, hvor hun så sagde det med at homoseksuelle også skulle prøve at blive gravide af sig selv et år, for ellers ville hospitalet ikke tage imod dem.
Jeg har så snakket med min nye læge om dette og også hospitalet og de siger at det er noget pjat.
Nu er vi gang så glæder vi os bare til et resultat af en lille baby krydser finger at det kommer til at ske denne gang

Puha ja, hun lyder da ikke til at være rigtig klog!! 

Men dejligt du fik en ny og forstående læge derefter

Ja mit hovede er også så småt begyndt at forstå/vende sig til at ventetiden kommer der en del af, og ja vi må komme igennem det på en positiv måde, så godt som vi nu kan Skulle bare lige sluge kamelen 

finger for i snart får en positiv test! 

Anmeld

12. marts 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Google er din ven.  Så skal du nok blive klogere.

Ja - og dog! 

Anmeld

12. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg havde det på fornemmelsen, og havde egentlig haft det på fornemmelsen fra jeg var 17 - er 21 i dag, men var ikke blevet tjekket da min gamle læge ikke ville sætte undersøgelser igang hvis jeg ikke havde planer om at blive gravid lige på det tidspunkt... Men var så på p-piller indtil jeg smed dem okt 2012 og så blev jeg ret hurtigt opmærksom på det og pressede lidt på hos min nye læge om at jeg skulle tjekkes for det Og det viste sig jo så at jeg havde ret

Man kan lige så godt bide det lidt i sig, jeg var rigtig dum at gå og tænke på det i stor stil de første par måneder og i den periode indtil jeg fik fast slået at jeg havde PCOS havde jeg taget så mange g-tests for at være sikker på om jeg var gravid eller hvad.. Og det gjorde mig så ked af det fordi det eneste jeg havde i hovedet var baby.. Og ja det ville jo bare ikke lykkes

Hvis du kan så prøv at undgå at tænke for meget over det, hold dig selv igang med ting du kan lide at lave, så går tiden også hurtigere

Mange tak Håber også det lykkes for jer

Ja okay, vildt man kan mærke det eller fornemme det. Har/havde du ondt pga. det?  - jeg har taget 3-5 test i alt på den tid vi har forsøgt, også sagde jeg til mig selv at det skulle jeg ikke pine mig selv med længere. Og droppede også rimelig hurtig ægløsningstest igen, for det første syntes jeg de er mega besværlige at finde ud af og for det andet gad vi ikke "styres" af dem. 

Så nu tager vi en dag af gangen og prøver at være positive og nyde hinanden

Anmeld

13. marts 2014

mpr

Anonym skriver:

Ja okay, vildt man kan mærke det eller fornemme det. Har/havde du ondt pga. det?  - jeg har taget 3-5 test i alt på den tid vi har forsøgt, også sagde jeg til mig selv at det skulle jeg ikke pine mig selv med længere. Og droppede også rimelig hurtig ægløsningstest igen, for det første syntes jeg de er mega besværlige at finde ud af og for det andet gad vi ikke "styres" af dem. 

Så nu tager vi en dag af gangen og prøver at være positive og nyde hinanden

Havde det nok mest på fornemmelsen fordi jeg havde siden jeg fik menstruation første gang kun haft det 1-2 gange om året fra jeg var 13 :p dengang tænkte jeg bare ikke over det for følte mig heldig at jeg ikke skulle bøvle med det hele tiden :p

Inden jeg stoppede på p-piller havde jeg kun ondt 5 dage op til menstruation, hvor der gik 7 dage fra jeg havde taget den sidste pille til menstruationen kom

Efter jeg smed dem så ja har haft mange underlivs smerter efter den første måned har været gået, fordi min krop har presset på for at få menstruation men har ikke kunne gøre det fordi der bare var en masse ægblærer i min æggestok som aldrig blev modne til at løsne sig så når jeg ikke har menstruation så har jeg haft mange underlivs og lænde smerter det har jeg stadig selvom jeg er i behandling, nu er det bare fordi mine æggestokke bliver overstimuleret i stedet :p

Det lyder godt

Anmeld

13. marts 2014

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

Havde det nok mest på fornemmelsen fordi jeg havde siden jeg fik menstruation første gang kun haft det 1-2 gange om året fra jeg var 13 :p dengang tænkte jeg bare ikke over det for følte mig heldig at jeg ikke skulle bøvle med det hele tiden :p

Inden jeg stoppede på p-piller havde jeg kun ondt 5 dage op til menstruation, hvor der gik 7 dage fra jeg havde taget den sidste pille til menstruationen kom

Efter jeg smed dem så ja har haft mange underlivs smerter efter den første måned har været gået, fordi min krop har presset på for at få menstruation men har ikke kunne gøre det fordi der bare var en masse ægblærer i min æggestok som aldrig blev modne til at løsne sig så når jeg ikke har menstruation så har jeg haft mange underlivs og lænde smerter det har jeg stadig selvom jeg er i behandling, nu er det bare fordi mine æggestokke bliver overstimuleret i stedet :p

Det lyder godt

Puha det lyder bestemt ikke rart

Menstruations smerter er noget fanden har skabt!

Har selv en del pga. min sygdom!

Så det vil sige når/hvis du bliver gravid, skulle det holde din sygdom nede og ingen smerter i den periode? Da du ikke har menstruation der jo. :/ 

Det vil nemlig

Anmeld

14. marts 2014

mpr

Anonym skriver:

Puha det lyder bestemt ikke rart

Menstruations smerter er noget fanden har skabt!

Har selv en del pga. min sygdom!

Så det vil sige når/hvis du bliver gravid, skulle det holde din sygdom nede og ingen smerter i den periode? Da du ikke har menstruation der jo. :/ 

Det vil nemlig

Haha jeg kan da altid håbe

Men tror bare de bliver skiftet ud med de gener der nu engang kan følge med en graviditet

Anmeld

14. marts 2014

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

Haha jeg kan da altid håbe

Men tror bare de bliver skiftet ud med de gener der nu engang kan følge med en graviditet

Ja det kan da måske godt være - men ville da ikke gøre noget hvis det blev bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.